پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بررسی ویژه قهرمانی و آقای گلی / سوارز یا رونالدو ؟

کد خبر : 50210  |  زمان ارسال : دوشنبه 6 اردیبهشت 1395

 

اختصاصی / باتوجه به روبه اتمام بودن فصل جاری فوتبالی در اروپا، در مقاله پیش رو، وضعیت قهرمان لالیگا و پیچیچی و آقای گلی اروپا بررسی خواهد شد.

 

کریستیانو رونالدو صاحب فعلی پی چیچی و کفش طلای اروپا می باشد اما چهار گل سوارز در برابر خیخون باعث شد تا این عنوان از دسترس کریس رونالدو در فصل جاری دور شود. سوارز بازی روز شنبه را درحالی آغاز کرد که یک گل با رونالدو 31 گله فاصله داشت اما آسیب دیدگی کریس به سوارز در شب پنالتی های نیوکمپ اجازه داد تا او با به ثمر رساندن 4 گل، ضمن رسیدن به تعداد گل های رونالدو حتی 3 گل نیز از او پیش بیافتد.

 

بنابراین آیا رونالدو می تواند به دفاع از دو عنوان فردی خود در فصل گذشته با مبارزه با مهاجم اروگوئه ای بارسلونا بپردازد؟ در اینجا ما باتوجه به سه بازی باقی مانده لالیگا این مسئله را بررسی خواهیم کرد.

 

سوارز در دو دیدار اخیر با به ثمر رساندن 8 گل عملکرد قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشت و تعداد گل های خودرا در لالیگا به 34 افزایش داد و باعث شد تا از دو هم تیمی خود یعنی مسی 25 گله و نیمار 23 گله با لطف مسی در به ثمر رساندن ضربات پنالتی جدا شود و به سوی کسب پیچیچی گام بردارد که کریم بنزما نیز 23 گل را به ثمر رسانده است. 

 

لوئیس سوارز

 

مهاجم سابق بندرآنفیلد که با ایالت کاتالونیا نقل مکان نمود، پس از مواجه شدن با انتقادات در فصل گذشته، در فصل جاری به صورت کامل خود را نشان داد به صورتی که تاکنون در 49 بازی موفق شده است تا 53 گل را در کلیه رقابت ها به ثمر برساند و باتوجه به دردسترس بودن فینال کوپا دل ری، او این فرصت را خواهد داشت تا در 4 دیدار باقی مانده، در روزهایی که بارسلونا به حریفان خود رحم نمی کند، تعداد گل های خود را افزایش دهد.

 

سه دیدار باقی مانده فصل لالیگا برای بارسلونا، در مقابل سه تیمی می باشد که در جمع 8 تیم انتهای جدولی قرار دارند به صورتی که بتیس در رتبه 13، اسپانیول در دربی کاتلان در رتبه 15 و گرانادا در رتبه 17 قرار دارند و جالب است بدانیم که بارسلونا هر دو تیم گرانادا و بتیس را در نیم فصل اول با نتایج مشابه 4-0 یعنی نتایجی که موردعلاقه سوارز می باشد شکست داده است که می تواند آقای گلی سوارز را تضمین کند اما مشکل و یا بهتر است بگوییم که نگرانی کوچکی برای هواداران بارسلونا وجود دارد.

 

یکی از سه دیدار فصل لالیگا برای بارسلونا در مقابل اسپانیولی می باشد که آبی اناری ها در مقابل همشهری خود در دیدار رفت با تساوی بدون گل متوقف شدند که شاید بتوان گفت که اگر بارسلونا از سد اسپانیول بگذرد، می تواند قهرمانی را در دستان خود ببیند، رقیبی که علاوه بر اینکه 2 امتیاز را از بارسلونا گرفت، حتی جزو معدود تیم های فصل جاری بود که توانست دروازه خود را برای مثلث آتشین بارسا بسته نگه دارد اما با این حال، بازی در نیوکمپ امیدواری بزرگی برای هواداران آبی اناری خواهد بود.

 

لوئیس سوارز

 

سوارز در این سه بازی دور رفت، موفق شد تا دو گل برابر تیم های بتیس، گرانادا و اسپانیول به ثمر برساند و اگر بتواند مجددا همان کار را انجام دهد، تعداد گل هایش را به عدد 36 خواهد رساند که منجر به شکسته شدن رکورد خودش در لیگ هلند در فصل 2009/10 خواهد شد که توانسته بود در تیم آژاکس 35 گل را به ثمر برساند که بهترین عملکرد او در لیگ می باشد.

 

اما در کنار سوارز، کریس رونالدو نیز از وضعیت خوبی با به ثمر رساندن 47 گل در 44 بازی در کلیه مسابقات به نام خود ثبت کرده است به ویژه اینکه در 11 بازی اخیر خود در لالیگا، 12 گل را به ثمر رسانده است اما به هرحال، برنده سه عنوان پیچیچی رقیبی قدرتمند را به هم تیمی های حمایت گرش را درپیش دارد به صورتی که صربات پنالتی را به او می بخشند و او را اولویت اول گلزنی قرار داده اند، حس صمیمیتی که این روزها، ویژه ترین نکته مصبت تیم انریکه می باشد.

 

اما در سوی مقابل، رئال مادرید سه دیدار سخت تر نسبت به بارسلونا درپیش دارد به صورتی که با سوسیداد رده دوازدهمی، تیم رده نهمی والنسیا و دپورتیوو رده چهاردهمی بازی خواهند داشت. رونالدو نیز در دیدارهای رفت مقابل این سه تیم، دو گل را مقابل سوسیداد به ثمر رساند ولی موفق به گزنی مقابل والنسیا و دپورتیوو نشد اگرچه که دپور با دریافت 8 گل مقابل بارسلونا، امید کریس و هوادارانش را برای کسب عنوان پیچیچی افزایش داده است.

 

اما باید توجه داشت که بزرگ ترین نگرانی کریس و هوادارانش، وضعیت آمادگی رونالدو بابت مصدومیت از ناحیه همسترینگ می باشد به صورتی که ستاره پرتغالی رئال که به ندرت دچار مصدومیت می شود، دیدار قبلی تیمش را از دست داد تا شاهد و نظاره گر قدرت نمایی سوارز باشد.

 

کریس رونالدو

 

همچنین امکان دارد تا زیدان در مقابل منچسترسیتی با بازی دادن به او برای دقایقی، وضعیت او را محک بزند تا برای بازی های لالیگا وضعیت امادگی او سنجیده شود که در این صورت حتی امکان دارد، رئالی ها او را برای رقابت های فینال لیگ قهرمانان و شاید بازی برگشت مقابل سیتی آماده کنند که در این صورت، پیچیچی برای سوارز درخطر نخواهد بود.

 

اما درخصوص لالیگا، اتلتیکو مادرید نیز با بازی مقابل رایووایوکانو، لوانته و سلتاویگو به نظر می رسد که در مقابل تیم های رده 16، 20 و 6 تنها در مقابل سلتاویگوی رده ششمی کار سختی درپیش nاشته باشد هرچند که نمی توان دیدار بعدی ان ها مقابل رایو وایکانویی که در جدال برای بقا حضور دارد، دست کم گرفت.

 

اما می رسیم به بررسی کفش طلای اروپا که در آن تعداد گل ها و ضریب های آن در معرفی بهترین گلزن تاثیر خواهد داشت. گل ها در محاسبه کار خود را انجام می دهند اما رتبه بندی لیگ ها بر اساس ضرایب آن، کار را برای بعضی از بازیکنان کمس سخت خواهد کرد. نفرات برتر با محاسبه ضرایب به صورت زیر می باشد.

 

جدول برترین گلزنان اروپا به همراه ضرایب

 

به صورت کلی باید گفت که هر گل بازیکن، در ضریب لیگی که در آن بازی می کند تاثیر داده خواهد شد که سخت ترین لیگ ها ضریب 2، دسته های بعدی ضریب 1.5 و اخرین دسته ضریب 1 دارند. بنابراین در فصل جاری که 5 گلزن برتر در 5 لیگ برتر اروپا قرار دارند از ضرایب یکسانی برخوردار می باشند ولی 8 گل سوارز در دو دیدار اخیر، امنیت مناسبی را برای او به وجود اورده است چون رونالدو از بنفیکا و جوناس از بنفیکا 31 گل را به ثمر رسانده اند.

 

پس از آن ها، هیگوآین با 30 گل در سری آ قرار دارد اما باید توجه داشت که او نیز 4 دیدار با ناپولی درپیش خواهد داشت. پس از او، رابرت لواندوفسکی از بایرن با 27 گل حضور دارد و شاید باتوجه به بازی های تهاجمی بایرن و درپیش بودن دیدارهای نیمه نهایی و یا حتی فینال لیگ قهرمانان در کنار فینال جام حذفی و بازی های لیگ، بتوان او را خطرناک تر از هیگوآین نامید.

 

بنابراین در این بین به نظر می رسد که فقط رونالدو بتواند برای سوارز دردسرساز گردد و باید منتظر ماند و دید که درنهایت چه اتفاقی باتوجه به وضعیت امادگی رونالدو و اتفاقات بازی های آینده رخ خواهد داد.

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.