پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه سالروز درگذشت تیتو / آشنایی با ویلانووا

کد خبر : 50229  |  زمان ارسال : دوشنبه 6 اردیبهشت 1395

 

اختصاصی / به مناسبت سالروز درگذشت تیتو ویلانووا سرمربی دوست داشتنی بارسلونا، این پست را تقدیم به او می کنیم و شما درادامه با ویلانووا بیشتر آشنا خواهید شد.

 

ویلانووا متولد 17 سپتامبر 1968 در ایالت کاتالونیا، کار خود را از رده جوانان باشگگاه بارسلونا آغاز کرد اما در سال 1990 غول فوتبال اسپانیا را به دلیل ناکام بودن بابت حضور در تیم اصلی ترک نمود. او در فصول 1988 الی 1990 به مدت دو فصل در بارسلونای بی با بیش از 50 بازی وبه مدت دو فصل در تابستان 1990 راهی تیمی دیگر از کاتالونیا یعنی فیگیورس شد که در همان فصل اول با قرار گرفتن در جایگاه سوم دسته دوم لیگ اسپانیا، درنهایت با شکست 3-1 مجموع مقابل کادیز از صعود بازماندند.

 

تیتو پس از دو فصل حضور در این تیم، در تابستان 1992 به تیم سلتاویگو پیوست و سه فصل را در این تیم حضور داشت اما به ندرت به صورت منظم در ترکیب این تیم حضور می یافت تا در 1995 به تیمی در لیگ دسته دوم به نام باداجوز بازگشت و یک فصل را در ان تیم بازی کرد و و پس از گذراندن ان یک فصل، به تیم مایورکا پیوست ولی مجددا با مواجه شدن با بازی های کم پس از انجام 10 بازی به تیم      Lleida و پس از سپری کردن یک فصل به تیم الچه پیوست و دو فصل را در این تیم حضور داشت تا با بیش از 60 بازی، بهترین فصل های خود را در الچه سپری کرده باشد. او قبل از بازنشستگی نیز به مدت یک فصل در گرامنت بازی کرد.

 

Tito Vilanova

 

اما هرچقدر که تیتو در زمینه بازی کردن ناموفق بود، در مربیگری نیز به همان اندازه شروعی ناامید کننده داشت و پس از قبول هدایت تیم پارافراگل با این تیم به دسته پاسسن تر سقوط کرد و پس از کار مدیر فنی در تیم تراسا، به عنوان دستیار مربی در تیم بارسلونا بی تحت هدایت گواردیولا کار خود را آغاز نمود که در دسته چهارم حضور داشت تا اینکه او و ویلانووا در تابستان 2008 پس از برعهده گرفتن هدایت تیم ذخیره ها و صعود به دسته بالاتر، هدایت تیم اصلی بارسلونا را به دست گرفتند و جایگزین فرانک رایکارد و یوهان نیکنس شدند به صورتی که اولین فصل حضور ان ها در نیوکمپ بسیار خاطره انگیز به پایان رسید چون موفق به کسب شش جام ارزشمند از جمله لیگ قهرمانان اروپا شدند.

 

اما پس از اینکه در 27 آوریل 2012 در کنفرانسی مطبوعاتی خروج گواردیولا از بارسلونا اعلام شد، تیتو ویلانووا هدایت این تیم را برعهده گرفت و در 15 ژوئن قراردادی دوساله را منعقد نمود و با قبول 8 شکست، به عنوان قهرمانی لیگ دست یافت.

 

اما در 19 دسامبر 2012 خبری شوکه آور از سوی باشگاه بارسلونا مبنی بر دچار شدن ویلانووا برای دومین بار به سرطان منتشر شد چون سرطان او در 22 نوامبر سال قبل نیز تشخیص داده شده بود. پس از ان تیتو در تاریخ 20 دسامبر تحت عمل جراخی قرار گرفت و به مدت حدود 6 هفته در شیمی درمانی و پرتو درمانی به سر برد و وظیفه هدایت بارسلونا به جوردی رورا سپرده شد تا اینکه تیتو در اواخر ماه مارس 2013 به نیمکت بارسلونا بازگشت.

 

Tito Vilanova v mourinho v pep v enrique

 

درنهایت تیتو به دلیل بیماری در 19 ژوئن 2013 از هدایت بارسلونا استعفا داد تا اینکه درنهایت در 25 آوریل 2015 به دلیل عوارض ناشی از بیماری سرطان در سن 45 سالگی درگذشت تا هواداران بارسلونا را بابت افتخارهایش در بارسلونا غمناک کند.

 

تیتو در طول دوره مربیگری خود در بارسلونا با درنظر نگرفتن دوره دستیاری، رکورد 75.5 درصدی پیروزی را ثبت کرد تا تحقق آرزوهای دوره فوتبالی خود را در تیم محبوب زادگاهش رقم بزند.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.