پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویلفرد کاپتوم ، اینیستای جدید بارسلونا !

کد خبر : 50249  |  زمان ارسال : سه شنبه 7 اردیبهشت 1395

اختصاصی / در این مقاله قصد معرفی اینیستای جدید باشگاه بارسلونا را داریم که قاعدتا بارسلونا باید مدیریت صحیحی درخصوص او صورت دهد.

 

باوجود بازیکنان بزرگی چون اینیستا، راکیتیچ، توران، رافینیا و یا روبرتو، حضور برای بازیکنان مستعدی چون ویلفرد در تیم اصلی بارسلونا دشوار خواهد بود اما با این حال، بسیاری از هم تیمی های او فرصت بازی در تیم اصلی بارسلونا را با نظر لوئیس انریکه به دست اوردند ولی سهم ویلفرد چه بوده است؟ سهم او در آینده نهفته است؟

 

معلوم نیست که چرا انریکه به این بازیکن 19 ساله تیم بی بارسلونا بازی نمی دهد و شاید تنها دلیل آن این باشد که او برای بازی در بارسلونا، یک فصل دیگر را با حفظ انگیزه هایش منتظر بماند که برای این کار احتمالا دوست دارد تا بارسلونای بی را به مقصدی دیگر برای اثبات خود ترک نماید چون می توان گفت که از بازی در فصل جاری برای تیم دوم بارسلونا که در گروه سوم این لسگ حضور دارد، منفعتی نبرده است.

 

Wilfrid Kaptoum

 

بارسلونای بی، درحال بازگشت به دسته A نیست و قاعدتا کاپتوم نیز می خواهد تا برای توسعه و پیشرفت خود در تیمی حاضر در بالاترین سطح لیگ فوتبال اسپانیا بازی کند تا به مانند آلن هلیلوویچ و دنیس سوارز بتواند در فصل آینده فرصت شکوفایی در تیمی حاضر در رقابت های لالیگا را به دست آورد، کاری که این دو هافبک تهاجمی جوان به خوبی در این فصل از عهده ان برآمدند و با بهبود عملکرد خود به بازگشت به نیوکمپ در تابستان پیش رو امیدوار می باشند.

 

اما درخصوص کاپتوم باید بگوییم که سبک بازی او به مانند اندرس اینیستا می باشد که البته با توجه به جوانی خود قاعدتا راه درازی را برای بزرگ شدن به مانند کاپیتان محبوب آبی اناری ها درپیش خواهد داشت اما چه اشکال دارد؟ مگر اندرس جوان نبود؟ بنابراین ویلفرد نیاز به توجه به حمایت خواهد داشت تا در روزهایی که بزرگی چون اینیستا به روزهای پایانی بازی خود نزدیک می شود، جایگزینی ایده آل برای او برگزیده شود.

 

Wilfrid Kaptoum

 

این ستاره جوان کامرونی در کار با توپ و مانورهایش بازیکنی خلاق است و به خوبی توپ را در کنترل خود دارد و این یکی دیگر از ویژگی بازی او به مشابه کاپیتان می باشد و امید می رود که هواداران بارسا بتوانند به زودی شاهد ستاره ای از اکادمی خود در تیم اصلی باشند کهبیانگر فلسفه بارسلوناست و بارسا مجددا باید به ان بها بدهد.

 

ویلفرد کاپتوم اولین بازی خود را برای بارسلونا در دیدار کوپا دل ری مقابل ویلانوونسه انجام داد که درماه اکتبر برگزار شده بود و در شب کسل کننده بارسلونا که با تساوی بدون گل به پایان رسیدف بی شک، ویلفرد بهترین بازیکن بارسلونا و نقش نیروی محرکه حملات تیم بود. قدرتمند در دریبل زنی و پاس دادن با چشمانی باز و وضعیت خوب پاس های صحیح باعث شد تا این کامرونی جوان در میانه زمین جلب توجه نماید به صورتی که چشم پوشی از بازی خوب او سخت بود.

 

Wilfrid Kaptoum

 

او به میزانی خوب است که جوزپه کاپ دویلا کارشناس سیستم جوانان باشگاه بارسلونا درخصوص او بگوید: "او دید فوق العاده ای درون زمین دارد و در دریبل زنی برای از پیش رو برداشتن بازیکنان مقابل خود جهت ورود به محوطه جریمه عالی عمل می کند. اما با این حال او از نظر کارهای تدافعی عالی نیست که نیاز دارد رویش کار کند. او همیشه بیشتر از اینکه به فکر کارهای تدافعی نیز باشد، درخصوص حمله کردن فکر می کند."

 

بنابراین این گفته های کارشناس، بیانگر این مسئله می باشد که ویلفرد هنوز هم نیاز به پیشرفت سطح بازی خود برای تبدیل شدن به بازیکنی کامل دارد و مشکل او دقیقا همان مشکلی است که آلن هلیلوویچ در فصل جاری با آن مواجه گشت به صورتی که وقتی اوضاع خوب پیش می رفت او هفته به هفته و به صورت منظم بازی می کرد اما درحال حاضر که تیم در منطقه سقوط قرار گرفته و باید کارهای تدافعی را در اولویت قرار دهد، مدت زمان بازی های او تا حد زیادی کاهش یافته است چون هماهنگی مناسبی با بازیکنان میانه زمین برای انجام وظایف تدافعی ندارد.

 

Halilovic

 

بنابراین اگر ویلفرد بتواند این نقیصه خود را برطرف نماید، او قادر خواهد بود تا در فصل اینده در تیمی حاضر در لالیگا بازی کند. با وجود تیم هایی نظیر ناستیچ، جیرونا و زاراگوزا که گزینه هایی نزدیک به اکادمی باشگاه بارسلونا می باشند، او می تواند برای رشد و پیشرفت، برای مقطعی آبی اناری ها را ترک نماید تا برای بازگشتی شکوهمند تلاش خود را از سر بگیرد اما از انجایی که سرمربی تیم بی بارسلونا به او علاقه مند می باشد، ممکن است که اجازه خروج او صادر نشود  و از سوی دیگر آسیب دیدگی طولانی مدت رافینیا، شاید انریکه را برای بازی دادن بیشتر به او و نگه داشتن او در بارسلونا متقاعد نماید.

 

اما با این حال به نظر می رسد که بهترین گزینه برای او، بازی در جایی دیگر باشد تا بیش از پیش مورد دقت هواداران بارسلونا و مربیان بارسا قرار بگیرد به همان صورتی که دنیس سوارز و هلیلوویچ مور توجه قرار گرفته اند چون اینگونه بیشتر از پیش تحت نظارت خواهد بود. طبق گزارش دیاریو اسپورت، دنیس سوارز در تابستان به بارسلونا بازخواهد گشت و همین عامل می تواند انگیزه های ویلفرد را نیز برای درخشش در خارج از بارسا افزایش دهد.

 

بنابراین فصل 2016/17 برای ویلفرد مهم ترین فصل دوران حرفه ای او بابت اتخاذ تصمیمی درست برای آینده دوران حرفه ایش خواهد بود، بازیکنی که ممکن است در 12 ماه ایندهف جایگاه خود را در ترکیب بارسلونا برای فصل 2017/18 تضمین نماید و آبی اناری ها را برای ظهور اینستایی جدید البته از نوع کامرونی امیدوار نماید.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.