پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بررسی آنچه که بارسا برای قهرمانی مجدد در اروپا نیاز دارد

کد خبر : 50360  |  زمان ارسال : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1395

 

اختصاصی / در ادامه با بررسی مقاله ارایه شده، به نیازهای بارسلونا و تصمیمات انریکه برای قدرتمند شدن بارسلونا در فصل اینده خواهیم پرداخت.

 

اگر همه چیز طبق انتظار پیش رود، بارسلونا در پایان ماه می مجددا قهرمان لالیگا و کوپا دل ری باتوجه به فرم اخیرشان خواهند شد و تنها جامی را که نسبت به فصل گذشته از دست خواهند داد، لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود که در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب اتلتیکو مادرید اسپانیا شدند و با این حال اگر دو قهرمانی از سه قهرمانی ممکن فصل را از آن خود نمایند، نگرانی ای برای هواداران بارسا وجود نخواهد داشت و فصل را با موفقیت به انتها رسانده اند.

 

اما آن ها در لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری نشان دادند که برای رقابت با غول های بزرگ اروپایی در فصل آینده باتوجه به حضور آنچلوتی روی نیمکت بایرن و انتقال پپ گواردیولا به سیتی در کنار رئال مادرید و اتلتیکو و قدرتمندی قابل انتظار پاریسن ژرمن، نیاز به تقویت خود و به ویژه نیمکت خود خواهند داشت تا مجددا برای قهرمانی در این تورنومنت با آمادگی بالایی پس از گذراندن محرومیت نقل و انتقالاتی خود وارد عمل شوند.

 

Barcelona team

 

هم اکنون در تیم فعلی بارسلونا مسایل اصلی که جای نگرانی برای آن وجود دارد به عمق تیم بارسلونا یعنی خط دفاعی و گزینه های روی نیمکت مربوط می شود، مشکلاتی که در کنار خستگی بازیکنان اصلی بابت در دسترس نبودن گزینه های مناسب جایگزینی بزرگترین عامل حذف بارسلونا در دوره افت عملکردی و نتیجه گیری بود به صورتی که آبی اناری ها علارغم برتری 2-1 در بازی رفت مقابل اتلتیکو، در بازی برگشت نتوانستند نتیجه لازم را برای صعود کسب نمایند و درنهایت حذف شدند.

 

به بازی برگشت مرحله نیمه نهایی باز می گردیم جایی که اتلتیکو مادرید ابتکار عمل بازی را باوجود گریژمان و گل او در دست گرفت و این برتری در زمین را تا به ثمر رسیدن گل دوم توسط گریژمان از روی نقطه پنالتی ادامه یافت، در دیداری که سیستم دفاعی تیم سیمئونه به خوبی تهدیدات حملات بارسلونا را باطل نمود به صورتی که لیونل مسی، نیمار و سوارز قادر به طرح ریزی حملات نبودند.

 

در آن دیدار هیچ کدام از آن ها خوب نبودند که دقیقا پس از بازگشت آن ها از بازی های ملی در آمریکای جنوبی رقم خورد و در دوران خستگی آن ها سبب شد تا بارسلونا با نداشتن جایگزینی مناسب دچار دردسر و افت عملکردی گردد که در این بین، لوئیس انریکه نیز تمایلی به استفاده از منیر الحدادی نداشت چون چنین دیدار بزرگی را برای او بزرگ می دانست هرچند که کنار گذاشتن MSN نیز هم از لحاظ جرات انجام این کار و هم نبود جایگزینی مناسب دشوار بود. 

 

luis enrique

 

لوئیس انریکه احتمالا این حدس را می زد که در این مقطع از فصل دچار مشکل خواهد شد که به همین علت سعی در جذب نولیتو از سلتاویگو در نقل و انتقالات ژانویه داشت اما نتوانست رضایت نولیتو را جذب کند چون وجود ستاره های چون بازیکنان تهاجمی بارسلونا، امکان بازی برای نولیتو را صلب می کرد و قاعدتا بزرگ ترین چالش انریکه در نقل و انتقالاتی تابستانی خواهد شد.

 

بنابراین بارسلونا برای رقابت با بزرگان اروپا و قهرمانی در لیگ قهرمانان، نیاز به برطرف کردن ضعف نیمکت خود دارد. بارسلونا و انریکه در فصل گذشته خوش شانس بودند که بازیکنان دچار خستگی مفرط و آسیب دیدگی های دردسرساز نشدند و توانستند تا انتهای فصل به عملکرد خوب خود ادامه دهند که درنهایت به کسب هر سه جام منجر گردید.

 

اما همانطور که گفتیم، موضوع دیگر تمایل بالای مسی، نیمار و سوارز برای بازی به حداکثر میزان و دقایق ممکن است. ما فصل گذشته شاهد بودیم که تعویض شدن های نیمار و مسی نارضایتی آن ها را در دیدار مقابل دپورتیوو لاکرونیا و سویا درپی داشت که این مسئله متقاعد نمودن جایگزین برای آن ها را مشکل خواهد کرد درست به همان صورت که پدرو نیوکمپ را به مقصد استمفوردبریج ترک نمود.

 

barcelona 2015/16 CHAMPIONS LEAGUE

 

اسپورت در ماه فوریه نشان داد که با وجود مصدومیت ها و دوری مقطعی MSN، آن ها 8093 دقیقه و بیشتر از هر مثلث تهاجم دیگر در اروپا بازی کرده اند. بنابراین لوئیس انریکه برای جذب بازیکنان مناسب برای تیمش، نیاز به متقاعد نمودن آن ها خواهد داشت، درست به همان صورت که تعداد دقایق بازی اینیستا در فصل جاری از سوی او مدیریت شد چون طبق آمار ارایه شده از سوی هواسکورد، اینیستای 31 ساله در 25 بازی از لالیگا به صورت میانگین 80 دقیقه در هر بازی حضور داشت.

 

علاوه بر آن، انریکه باید وضعیت هر دو مدافع کناری خود را نیز مدنظر قرار دهد. اگرچه که دنی آلوز در فصول اخیر و به ویژه فصل گذشته فوق العاده بود و هنوز هم می تواند عملکرد بهتری داشته باشد اما در حال حاضر انتظارات را به نحو احسنت برآورده نمی کند و همچنین برای جوردی آلبا نیز این مسئله صادق است و او نیز باید بیشتر از پیش عملکرد خوب خود را به نمایش بگذارد.

 

در بین این دو مدافع کناری که باید عملکرد خود را بهبود بخشند، بحث تقویت قلب خط دفاعی امنیت ویژه ای خواهد داشت و انریکه باید برای بهبود عملکرد ماسکرانو و پیکه، با جذب مدافع یا مدافعانی مطمئن و قابل اعتماد، حس رقابت و انگیزه را در این دو برای بهبود عملکرد به وجود آورد، پیکه و ماسکرانویی که جای خود را در قلب خط دفاعی بارسا تضمین شده می بینند و قطعا از بین بردن این ضمانت، جزو اولویت های انریکه در نقل و انتقالات تابستانی خواهد بود چون آن ها نیاز به چالش کشیده شدن دارند.

 

marquinhos

 

برای تقویت قلب خط دفاعی، هم اکنون استونز از اورتون و مارکینیوش از پاریسن ژرمن فرانسه از جدی ترین گزینه های بارسلونا در کنار متس هوملس از دورتموند می باشند که جذب یکی از این بازیکنان می تواند مشکلات خط دفاعی را با ایجاد حس رقابت برطرف نماید همچنین مارکینیوش نیز می تواند در پست دفاع راستی بازی کند که شایعات از حرکت دنی آلوس به سوپر لیگ چین به گوش می رسد.

 

بنابراین به نظر می رسد که بارسلونا و لوئیس انریکه به تغییرات زیادی نیاز نداشته باشند و به غیر از پست های نیاز به ترمیم که جذب بازیکن چهارمی برای جایگزینی نیمار، سوارز و مسی و ترمیم خط دفاعی بود تنها می توان به مشخص نبودن تکلیف بوسکتس پرداخت که طبق آخرین خبر، از تمدید نشدن قراردادش که با افزایش دستمزد همراه خواهد بود ناراحت است و همچنین، گواردیولا نیز همانطور که خود بوسکتس علاقه دارد، به دنبال او می باشد.

 

در انتهای مقاله مجددا به دلیل پیدا کردن جایگزین های مناسب روی نیمکت برای بعضی از پست هایی خواهیم پرداخت که به آن از لحاظ خستگی اشاره شد. بارسلونا در سال گذشته یعنی ابتدای فصل جاری، ابتدا به تور آمریکای جنوبی رفت و با درپیش بودن رقابت های لیگ و سوپر کاپ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا و بازی های رفت و برگشت کوپا دل ری، بازی در جام باشگاه های اروپا وسفر به ژاپن نیز صورت گرفت که قاعدتا با توجه به برگزاری بازی های ملی، درنهایت فصل خسته کننده ای را رقم زد که اکثر هواداران بارسلون به آن اذعان داشتند.   

 

UEFA CHAMPIONS LEAGUE

 

اما در فصل آینده، بارسلونا پس از اینکه به تور آمریکای شمالی برود، سوپر کاپ و جام باشگاه های جهانی را در پیش روی خود نمی بیند و کاهش یافتن تعداد بازی ها نیز به بارسلونا و احتمالا درخشش مجدد مسی، نیمار و سوارز کمک خواهد کرد اما با این حال، علارغم رد احتمال خستگی بادرنظر گرفتن احتمال مصدومیت، باید جایگزینی مناسب برای آن ها یافت و خریداری شود.

 

بنابراین در فصل آینده شاید تنها عامل خستگی، اثرات بازی های یورو 2016  و کوپا امریکا درپیش فصل باشد چون در حین برگزاری فصل اینده، رقابت های جام باشگاه های جهان درپیش نخواهد بود و در عین حال، بارسلونا نیز می تواند به بازشت آردا توران و الیکس ویدال به فرم خوبشان امیدوار بماند تا در کنار لالیگا و جام حذفی اسپانیا، به امید کاهش مصدومیت ها و به امید قرعه هایی نظیر قرعه های آسان رئال مادرید که هرگز نصیب بارسلونا نشده است، بتواند مجددا به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یابد هرچند که آبی اناری ها بارها نشان داده اند که زمانی که فوق العاده باشند نیازی به قرعه های آسان نخواهند داشت. 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.