سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تحلیل بازی بتیس 0-2 بارسلونا / مرسی وسترمان !

کد خبر : 50507  |  زمان ارسال : یکشنبه 12 اردیبهشت 1395

 

اختصاصی / آبی اناری ها شب گذشته موفق شدند تا با دو گل راکیتیچ و سوارز از سد میزبان خود بگذرند تا به صدر جدول لالیگا باز گردند.

 


بارسلونا شب گذشته موفق شد تا با برتری 2-0، صدرنشینی چند ساعته مجدد اتلتیکو مادرید را از بین ببرد و مجددا به صدر جدول باز گردد، در دیداری که تیم انریکه بازی محتاطانه ای را ارایه می داد که باتوجه به شرایط جدول و هم زمان نبودن بازی ها طبیعی به نظر می رسید چون دریافت گل اول از سوی بارسلونا، کار را به مراتب دشوارتر می نمود.

 


نیمه اول بازی، تعداد ضربات یا بهتر است بگوییم که موقعیت های بسیار کمی داشت و کارت زردهای فراوان بازی در نیمه اول باعث شد تا با لطف وسترمان با دریافت کارت قرمز پس از گذشت نیم ساعت از زمان بازی، بتیس 10 نفره گردد تا نیمه اول این دیدار حساس و پراسترس با تساوی بدون گل خاتمه یابد اما بارسلونا در نیمه دوم از برتری نفرات در میان دفاع اتوبوسی بتیس روی اشتباه مدافع و دروازبان این تیم روی پاس مسی بهره برد تا راکیتیچ یکی از آسان ترین گل های دوران حرفه ای خود را به ثمر رسانده باشد و در ادامه نیز سوارز مجددا روی هنرنمایی مسی، گل دوم را به ثمر رساند تا دو تیم شهر مادرید کاملا ناامید گردند.

 


گزارش بازی

 

در دقیقه 6 بازی بود که یوآخین با ضربه خود، پس از برخورد توپ به سر ماسکرانو خطرساز شد و حاصل آن کرنری بود که ره به جایی نبرد و روی کرنر بعدی، براوو ان را مشت کرد. 2 دقیقه بعد مجددا یوآخین بود که در تله آفساید گرفتار شد.

 

در ادامه نوبت به مسی و نیمار رسیده بود که با کارهای ترکیبی اثرساز باشند اما تلاش ان ها نیز نتیجه ای دربر نداشت و پس از آن، مسی نتوانست روی پاس ارسالی اینیستا به درون محوطه جریمه، اثر خوبی روی توپ بگذارد و پس از ان بود که چالش داوری روی درگیری سبالوس و پیکه رخ داد اما به نظر نمی رسید که اتفاق خاصی روی سبالوس رخ داده باشد. پس از آن، نفوذ الابا به یک شوت تبدیل شد اما آدان دروازبان بتیس به خوبی وضعیت را شناسایی کرد و توپ را به راحتی دراختیار گرفت. 

 

پس از ان، نیمار بود که در دقیقه 20 ضربه آزادی را برای بارسا به دست اورد تا برونو اولین کارت زرد بازی را دریافت کند تا ماجرای کارت های این نیمه از همین دقیقه آغاز گردد چون طولی نکشید که پیکه دو دقیقه بعد کارت زرد دریافت کرد.

 

اما نکته جالب توجه، کارت زرد مسی در دقیقه 23 بازی بود که بابت اعتراضش دریافت کرد و در ادامه در دقیقه 26، شوت راکیتیچ بلوکه شد. یک دقیقه بعد، وسترمان اولین کارت زرد خود را با خطا روی مسی دریافت کرد تا پس از توپی که ادان از نیمار مهار کرد، پس از خطای پتروس روی نیمار در دقیقه 33 و دریافت کارت زردف وسترمان با خطا بر روی راکیتیچ و دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج گردد.

 

بازی در ادامه پس از چند حرکت نصفه و نیمه از آبی اناری ها با کارت زردی که آلوز در اولین دقیقه از وقت های اضافه دریافت نمود با تساوی بدون گل به پایان رسید.  در نیمه دومف پس از اینکه سوارز روی پاس نیمار بهترین موقعیت بازی را تا ان لحظه از دست داد، راکیتیچ در دقیقه 50 گل اول را روی ارسال مسی و اشتباه ندافع و آدان به ثمر رساند.

 

پس از این گل و دراختیار بودن توپ توسط بارسایی ها، مربی بتیس، برای افزایش قدرت تهاجمی تیمش، چارلی موسوندا را در دقیقه 55 که به صورت قرضی در زانویه از چلسی به بتیس امده بود به میدان فرستاد. بازی همچنان ارام و البته دراخیتاربارسا دنبال می شد تا اینکه تیم میزبان از دقیقه 65 بازی بهتری را با کنترل توپ به مایش گذاشت اما زیاد دوام نداشت تا اینکه در قدیقه 67، بارسلونا ضربه آزادی را روی خطای سبالوس روی مسی به دست آورد.

 

پس از آن بارسلونا به راحتی درون زمین کار می کرد تا مربی بتیس مجاب شود، فرانسیسکو پورتیلو را به جای سبالوس روانه میدان نماید اما تیم مهمان همچنان کنترل توپ را با خلق موقعیت هایی نظیر کرنر های ارسالی در دست داشت و تا دقیقه 72، بارسا 76 درصد از مالکیت توپ را دراختیار داشت که علت بارز ان، اخراج وسترمان در دقیقه 35 بود.

 

در دقیقه 73، سوارز موقعیت دیگری را از فاصله چند متری ازدست داد و ادان به خوبی خودرا مقابل توپ او قرار داد و یک دقیقه بعد، روبرتو جای الوز را در زمین گرفت و یک دقیقه پس از ورود بازیکن قرضی نوریچ به نام ریکی به جای بهترین گلزن بتیس به نام روبن کاسترو، سوارز روی پاس زیبای مسی، دومین گل بازی و گل 35 فصل خود در لالیگا را به ثمر رساند تا با امنیت خاطر ایجاد شده، انریکه شش دقیقه بعد، آردا توران را به جای راکیتیچ روانه میدان نماید.  

 

دو دقیقه بعد نیز با مصدومیت براوو، تراشتگن راهی میدان شد تا اینگونه بازی دو تیم با خلق موقعیت های کم با برتری ارزشمند 2-0 بارسلونا به پایان برسد.

 


ایوان راکیتیچ


در دیداری که بی سرو صدا دنبال می شد، راکیتیچ با گشودن قفل دروازه بتیس با دو اثرگذاری بزرگ در بازی در کنار لیونل مسی از بهترین های تیم انریکه بود تا بتواند رکورد 8 گل فصل گذشته خود در تمامی رقابت ها را بشکند و هم اکنون با 9 گل زده، در کنار سوارز، تنها بازیکنانی باشند که نسبت به فصل گذشته عملکرد بهتری از نظر تعداد گل زده دارند.


پس از اینکه پاسکاری های بی نقص او و بازیابی های سریع توپ توسط او به جایی نرسید، در دو یا سه چالش بیرون از محوطه خود توانست در اخراج شدن وسترمان و دریافت کارت زرد دوم او و درنهایت اخراج او بابت سرنگون شدنش موثر واقع گردد و در نیمه دوم نیز با حضور تعجب برانگیزش درون محوطه جریمه بتیس و غافلگیری مدافع بابت اشتباهش در دفع توپ و بیرون آمدن مزحک آدان، موفق شد تا با به ثمر رساندن گل اول، موجبات آرامش خاطر را در تیمش فراهم نماید.

 


داوری


در دیداری که باتوجه به اتفاقات بازی گذشته بارسا مقابل خیخون و اشتباهات داوری، فشار زیادی روی داور بود، آنتونیو متیو با تمرکز بالایی روی هر اتفاقی که درون زمین رخ می داد برخورد می کرد و با صحبت های زیاد خود با بازیکنان بابت کوچکترین خطایی، کنترل بازی را دراختیار داشت به صورتی که 7 کارت زرد و یک کارت قرمز نیمه اول، مهر تاییدی بر این ادعاست. شاید تنها چالش متیو را بتوان به خطای پیکه روی هافبک بتیس به نام سبالوس اشاره کرد چون داور بازی، شب خوبی را با قضاوت صحیح خود در ویلامارین گذراند.

 


رستگاری با احمقی به نام وسترمان ! 

 

بنابراین، مدافع آلمانی بتیس با اخراج احمقانه (از دید هواداران رئال و اتلتیکو) خود، موجبات رستگاری بارسلونا را در دیداری که درحال پیچیده شدن سرنوشتش بود رقم زد تا در نیمه دوم با دفاع مطلق بتیس، بارسلونا تنها به فکر گذشتن از سد دغاعی بتیس باشد و تمرکز بر کارهای دفاعی را کاهش دهد. بتیس در ابتدای بازی روی اشتباه مدافعان بارسا در میانه زمین، در یک ضدحمله ای سریع در موقعیت سه به دو، روی کنترل نامناسب توپ و از دست رفتن زمان بابت بازگشت مدافعان بارسا، می توانست گل اول بازی را به ثمر برساند و آن ها نشان دادند که می توانند بازی را برای بارسلونا دشوار کنند.

 


لوئیس سوارز

 

 بازیکن دیگر مورد بحث، لوئیس سوارزی می باشد که علارغم 8 گل در دو بازی، به هیچ وجه فرصت های گلزنی قابل توجهی به دست نیاورد و از سه موقعیت گلزنی خود یکی را به گل تبدیل نمود. اولین موقعیت گلزنی او زمانی به دست امد که بازی هنوز بدون گل دنبال می شد و او فرصت را از دست داد اما او به عنوان بهترین مهاجم جهان در فصل جاری به تلاش خود ادامه داد تا پس از ناکام ماندن مقابل آدان، روی پاس عمق زیبای لیونل مسی با آدان تک به تک گردد و ضربه خود را پس از برخورد به پای آدان در درون دروازه ببیند.

 

مسی

 

دو پاس گل ارزشمند او بی شک تاثیر بسزایی در این پیروزی ارزشمند داشت، ستاره ای که بازهم نشان داد که در خدمت تیم می باشد و همچنان با هوش بالای خود گره گشای تیمش در شرایط سخت است.

 


لوئیس انریکه

 

باتوجه به اینکه بارسلونا تنها تیم از سه تیم درحال رقابت برای قهرمانی لالیگا می باشد که در لیگ قهرمانان حضور نداشت، انریکه می توانست از تمامی ابزار خود در این بازی بهره ببرد و او با قراردادن بهترین بازیکنانش درون زمین، تغییرات تاکتیکی تفکراتش را سریعا اجرا می کرد که تغییر تاکتیک او بلافاصله پس از اخراج وسترمان مشهود بود.

 

نقد

 

اما علارغم پایان خوش بازی شب گذشته، شاید تنها ایرادی که می توان بر لوئیس انریکه وارد اورد، بازی نچندان جذاب تیمش است که باتوجه به نداشتن دغدغه خاطر بابت حضور نداشتن در رقابت های اروپایی، انتظار می رفت تا تیم او مقابل بتیس دچار مشکل نشود چون ان ها یک هفته کامل را برای این دیدار فرصت داشتند و بازی محتاطانه تیم او می توانست در صورت 10 نفره نشدن تیم حریف، دردسرساز گردد.

 

همچنین انریکه در کنفرانس پس از بازی خود بیان کرد که در طول هفته روی کارهای تدافعی تمرکز کرده بودند اما انریکه خود نیز به خوبی می داند که برای آرامش خاطر در دو بازی آینده، باید تیم خود را با توان تهاجمی بیشتری روانه میدان نماید چون تیم او در هفته های اخیر نشان داده است که پس از به ثمر رساندن گل اول، مشکلی برای به ثمر رساندن گل های بعدی نخواهد داشت.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.