پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بررسی بارسلونا در لالیگا 2015/16

کد خبر : 51191  |  زمان ارسال : دوشنبه 27 اردیبهشت 1395

 

اختصاصی / بارسلونا درنهایت موفق شد تا در هفته پایانی با هت تریک سوارز به عنوان قهرمانی لالیگا دست یابد که در ادامه به بررسی لالیگا در فصل سپری شده خواهیم پرداخت.

 

باتوجه به عملکرد بارسلونا باید گفت که ابی اناری ها استحقاق این قهرمانی را داشتند چون آبی اناری ها برای 27 هفته از 38 هفته ممکن در صدر جدول بودند و حتی می توانست تعداد این هفته های صدرنشینی نیز بیشتر گردد اگر آبی اناری ها با مسابقات جام باشگاه های جهان و بازی های معوقه مواجه نمی شدند.

 

بارسلونا همچنین تیمی بود که با 29 برد، بیشترین پیروزی را در لالیگا کسب کرد و با 112 گل زده، بیشترین گل را به نام خود ثبت نمود.

 

اما از سوی دیگر، این رئال مادرید بود که با 4 شکست، یک شکست کمتر از بارسلونا داشت.

 

در تعداد گل های دریافتی نیز اوبلاک از اتلتیکو مادرید با 18 گل خورده، بابت دفاع غیرقابل نفوذ اتلتیکو، بالاتر از براوو عنوان جایزه زامورا یا بهترین دروازبان فصل لالیگا را با بازی در 37 هفته از آن خود نمود.

 

بنابراین بارسلونای فصل جاری از ورژن فصل گذشته خود در ثبات در طول فصل، شدت بازی و به کار بردن حداقل تلاش ممکن برای پیروزی بابت بازی های محتاطانه در نیمه نخست، مشخصا عملکرد ضعیف تری داشت هرچند که در فصل جاری نیز می توانست سه گانه را مجددا کسب نماید که قاعدتا می توان خستگی را یکی از عوامل ان دانست.

 

در فصل جاری نیز یکپارچگی سیستم 3-3-4 لوئیز انریکه قابل ملاحظه بود هرچند که در بازی های مشخصی، موقعیت مسی بابت مصدومیت و ایجاد تغییرات در تاکتیک تیم تحت تاثیر قرار می گرفت.

 

به عنوان مثال، در بازی خارج از خانه دور رفت بارسلونا مقابل رئال مادرید، روبرتو جایگزین مسی مصدوم شد و تیم بیشتر به عنوان یک هافبک میانی چهارم به صورت 2-4-4 بازی کرد.

 

همچنین موقعیت بوسکتس نیز در طول فصل متفاوت می شد و اغلب در سمت چپ و راست به جای نقش محوری طبیعی خود بازی می کرد.

 

در فصل سپری شده، روبرتو مهم ترین بازیگن جایگزین برای انریکه بابت تطبیق پذیری خوب خود پس از ورود به زمین بود.

 

انریکه از لوئیز سوارز به عنوان مهاجم نوک استفاده کرد و پست بازی او را از وینگر راست در فصل 2014/15 به مهاجم نوک در فصل جاری تغییر داد و این باعث شد تا مسی با بازی در پست وینگر فرصت بازگشت به عمق و پیدا کردن فضا برای سوارز، راکیتیچ و نیمار را به دست اورد که درنهایت با 16 پاس گل به همراه لوئیز در صدر تعداد پاس گل لالیگا قرار گرفت.

 

در نتیجه، نتیجه اش این شد که سوارز با 40 گل عنوان بهترین گلزن لالیگا را تصاحب نماید که سهم مسی نیز 26 گل بود. 

 

درخصوص نیمار نیز باید گفت که او در این فصل، فصلی بی ثبات را سپری کرد اما علارغم ان توانست با 24 گل و 13 پاس گل، عملکرد خوبی را برای خود به ثبت برساند. 

 

اما درخصوص سوارز و 40 گلی که او به ثمر رساند، 30 گل با پای راست و تخصصی او به ثمر رسید که 5 گل حاصل ضربات سر و پنج گل حاصل ضربه با پای چپ بود و این به این معنی می باشد که سوارز نقش جدید خود را در فصل جاری را کامل کرد و باید توجه داشت که او نیز با 16 پاس گل، بازیکنی بسیار تاثیرگذار بود.

 

اما درنهایت علارغم توانمندی های مسی و نیمار و حمایت های بی دریغ انان از سوارز، باید گفت که لوئیز لایق عنوان مهم ترین بازیکن فصل بارسلونا می باشد هرچند که شخصا بارها عناوین فردی را رد کرده و ان را حاصل همکاری و لطف هم تیمی هایش می داند.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.