پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

دبل های لالیگا و جام حذفی بارسلونا در طول تاریخ

کد خبر : 51536  |  زمان ارسال : دوشنبه 3 خرداد 1395

اختصاصی / آبی اناری ها موفق شدند تا در شب گذشتهف هفتمین دبل خود در طول تاریخ را با قهرمانی در لالیگا و کوپا دل ری در طول یک فصل رقم بزنند.

 

لوئیس انریکه که پس از قهرمانی در لالیگا و کوپا دل ری در فصل گذشتهف مجددا ان را در فصل جاری تکرار کرد، موفق شد تا هفتمین دبل تاریخ باشگاه بارسلونا را رقم بزند که در ادامه به بررسی تمام ان ها خواهیم پرداخت.

 

اولین آن ها تحت هدایت فردیناند داکیک با بازی درخشان کوبالا رقم خورد که در دهه پنجاه، پنج قهرمانی ارزشمند را کسب کرده بودند. بارسلونا در فصل 1951/52 در صدر لالیگا قرار داشت و پس از قهرمانی در لیگ موفق شد تا در فینال جام حذفی با نتیجه 4-2 از سد والنسیا بگذرد و یک  سال بعد نیز توانستند تا مجددا با قهرمانی در لالیگا، اتلتیک بیلبائو را با نتیجه 2-1 در فینال جام حذفی شکست دهند تا اولین دو گانه در کوپا دل ری را رقم بزنند.

 

سومین دبل بارسلونا در فصل 1958/59 با هدایت هلنیو هررا رقم خورد که آبی اناری ها در فینال کوپا دل ری با برتری 4-1 از سد گرانادا گذشتند که پس از این دبل، هواداران بارسلونا برای سال ها منتظر دبل دیگر ماندند.

 

حدود 40 سال بعد یعنی در فصل 1997/98، بارسلونا با هدایت لوئیس ون خال با 9 امتیاز اختلاف نسبت به بیلبائو در لالیگا قهرمان شد و سپس توانست تا مایورکا را در فینال کوپا دل ری و در ضربات پنالتی از پیش رو بردارد که انریکه در میان بازیکنان بارسا بود.

 

دبل شماره پنج، در فصل 2008/09 با هدایت گواردیولا رقم خورد که در واقع بابت فتح لیگ قهرمانان اروپا سه گانه شد که در اینجا منظور قهرمانی های داخلی است. بارسلونا اینبار تیم لوئیس انریکه در اتلتیک بیلبائو را با نتیجه 3-1 از پیش رو برداشت.

 

ششمین و هفتمین دبل بارسلونا را نیز لوئیس انریکه با دو دبل یعنی دبل در قهرمانی لالیگا و کوپا دل ری در دو فصل پیاپی در فصول 2014/15 و 2015/16 رقم زد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.