پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه: تاریخچه مشترک بارسلونا و کوپا آمریکا

کد خبر : 52140  |  زمان ارسال : یکشنبه 16 خرداد 1395

اختصاصی بارسانیوز - مسابقات کوپا امریکا که تورنومنتی ملی در امریکای جنوبی بود، این روزها با شرکت تیم های امریکای شمالی در کشور ایالات متحده امریکا برگزار می شود که به مناسبت صدمین سال برگزاری این رقابت است که در طول این صد سال، بازیکنان زیادی از بارسلونا در آن حضور داشته اند و حتی به قهرمانی دست یافتند.

 

با این حال بیشتر در سال های اخیر بارسلونا نمایندگان قابل توجهی را در این تورنومنت داشته است چون در یک قرن قبل، سفر به قاره ها به راحتی امروز ممکن نبود.

 

سال های اولیه

 

این مسابقات همواره از نظر معرفی استعداد های جوان تورنومنتی با ارزش بوده است که در طول سال های اولیه نیز بازیکنانی بابت عملکرد خوب خود کوله بار را برای سفر به بارسلون بستند. اولین آن ها هکتور اسکارونه بود، مهاجمی که چهار مرتبه عنوان قهرمانی کوپا امریکا را با اروگوئه بالای سر برد و در سال 1926 راهی کاتالونیا شد. یک دهه بعد، انریکه فرناندز، یک اروگوئه ای دیگر در سال 1935 پس از قهرمانی به همراه اروگوئه به بارسلونا پیوست.

 

پاراگوئه نیز عنوان قهرمانی را برای اولین بار در سال 1953 فتح کرد که یکی از درخشان ترین بازیکنان ان تیم ملانیو اولمدو بود اما در سال 1955 دو بازیکن دیگر از پاراگوئه نظر بارسلونا را به خود جلب کردند. مارتینز و هرمس گونزالس دو بازیکنی بودند که با بازی های خوب خود موفق شدند لباس بارسلونا را بر تن نمایند. در ادامه، اواریستو از برزیل چند ماه پس از نایب قهرمانی در کوپا 1957 و میگل لوآیزا با پرو در 1959 که 5 گل را در 6 مسابقه به ثمر رسانده بود به بارسلونا آمدند.

 

1975: اولین بازیکن پروازی از بارسلونا به کوپا امریکا

 

اما اولین بازیکنی که با درخشش در بارسلونا در این تورنومنت حاضر شد در سال 1975 رخ داد که هوگو سوتیل به همراه تیم ملی پرو حتی به عنوان قهرمانی نیز دست یافت. او مستقیما از فرودگاه راهی ورزشگاهی شد که هم تیمی هایش در حال گرم کردن خود برای انجام بازی بودند. این آخرین قهرمانی پرو در کوپا امریکا بود. هوگو در کنار کرایوف و نیسکنس جزو بازیکنان خارجی کلیدی باشگاه بارسلونا در آن سال ها بودند.

 

1997 و 1999: برزیلی های بارسلونا

 

بارسلونا دیگر نماینده ای در کوپا امریکا نداشت تا اینکه سال 1997 فرا رسید، مسابقاتی که در بولیوی برگزار می شد، زمانی که رونالدو و جیووانی از بارسلونا نمایندگان آبی اناری ها در تیم ملی برزیل بودند. روماریو نیز در تیم ملی برزیل حضور داشت که موفق شده بودند به قهرمانی با تیم ملی برزیل با پیروزی در هر شش دیدار دست یابد.

 

احتمالا بهترین عملکرد بازیکنی از بارسلونا به عملکرد ریوالدو با قهرمانی در سال 1999 مربوط می شود. او با 5 گل زده به صورت مشترک در صدر جدول گلزنان در کنار رونالدو ایستاد و به عنوان ارزشمند ترین بازیکن تورنومنت معرفی شد.

 

2001: تک نماینده به عنوان دروازبان

 

در رقابت های کوپا 2001، دروازبان بارسلونا به نامروبرتو بونانو تنها نماینده آبی اناری ها بود.

 

2004 و 2007: ناکامی های رونالدینیو

 

در کوپا امریکا 2004 نیز رونالدینیو از بارسلونا نتوانست در هیچ یک از بازی های تیم کارلوس پریرا بازی کند که در ضربات پنالتی مقابل آرژانتین به عنوان قهرمانی دست یافته بودند و نماینده دیگر از تیم فعلی که در آن زمان در عضویت بارسلونا نبود، خاویر ماسکرانو بود که در ریور پلاته آرژانتین حضور داشت. خاویر ساویلا نیز از بارسلونا به صورت قرضی در موناکو حضور داشت. رونالدینیو کوپا آمریکا 2007 را نیز به دلیل خستگی از دست داد.

 

در تورنومنتی که مجددا برزیل موفق به شکست دادن آرژانتین در بازی فینال شد، دنی آلوز از سویا برای برزیل بازی می کرد و گل سوم را در جریان پیروزی 3-0 به ثمر رساند. در تیم شکست خورده آرژانتین نیز گابریل میلیتو و لیونل مسی از بارسلونا حضور داشتند که لئو به عنوان برترین بازیکن جوان تورنومنت شناخته شده بود. ماسکرانو نیز در لیورپول حضور داشت.

 

2011: درخشش لوئیز سوارز

 

در سال 2011 آرژانتین در خانه بازی می کرد که مسی، ماسکرانو و میلیتو از بارسلونا را در اختیار داشت اما آن ها در یک چهارم نهایی مغلوب اروگوئه شدند که در آن تیم مارتین کاسارس از بارسلونا به صورت قرضی در سویا حضور داشت. لوئیس سوارز نیز به قهرمانی با اروگوئه دست یافت که به عنوان بازیکن لیورپول بازی می کرد. سوارز همچنین عنوان با ارزش ترین بازیکن را نیز تصاحب کرد.

 

آدریانو، دنی آلوز و نیمار نیز در تیم ملی برزیل حضور داشتند که حذف زودهنگامی را توسط پاراگوئه تجربه کردند.

 

2015: قهرمانی براوو با شیلی

 

الکسیس سانچز در تیم شیلی به عنوان بازیکن آرسنال شرکت می کرد که از بارسلونا جدا شده بود اما آبی اناری ها همچنان کلودیو براوو را به عنوان نماینده در تیم قهرمان در اختیار داشت که او و هم تیمی هایش در تیمملی شیلی در دیدار فینال از سد مسی و ماسکرانو در تیم ملی آرژانتین گذشتند.

 

اما لوئیس سوارز به دلیل محرومیت از سوی فیفا قادر به بازی کردن برای اروگوئه نبود و نیمار نیز با چهار جلسه محرومیت بابت بازی برزیل مقابل کلمبیا مواجه بود. دنی آلوز نیز در تیم ملی برزیل حضور داشت که مقابل پاراگوئه برای دومین تورنومنت پیاپی حذف شدند.

 

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.