پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گزارش ویژه : بررسی تخصصی ایوان راکتیچ (2)

کد خبر : 52755  |  زمان ارسال : دوشنبه 31 خرداد 1395

اختصاصی / در این پست قصد داریم که ایوان راکتیچ هافبک کروات بارسلونا را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهیم.در قسمت اول به نقش ، جایگاه و حرکت راکتیچ در بارسلونا و تیم ملی کرواسی پرداختیم.در این قسمت قصد داریم که به ویژگی های دیگر این ستاره کروات بپردازیم.

 

مشاهده قسمت اول این گزارش

 

ویژگی های کلیدی

راکتیچ از زمانی که به بارسلونا آمده است تبدیل به یک هافبک تهاجمی تمام عیار شده است.شوت های قوی او تا به الان چندین بار به بارسلونا کمک کرده است.او تا به الان بیش از یک بار با شوت های سهمگینش از خارج از محوطه جریمه هنگامی که بارسلونا در باز کردن دروازه حریف به مشکل برخورده است ، به کاتالان ها کمک کرده است.البته خیلی نمی توان از ویژگی راکتیچ مطمئن بود.

 

سرعت او ، گرفتن توپ ها با یک لمس در اطراف محوطه جریمه و مهارتش در ارسال توپ های بلند یا ارسال پاس پشت دفاع حریف در طول بازی بسیار پر اهمیت است.

 

شایان ذکر است که در هواسکورد میانگین شوت ها و یا پاس های کلیدی راکتیچ در هر بازی 2.2 است.البته این عدد برای یک هافبک تهاجمی بسیار خوب نیست (به عنوان مثال برای خامس رودریگز رئال مادرید 3.8 ، توماس مولر بایرن مونیخ 4.8 و پل پوگبا یوونتوس 5 است) اما این نشاندهنده دوچیز است ، اینکه توجه به مهاجمان در بارسلونا بیشتر است یا راکتیچ در لحظات مرده بازی موفق است.

 

نه گل او در طول این فصل بسیار بی ارزش بود.2 گل او به باته بوریسف در لیگ قهرمانان و در دیداری که بارسلونا با دوگل باته را شکست داد ، گل تساوی او برابر دپورتیوو لاکرونیا و ویارئال و از همه مهمتر گل راکتیچ به رئال بتیس از جمله گل های مهم او بوده است.

 

 

خارج از مالکیت توپ

کار راکتیچ با توپ است و شناخت بالای نیز نسبت به آن دارد اما دلیل دیگری دارد که راکتیچ در اغلب موارد توسط لوئیز انریکه در زمین قرار می گیرد چیز دیگری است : یکی به خاطر روش شگفت انگیز کارش و دیگری به خاطر فهم تاکتیکیش از بازی.

 

شماره 4 بارسلونا آمادگی خوبی برای بازگشت دارد و تلاش می کند تا تمامی راه هایی که حریفان به کناره های محوطه جریمه می رسد را از بین ببرد.زمانی که راکتیچ نزدیکتر به وظیقه ی دیگرش در میانه ی میدان است هیچ شکی وجود ندارد که او می تواند با همکاری ، بیشتر از قبل موفق به خواندن بازی شود.او بازیکنی فداکار همراه با پوشش بالا است.

 

همچنین این می تواند بخشی از دلایل تعویض های او در طول فصل که به صورت متناوب انجام گرفته است ، باشد : او در 24 تا از 57 بازی توسط لوئیز انریکه تعویض شده است.دلایل این تعویض ها می تواند نگه داشتن راکتیچ برای بازی بعد ، پیش رو داشتن بازی سخت تر و یا اینکه بارسلونا با نتیجه امن از حریفش جلو بوده است.

 

 

راکتیچ یک پوشش عالی برای مهارت های اینیستا در تصاحب توپ است و در هنگام حمله بیشتر از آنچیز که سهم دارد به دست می آورد اما راکتیچ خیلی بیشتر از یک هافبک تهاجمی ثانویه برای بارسلونا است.

 

به قلم کارل مچت (Karl Matchett) از وبسایت بلیچر ریپورت آمریکا

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.