پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه: مقایسه فینال های باشگاهی و ملی لیونل مسی

کد خبر : 53238  |  زمان ارسال : دوشنبه 7 تیر 1395

اختصاصی بارسانیوز - پس از 113 بازی ملی برای تیم ملی آرژانتین و ناکامی در 4 فینال ملی، لیونل مسی از تیم ملی آرژانتین خداحافظی کرد.

 

لیونل مسی و هم تیمی هایش با شکست 4-2 در ضربات پنالتی برای دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی کوپا آمریکا را به شیلی واگذار کردند تا لیونل مسی از بازی های ملی کناره گیری نماید. همانظور که دروازبان آرژانتین بیان کرد، احتمالا لیونل مسی هنوز داغ است چون مرد پرافتخار نیوکمپ هرگز تا این حد شکست در دیدارهای فینال را در بارسلونا تجربه نکرده و اکثرا پیروز دیدار های فینال با لباس بارسلونا بوده است.

 

لیونل مسی در بارسلونا 28 عنوان قهرمانی از جمله هشت عنوان قهرمانی لالیگا و 4 جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برده اما هرگز موفق نشده تا جشن قهرمانی را با پیراهن تیم ملی آرزانتین برگزار کند که همین مسئله موضوعی رنج آور برای او می باشد.

 

موفقیت مسی در فینال های باشگاهی

 

لیونل مسی در طول زندگی حرفه ای خود در فینال های زیادی حضور داشته است. لئو در 23 فینال باشگاهی با لباس بارسلونا 19 فینال را فتح کرده است و تنها 4 فینال را از دست داده در حالی که در تمام 4 فینال ملی خود ناکام بوده است. مسی در فینال های کوپا امریکای سال های 2007ف 2015 و 2016 و همچنین فینال جام جهانی 2014 بریل موفق به فتح جام قهرمانی نشده تا ویترین افتخار ملی اش همچنان خالی بماند.

 

مسی همچنین در فینال های باشگاهی 24 گل را به ثمر رسانده و 7 پاس گل به نام خود ثبت کرده در حالی که در هیچ یک از فینال های ملی نه گلی به ثمر رسانده و نه پاس گلی داده است.

 

لیونل مسی

 

لئو نمی تواند به رکورد تعداد بازی ملی زانتی برسد؟

 

با اعلام کناره گیری از بازی های ملی، اینگونه به نظر می رسد که مسی قادر نخواهد بود تا به رکورد تعداد بازی ملی خاویر زانتی برسد. هم اکنون رکورد تعداد بازی ملی در کشور آرزانتین به صورت زیر است.

 

زانتی 143

خاویر ماسکرانو 129

روبرتو آیالا 115

لیونل مسی 113

دیگو سیمئونه 106

 

اما با این وجود که لیونل مسی تاکنون رکوردار تعداد بازی ملی نیست اما در همین رقابت های کوپا آمریکای 2016 موفق شد تا از رکورد گلزنی ملی باتیستوتا پیشی بگیرد و با 55 گل بالاتر از گابریل در صدر بایستد. دو گل لئو در نیمه نهایی کوپا مقابل ایالات متحده آمریکا باعث شد تا مسی بالاتر از بازیکنان زیر در صدر تعداد گل ملی قرار داشته باشد.

 

لیونل مسی 55

گابریل باتیستوتا 54

هرنان کرسپو 35

دیگو مارادونا 34

سرخیو آگوئرو 33

 

 

 

اما با این حال، از لحاظ میانگین گل در هر بازی، باتیستوتا با توجه به انجام تعداد بازی های کمتر نسبت به مسی وضعیت بهتری دارد. گابریل 78 بازی ملی را در کارنامه دارد که باعث شده است با میانگین 0.69 گل در هر بازی در صدر قرار بگیرد.

 

لیونل مسی

 

گابریل باتیستوتا 0.69

کرسپو 0.56

لیونل مسی 0.49

آگوئرو 0.45

مارادونا 0.37

 

لیونل مسی از 55 گل ملی خود، 13 گل را در 36 بازی کوپا آمریکا و جام جهانی به ثمر رسانده است در حالی که باتیستوتا 23 گل را در 28 بازی در تورنومنت های بزرگ به ثمر رسانده است.  

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.