پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه: 8 بازیکنی که زود از فوتبال ملی خداحافظی کردند

کد خبر : 53284  |  زمان ارسال : سه شنبه 8 تیر 1395

اختصاصی بارسانیوز - پس از خبر جدایی لیونل مسی از بازی های ملی، به بررسی 8 بازیکنی خواهیم پرداخت که خیلی زود از تیم ملی کشور خود خداحافظی کردند.

 

پس از از دست رفتن قهرمانی کوپا امریکاف لیونل مسی از بازی های ملی کناره گیری کرد تا تعجب همگان را برانگیزد اما مسی در این تصمیم گیری عجولانه تنها نیست که در ادامه به بررسی ان خواهیم پرداخت.

 

لیونل مسی؛ 29 سالگی

 

لیونل مسی با شکستن رکورد تعداد گل ملی آرژانتین در رقابت های کوپا آمریکا 2016 با انجام 113 بازی ملی و ناکامی در فتح عنوان قهرمانی با لباس آرژانتین از بازی های ملی خداحافظی کرد. پس از از دست دادن ضربه پنالتی در دیدار فینال و در ادامه از دست رفتن قهرمانی کوپا، این ستاره آرژانتین تصمیم گرفت نتا علی رغم دوران پر زرق و برق باشگاهی به دوران فاجعه بار ملی از نظر مردم آرژانتین پایان دهد. مسی در اولین بازی ملی خود تنها پس از یکی دو دقیقه ورود به زمین در بازی مقابل مجارستان توسط داور اخراج شده بود.

 

داستان بازی های ملی لیونل مسی جالب است. او پس از اخراج در اولین بازی ملی خود گریه کرد و در آخرین بازی ملی خود نیز در شب جشن قهرمانی شیلی مجددا اشک ریخت.

 

گرد مولر؛ 28 سالگی

 

گرد مولر

 

بمب افکن آلمان که 68 گل را در 62 بازی ملی به ثمر رسانده، خیلی زود برای آلمان غربی غروب کرد. او با آلمان غربی دو عنوان قهرمانی پیاپی را در سال های 1972 و 1974 بالای سر برد و در هر دو فینال یورو و جام جهانی مقابل شوروی و هلند گلزنی کرد. با این حال مولر تنها در دو جام جهانی 1970 و 1974 بازی کرد و رکورد 14 گل او در جام جهانی به مدت 32 سال باقی ماند تا اینکه رونالدو آن را با به ثمر رساندن 16 گل در سال 2006 شکست. کلوزه نیز در سال 2014 تعداد گل های ملی خود در جام جهانی را به عدد 16 رساند که البته نیاز به تعداد بازی های بیشتری برای این کار داشت. مولر در سال 1974 به بازی های ملی خود پایان داد و ظاهرا از اجازه نیافتن همسران بازیکنان در ضیافت پس از قهرمانی بسیار ناراضی بود.

 

آلن شیرر؛ 29 سالگی

 

ششمین مرد برتر گلزنی فوتبال انگلستان آلن شیرری است که در 29 سالگی از بازی های ملی کناره گیری کرد. او اولین گل ملی خود را در 22 سالگی به ثمر رساند و مهاجمی حرفه ای در کار گلزنی بود. در پی ناکامی تیم ملی انگلستان برای صعود به جام جهانی 1994 فشار زیادی روی شیرر و بقیه بازیکنان تیم ایجاد شد و این بازیکن تا سپتامبر 1994 برای به ثمر رساندن گل ملی با به ثمر رساندن دو گل مقابل آمریکا منتظر ماند. اما او گلزنی های خود را آغاز کرد و در یورو 96 موفق شد تا 5 گل را به ثمر برساند و در جام جهانی 98 نیز کاپیتان تیم ملی انگلستان بود تا اینکه در بهار یورو 2000 از بازی های ملی خداحافظی کرد. او علی رغم اینکه بعدها نیز در سال های 2002 و 2004 به تیم ملی انگلستان دعوت شد اما بازی برای انگلستان را قبول نکرد و در نهایت 63 بازی ملی برایش ثبت شد.

 

پل اسکولز؛ 29 سالگی

 

به نظر می رسد که اسکولز هرگز به پتانسیل واقعی خود در تیم ملی انگلستان دست نیافت که به اعتقاد خودش، دلیل آن وجود بازیکنان خودخواه زیادی در تیم بود. در نکات برجسته کارنامه بازی های ملی او گلزنی در اولین جام جهانی اش در سال 1998 و همچنین اولین هت تریک انگلستان پس از 6 سال در سال 1999 مقابل لهستان ثبت شده است. اسکولز در نهایت در سال 2004 به بازی های ملی خود پس از رقابت های یورو پایان داد جایی که انگلستان در ضربات پنالتی مقابل پرتغال کنار رفت. به دلیل وجود فرانک لمپارد و جرارد، اسکولز به پست هافبک کناری منتقل شده بود و ناکارآمدی او در بازی در این منطقه باعث شد تا به دوران بازی های اسکولز پایان داده شود.

 

اریک کانتونا؛ 28 سالگی

 

اریک کانتونا

 

اریک کانتونا دیگر ستاره باشگاه منچستر یونایتد است که خیلی زود به کار خود در بازی های ملی پایان داد. پس از حرکت زشت و ضرب و شتم یک تماشاگر در دیدار منچستر یونایتد مقابل کریستال پالاس، کانتونا هشت ماه از بازی محروم شد و بازوبند کاپیتانی فرانسه را از دست داد و به زین الدین زیدان رسید تا با بازی های خوب زیدان، هرگز عدم حضور کانتونا احساس نگردد. با شکست فرانسه مقابل ایالات متحده در سال 1994، کانتونا با 20 گل در 45 بازی به کار خود در تیم ملی فرانسه پایان داد.

 

سمیر نصری؛ 27 سالگی

 

پس از یک فصل استثنایی با آرسنال، سمیر به عنوان بهترین بازیکن فرانسوی سال 2010 نام گرفت تا به بازیکنی کلیدی برای کشورش در جام جهانی 2010 تبدیل شود. اما دوران حضور نصری در بازی های ملی بابت جنجال آفرینی و متهم شدن در خصوص صحبت کردن پشت بازیکنان تیم ملی و بسیاری از حوادث دیگر در اردوی فرانسه، خیلی زود در سن 27 سالگی و پس از ناکامی در جام جهانی 2014 برزیل به انتها رسید.

 

پل برایتنر؛ 22 سالگی

 

پل برایتنر

 

برایتنر یک بازیکن بحث برانگیز در فوتبال آلمان است. مرد عشق سیگار آلمانی در ابتدا تصمیم گرفت تا در سال 1975 یعنی یک سال پس از به ثمر رساندن گل در فینال قهرمانی جام جهانی 1974 و در سن 22 سالگی از بازی های ملی خداحافظی نماید. اساسا اندیشه او بازی در اسپانیا یا فرانسه و به ویژه بازی در کنار هموطن خود یعنی گانتر نتزر در تیم رئال مادرید بود اما در نهایت به آلمان بازگشت و یک بار دیگر در تیم ملی آلمان بازی کرد اما عقاید سیاسی او باعث شد تا از بازی در جام جهانی 1978 سرپیچی کند. اما با این حال او در سال 1981 مجددا به بازی های ملی بازگشت و یک سال بعد بار دیگر در فینال جام جهانی گلزنی کرد در فینالی که آلمان غربی 3-1 به ایتالیا باخت. بنابریان برای او، اولی خداحافظی از بازی های ملی در سن 22 سالگی ثبت شده است.

 

کوین پرینس بوآتنگ؛ 24 سالگی

 

بوآتنگ از جوان ترین بازیکنانی است که از بازی های ملی کناره گیری نمود آن هم پس از اینکه با بازی در جوانان آلمان برای تیم ملی غنا بازی کرد. او ابتدا به دلیل مشکلات جسمانی و سلامتی خود اعلام بازنشستگی کرد اما پس از آن برای جام جهانی 2014 به بازی های ملی بازگشت ولی بابت نظرات نامناسب به آپیا سرمربی غنا اردوی تیم ملی را ترک نمود.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.