پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

لذت فوتبال در کریسمس های برفی، عشقی که کشته داد!

کد خبر : 53426  |  زمان ارسال : جمعه 11 تیر 1395

اختصاصی بارسانیوز - روزی روزگاری در دنیایی که فوتبال به تازگی در آن در حال رشد یافتن بود، این ورزش به تفریحی برای کریسمس های سرد و طاقت فرسا تبدیل شد.

 

فوتبال به مرور زمان جای خود را در قلب مردم باز کرد. آن زمان که هنوز مردم کاتالونیا تاسیس باشگاه بارسلونا را ندیده بودند، در بریتانیا مردم مشتاقانه بازی های فوتبال را دنبال می کردند تا اینکه آن را حتی برای یک سرگرمی به روز کریسمس و تعطیلات قبل از آن نیز وارد نمودند. اما آیا آن بازی هایی که برای جشن گرفتن برگزار می شد، صرفا تفریحی  سرگرم کننده بود یا نمایشی از فوتبالی سرد و مسخره؟

 

در آن زمان روز های کریسمس بابت سرمای هوا عملا به دوره ای برای حضور در خانه، جشن های خانوادگی و شهری و صرف وعده های غذایی خوشمزه با بوقلمون همراه بود. روز کریسمس روزی بود که فوتبال کنار گذاشته می شد و مردم در آن روز به سخنرانی ملکه گوش فرا می دادند و با جوک های زیاد یکدیگر را به خنده وا می داشتند و با بوسه ای از سوی افراد مسن تر خانواده پذیرایی می شدند. در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 بازی فوتبال به صورت رسمی در روز کریسمس برگزار نمی شد.

 

این تصمیم احساسات زیادی را در بین مردم برانگیخت، به ویژه در سال های اولیه بازی کردن در روز کریسمس چون فوتبال بازی کردن در روزهای تعطیل جشن سال نو امری غیر عادی به شمار می رفت و طبیعتا نیز بازی فوتبال یکی از معدود تفریحات جشن سال نو با وجود برف و سرمای هوا به شمار می رفت. فقط خدا می داند چه تعداد بابت تماشای بازی ها زیر برف سرما خوردند چون به مانند امروز تلویزیونی برای دیدن بازی ها وجود نداشت و بنابراین مردم با سر کردن کلاه جدید سال نو و شالی گرم خود را برای ورود به استادیوم ها آماده می کردند تا از هیجانی جدید لذت ببرند. بنابراین اینگونه بود که فوتبال به آرامی جای خود را به عنوان بخشی از تفریحات کریسمس در بین مردم بریتانیا باز کرد چون تعداد بیشتری از مردم برای تماشای بازی ها به ورزشگاه ها می رفتند.  

 

دو دیدار در عرض سه روز

 

در سال 1888 اورتون دو دیدار در روز کریسمس انجام داد و بازی دیگر در روز باکسینگ دی برگزار شد. هر سه بازی در گودیسون برگزار شدند. در صبح روز کریسمس، اورتونی ها مقابل تیم بلکبرن در جام لنکشایر بازی کردند و به برتری 3-2 دست یافتند و پس از آن در بعد از ظهر همان روز، برابر اولستر سیتی به میدان رفتند و با نتیجه 3-0 به برتری رسیدند که دروازبان اورتون به نام چارلز جولیف، گل سوم دیدار را در حضور 2000 تماشاگر به ثمر رساند که جمعیت بزرگی در آن زمان برای تماشای بازی فوتبال به شمار می رفت. اما بازی برگزار شده در روز باکسینگ دی کمتر هیجان انگیز بود چون در روزی که تگرگ بر سر بازیکنان و مردم می بارید و شرایط جوی به هیچ وجه مساعد نبود، بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

 

بازی اورتون و بلکپول در روز کریسمس

 

اما اولین بازی لیگ فوتبال انگلستان در روز کریسمس بین تیم های پرستون شمالی و استون ویلا در سال 1889 برگزار شد. تیم پرستون با لقب شکست ناپذیران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ در فصل گذشته در فصل جدید حاضر می شد اما استون ویلا در حالی به مصاف پرستون می رفت که بازی قبلی خود را مقابل این تیم پیروز شده بود. این دیدار مابین دو تیم برتر آن دوران انگلستان برگزار می شد.

 

بنابراین این دیدار به عنوان اولین مسابقه رسمی در روز کریسمس سر و صدا به پا کرد به صورتی که 9 هزار نفر با رها کردن کباب بوقلمون و به تعویق انداختن آن برای تماشای بازی رفتند تا دیدار حساس روز کریسمس را از نزدیک شاهد باشند تا یکی از پر تماشاگر ترین بازی های آن سال را رقم بزنند. بهترین بازیکن زمین در آن دیدار از تیم پرستون به نام نیک راس انتخاب شد که با هیکلی درشت و صدایی مهیب همراه با دندان هایی فاسد و صورتی کج و معوج به عنوان چهره وحشتناک زمین نیز به شمار می رفت.

 

در اولین بازی لیگ در روز کریسمس، پرستون خیلی زود با گل راس بازی را پیش افتاد اما تا قبل از به پایان رسیدن نیمه اول، استون ویلا با به ثمر رساندن 2 گل نتیجه را عوض کرد. اما در نیمه دوم گل مساوی را باز هم راس به ثمر رساند و در ادامه نیز چهره ناخوشایند زمین موفق به هت تریک شد و گل سوم تیمش را نیز زد گلی که با شوتی محکم و رعد آسا به تور دروازه استون ویلا چسبید تا پرستون در انتهای فصل به دومین قهرمانی پیاپی خود در لیگ انگلستان دست یابد.

 

در آن زمان، باشگاه ها اغلب مسابقات دربی و حساس را در روز کریسمس برگزار می کردند و یکی از بزرگ ترین دربی های اولیه روز کریسمس بازی تیم بلکبرن مقابل دارون بود. در سال 1890، این مسابقه بین دو تیم همشهری در استادیوم اوود پارک با شورش و درگیری به پایان رسید. در این دیدار تیم بلکبرن بازیکنان کلیدی خود را برای دیدار حساس باکسینگ دی مقابل ولورهمپتون استراحت داد و تیم ذخیره خود را به میدان فرستاد.

 

با این تصمیم در همان ابتدای بازی تیم حریف آزرده خاطر شد به صورتی که در ابتدای بازی از انجام دیدار منصرف شدند که طبیعتا این ماجرا جنجالی را روی سکوها ایجاد کرد. جمعیتی که تا کنار تیرک دروازه منتظر آغاز بازی روز کریسمس بود به مرور زمان مضطرب شد اما در نهایت تیم دارون نیز تصمیم گرفت تا تیم ذخیره های خود را روانه زمین کند.

 

اما با گسترش یافتن لیگ فوتبال، باشگاه ها شروع به مسافرت های طولانی برای برگزاری بازی در روز کریسمس کردند. در آن زمان وسایل حمل و نقل عمومی به مانند دنیای امروز فراوان نبود و از این رو هواداران برای دیدن بازی تیم شهر خود با قطار و معدود اتوبوس هایی و حتی به همراه بازیکنان به شهر های دور مسافرت می کردند. در آن زمان مرسوم بود که بازی روز کریسمس مجددا در مقابل همان حریف اینبار در باکسینگ دی برگزار شود تا اطمینان حاصل کنند که تیم ها مسافت های یکسانی را مسافرت می کنند.

 

در سال 1908، بازی های برگشت به طرز جالبی در بازی برگشت تکرار می شد. مثلا در آن سال، منچستر سیتی چلسی را در روز کریسمس با نتیجه 2-1 شکست داد و چلسی نیز در بازی برگشت در استمفوردبریج در روز باکسینگ دی با همان نتیجه به پیروزی رسید. بریستول سیتی نیز برادفورد سیتی را با نتیجه 1-0 در بازی رفت شکست داد و در بازی برگشت همان نتیجه این بار به سود برادفورد تکرار شد.

 

موضوع، موضوع مرگ و زندگی بود!

 

در سال 1909 یک دیدار در روز کریسمس بین تیم های Partick Thistle و هیبرنیان با تراژدی به پایان رسید زمانی که جیمز مین مدافع اسکاتلندی تیم مهمان یعنی هیبرنیان با مصدومیتی کشنده مواجه شد. زمین تیم میزبان پوشیده از یخ و برف بود و جیمز به هم تیمی های خود گفته بود که بازی در این زمین یخ زده یک ریسک بزرگ است و می تواند حوادث بدی را به همراه داشته باشد.

 

درست قبل از اتمام نیمه اول بازی، او در یک درگیری به همراه فرانک برانسکومب پس از افتادن شدید روی زمین لیز خورد و روی سطح یخ زده زمین بازی کشیده شد و نشانه های کبودی و خونریزی وحشتناکی روی بدنش در قسمت معده و شکم شکل گرفت. در دیداری که تیم هیبرنیان در نهایت نتیجه بازی را با نتیجه 3-1 واگذار کرد، جیمز به بیمارستان منتقل شد و در آن جا معلوم گشت که او از شدت ضربه دچار پارگی روده شده است و حتی یک عمل جراحی اضطراری نیز باعث نشد که او از مرگ نجات پیدا کند و در نهایت در روز بعد درگذشت.

 

بازی فوتبال در روز کریسمس و صلح سربازان انگلیسی و آلمانی

 

فوتبال جنگ نمی شناسد حتی اگر هموطنان یکدیگر را کشته باشید!

 

اما یکی دیگر از بازی های معروف روز کریسمس در سال 1914 برگزار شد زمانی که یکی از مرگبار ترین درگیری های تاریخ بشر در جنگ جهانی موقتا متوقف شده بود تا سربازان با دریافت هدیه های خود از یکدیگر به جشن و پایکوبی و بازی فوتبال بپردازند! ولی مگر می شود؟ شاید باورش سخت باشد که در کوران جنگ و کشت و کشتاری وحشیانه بازی فوتبالی با توجه به برقراری صلحی موقت برگزار شده باشد. آن بازی در موقعیتی حساس برگزار شده بود اما به هر حال این واقعه باورنکردنی توسط نامه های سربازان تایید شده است. در طول جنگ جهانی اول سربازان بی شماری از انگلستان و آلمان و همچنین فرانسوی ها در سنگرهایی بسیار نزدیک به یکدیگر در حال جنگ بودند تا اینکه در روز کریسمس بین سنگرها صلح حاکم شد.

 

در شبی برفی که سنگرهای آن پر از کثیفی و موش های سرگردان بود به مناسبت صلح، 100 هزار سرباز آلمانی و انگلیسی شعر می خواندند و به رد و بدل کردن هدیه های خود مشغول شدند که تا پیش از این صلح هدیه هایشان فشنگ هایی بود که جانشان را می گرفت. پس از صحبت های فرماندهان انگلیسی و آلمانی، سربازان از درون سنگرهایشان بیرون آمدند و با یکدیگر دست دادند تا این صلح تا روز کریسمس و روز برگزاری بازی فوتبال ادامه یابد. البته لازم به ذکر است که تمامی سربازان در این صلح شرکت نکردند و تنها در حدود 100 هزار سرباز این صلح مخفیانه را پذیرفتند.

 

وقتی بانوان هیجان فوتبال در روز کریسمس را تامین کردند!

 

تعلیق لیگ فوتبال انگلستان و عدم وجود بازیکنان در طول جنگ جهانی اول و حضور در جبهه های جنگ باعث شد تا تیم های بانوان ظهور پیدا کند که اولین مسابقه کریسمس بانوان در سال 1917 برگزار شد. قابل درک نیست که در زمانی که عزیزان آن ها در خارج از کشور و در سنگرها در حال نبرد و جنگ بودند چگونه احساس برگزاری جشن شکل می گرفت اما در توصیف احوال آن روزها آمده است که این بازی ها برای امور خیریه و جمع آوری پول برگزار می شد که افراد زیادی نیز برای تماشای آن اقدام می کردند و مبالغ جالب توجهی نیز برای کمک به جنگ زدگان جمع می گشت.

 

فوتبال بازی کردن بانوان در اوایل قرن 20

 

در توصیف این دیدار بین بانوان آمده است که در زمان جنگ، دخترانی که در کارخانه شهر پرستون کار می کردند این مسابقه را برگزار کرده بودند. در توصیف آن بازی، به بازی خوب و تحسین برانگیز چند زن اشاره شده است که توانایی بالای در کار با توپ داشتند که مردم را تهییج می کردند که در نهایت حاصل این بازی خیریه به جمع آوری 488 پوند برای ایجاد یک بیمارستان انجامید.

 

در آن زمان یعنی زمانی که بازی کردن فوتبال هنوز هم در روز یکشنبه ممنوع بود، موضوع بازی کردن فوتبال در روزهای تعطیلات مذهبی به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده بود که خیلی ها بر روی آن اختلاف نظر داشتند به صورتی که بسیاری از بازیکنان از فوتبال بازی کردن در روز کریسمس امتناع می نمودند. در واقع شرکت در مسابقات به صورت داوطلبانه بود چون طبق قانون اتحادیه فوتبال انگلستان هیچ باشگاهی نمی توانست بازیکنان خود را برای انجام بازی در روز تعطیلی انتهای هفته و کریسمس مجبور نماید. ستاره های فوتبال انگلستان در آن زمان به نام های آرتور بریجت از ساندرلند و هارولد فلمینگ از سوئیندون از بازی کردن در به دلایل مذهبی امتناع می کردند.

 

این موضوع تا سال 1925 ادامه پیدا کرد تا جایی که کل اعضای تیم آرسنال به دلایل مذهبی از بازی در روز کریسمس محروم بودند چون استادیوم هایبوری توسط دانشگاه الهیات احداث شده بود و شرایط اجاره آن توسط باشگاه آرسنال به این صورت بود که نمی توانستند در روزهای تعطیلات مذهبی در آن بازی کنند. بنابراین این چالش ادامه یافت تا اینکه این زمین در سال 1925 توسط باشگاه آرسنال خریداری شد و در ساعت 11:15 صبح کریسمس آن ها اولین بازی خود را در برابر ناتس کانتی برگزار نمودند که 33.500 هوادار این بازی را از نزدیک تماشا کردند در دیداری که توپچی ها با نتیجه 3-0 به برتری دست رسیده بودند.

 

مست کردن بازیکنان در بازی روز کریسمس!

 

اما بعدها تیم ها در روز کریسمس در بازی های خود جشن برپا می کردند و بازیکنان تیم ها در این جشن ها مست می نمودند به صورتی که در روز کریسمس 1931، تد کرافورد مهاجم کلاپتون اورینت که بعدها به یک مربی محبوب تبدیل شد در تعریف خاطره های خود از مست نمودن بازیکنان هم تیمی برای یک دیدار در روز کریمس صحبت کرد که توسط مربی تیم، تمامی بازیکنان با آب جو مست کرده بودند به صورتی که در حین مسابقه، تد از شدت خماری بر روی زمین افتاد و غش کرد. تیم مست کرده کلاپتون آن دیدار را با نتیجه 2-1 باخت اما در بازی برگشت به قدری هوش بودند که بتوانند با نتیجه 1-0 پیروز شوند.

 

وجود مه در بازی های روز کریسمس 1937 در انگلستان

 

اما در روز کریسمس 1937، اینبار مست کردن نبود که مانع از دید درست بازیکنان می شد بلکه وجود مه در حین برگزاری بازی دردسرساز شده بود. بریتانیا در روز کریسمس زیر یک پتوی خاکستری ضخیم قرار گرفت و توسط مه پوشیده شد و این مه باعث شد تا بسیاری از بازی های لیگ در آن روز به تعویق بیافتد. در دیدار بین تیم های چلسی و چارلتون در استمفوردبریج، هر دو تیم در زمین پر از مه استمفوردبریج یک گل را به ثمر رساندند اما در نیمه دوم با شدیدتر شدن مه، دروازبان چارلتون طبق گفته های خود در زندگی نامه اش کاملا دید هم تیمی های خود را از دست داده بود به صورتی که در هر چند دقیقه می توانست یکی از بازیکنان را ببیند. وجود مه در آن بازی به حدی شدید بود که بازی به مدت یک ربع به تعویق افتاد. سم بارترام دروازبان آن روز چارلتون در خاطرات خود تعریف کرده است که حتی یک مامور پلیس با تعجب پرسیده بود که در این وضعیت دارند درون زمین چکار می کنند؟!

 

 فوتبال در روز کریسمس در طول جنگ جهانی دوم نیز ادامه یافت. در 25 دسامبر 1940 در دیداری که نوریچ با برایتون و هاو آلبیون دیدار می کرد که در آن، تیم مهمان تنها 5 بازیکن را در اختیار داشت که شامل یک بازیکن تیم بزرگسال، سه بازیکن جوان و یک بازیکن قرضی بود که نوریچ در آن دیدار با نتیجه 18-0 به برتری دست یافت که فرد چادوویک موفق شد تا در آن دیدار 6 گل را به تنهایی ثمر برساند. اما کریسمس 1940 به صورت کلی کریسمس پرگلی بود.

 

در 40 دیدار لیگ در روز کریسمس 1940، در مجموع 210 گل به ثمر رسید که از جمله دیدارهای پرگل، برتری 9-3 Southend مقابل کلاپتون اورینت، برتری 7-1 بورنموث مقابل بریستول سیتی، برتری 7-2 منسفیلد مقابل استوک سیتی و تساوی 5-5 بری و هالیفکس بود. حتی در آن روز، بعضی تیم ها دو دیدار را در دو نوبت صبح و عصر انجام دادند و به عنوان مثال تیم لستر سیتی در نوبت صبح مقابل نورتهمپتون با نتیجه 5-2 شکست خورد و سپس این لستر سیتی بود که همان تیم را در نوبت عصر در زمین خود با نتیجه 7-2 شکست داد.

 

از نکات جالب قوانین آن زمان این بود که بعضی بازیکنان به عنوان بازیکنان مهمان می توانستند در تیم های متفاوتی بازی کنند به صورتی که تامی لاوتون در نوبت صبح برای اورتون مقابل لیورپول و در نوبت عصر برای ترانمر مقابل تیم کرو بازی کرده بود. لن شاکلتون نیز در نوبت صبح برای تیم خیابان پارک بردفورد مقابل لیدز بازی کرد و در نوبت عصر برای تیم بردفورد سیتی در دیدار مقابل هادرزفیلد گلزنی نمود.

 

دنبال کردن بازی های روز کریسمس از سوی مردم انگلستان

 

سال 1949، اوج توجه مردم انگلستان به فوتبال بود چون حدود 3.5 میلیون نفر به دنبال برنامه بازی های روز کریسمس بودند. مردم برای دیدار بازی ها بسیار هیجان داشتند به صورتی که قبل از آغاز بازی دور هم جمع می شدند و آواز و سرود می خواندند و فضایی برای خوش گذرانی برای مردم ایجاد می شد. یکی از کارهای عجیب و غریب از سوی تماشاگران پرتاب پرتغال های پوست کنده شده به سوی بازیکنان بود چون پرتغال به عنوان میوه ای لوکس به دلیل کمبودش به شدت جیره بندی شده بود و از این رو یک هدیه محبوب کریسمس به شمار می رفت.

 

سرایت فوتبال در روز کریسمس به سرتاسر اروپا

 

دیگر زمانی فرا رسید که بازی کردن در روز کریمس تنها مخصوص انگلستانی ها و مردم بریتانیا نظیر ایرلند شمالی نبود چون که اولین بازی جام Inter-Cities Fairs Cup در 25 دسامبر 1955 برگزار شد. در این دیدار تیم بارسلونا که متشکل از بازیکنان باشگاه بارسلونا و اسپانیول بود مقابل کپنهاگن دانمارک قرار گرفت. در دیداری که در نیوکمپ برگزار می شد، بارسلونا تا قبل از اتمام نیمه اول به برتری قابل توجه 4-0 دست یافت. اما در نیمه دوم تیم میهمان موفق شد تا دو گل را جبران کند ولی در نهایت بازی را با نتیجه 6-2 واگذار کردند که کوبالا بازیکن بزرگ باشگاه بارسلونا در میان گلزنان بازی قرار داشت.

 

در همان روز، رئال مادرید مقابل پارتیزان بلگراد صربستان قرار گرفت که موفق شد با نتیجه 4-0 در مرحله یک چهارم نهایی اولین دوره رقابت های European Cup به پیروزی دست یابد که آلفردو دی استفانو گل چهارم بازی را به ثمر رساند. در این تورنومنت ها، بارسلونا و رئال مادرید به عناوین قهرمانی دست یافتند.

 

برگزاری رقابت های اروپایی در روز کریسمس

 

همچنین چند بازی ملی نیز در روز کریمس برگزار شد به صورتی که آرژانتین، برزیل، اکوادور و پاراگوئه در تاریخ 25 دسامبر در رقابت های کوپا امریکا بازی کردند. در اروپا نیز فرانسه دیداری دوستانه را در روز کریسمس مقابل بلژیک در سال های 1952، 1955 و 1963 انجام داد که در هر سه دیدار شکست خورد. فرانسه همچنین در سال 1957 نیز به مصاف بلغارستان در دیدار دوستانه روز کریسمس رفت که با تساوی 2-2 متوقف شد.

 

دیگر تیم های ملی که در روز کریمس بازی کرده اند عبارتند از چین، کره جنوبی، استرالیا، فلسطین، غنا و ازبکستان که اخیرا نیز امارات در 25 دسامبر سال 2012 یمن را در دیداری دوستانه با نتیجه 2-0 شکست داده است.

 

اما به انگلستان باز گردیم جایی که کریمس سال 1956 به عنوان یکی از سفید ترین کریسمس ها در تاریخ ثبت شده است اما اگرچه با توجه به شرایط بد آب و هوایی و کمبود بنزین، مردم خانه نشین شده بودند ولی بازی های لیگ برگزار شد. در واقع تنها یک بازی به دلیل کولاک برف به تعویق افتاده بود. در روز کریمس 1957 آخرین برنامه شلوغ بازی های لیگ برگزار شد چون با ورود نورافکن ها و برگزاری بازی ها در شب، نیاز به برگزاری فشرده بازی ها در تعطیلات نبود و باعث شد تا بسیاری از مردم روز کریسمس را در خانه های خود و در کنار خانواده هایشان باشند تا پس از صرف ناهار بوقلمون، شب برای تماشای بازی فوتبال بروند.

 

پیروزی پرگل چلسی مقابل پورتسموث با 4 گل جیمی گریوز

 

در 25 دسامبر 1957 در لیگ دسته اول انگلستان، بلکپول موفق شد تا لستر سیتی را با نتیجه 5-1 شکست دهد و منچستر یونایتد نیز تیم لاتون را با نتیجه 3-0 شکست داد. چلسی نیز تیم پورتسموث را با نتیجه جالب توجه 7-4 شکست داد که جیمی گریوز 17 ساله چهار گل را برای چلسی به ثمر رسانده بود. اما از سال های بعد کم کم از تعداد بازی ها در روز کریمس کاسته شد به صورتی که در سال 1958 تنها سه دیدار از لیگ دسته اول یعنی بالاترین سطح لیگ فوتبال انگلستان در تاریخ 25 دسامبر برگزار شد و در سال 1959 نیز تنها یک دیدار صورت گرفت.

 

آخرین بازی روز کریسمس در انگلستان نیز در سال 1965 برگزار شد که 25 هزار نفر پیروزی بلکپول مقابل بلکبرن را با نتیجه 4-2 شاهد بودند. در ادامه با از بین رفتن بازی در روز کریسمس، طرح احیای بازی در روز کریسمس در سال 1983 با شکایت مردم مواجه شد به صورتی که بازی برنتفورد و ویمبلدون در لیگ دسته سوم انگلستان که قرار بود در ساعت 11 صبح برگزار شود با مخالفت هوادارن دو تیم لغو شد تا بازی در شب کریمس برگزار گردد که آن بازی با برتری 4-3 ویمبلدون به پایان رسید. اما فوتبال در روز کریسمس هنوز هم در ایرلند شمالی برگزار می شود جایی که یک جام سنتی در تاریخ 25 دسامبر برگزار می گردد. این تورنومنت که با حضور تیم های متوسط برگزار می شود قدمتی بیش از 120 سال دارد که در سال 1890 آغاز شده بود.

 

پوشش رادیویی و تلویزیونی بازی های روز کریسمس

 

تا قبل از شکل گیری لیگ جزیره در سال 1992، فوتبال به ندرت در تلویزیون پخش می شد. در سال 1930 در روزهای اولیه آغاز به کار رادیو بی بی سی، گزارش زنده ای از نیمه دوم دیدار آرسنال و منچستر سیتی در روز کریسمس پخش گردید و مردم از طریق رادیو شنیدند که آرسنال در هایبوری به برتری 3-1 دست یافته است. در باکسینگ دی 1939 نیز تنها 30 دقیقه از بازی شفیلد ونزدی و چسترفیلد از رادیو پخش شد تا اینکه اولین بازی پخش کامل فوتبال به دیدار برنتفورد مقابل شفیلد یونایتد در تاریخ 26 دسامبر 1946 تعلق گرفت تا پس از آن به زودی پخش زنده رادیوی بازی ها آغاز گردد.

 

سفر مردم با قطار برای دیدن بازی های روز کریسمس

 

در ادامه پخش تلویزیونی نیز آغاز گردید اما در ابتدای کار بابت ترس کاهش حضور تماشاگران در استادیوم ها برای مدتی پوشش تصویری بازی ها لغو شد تا اینکه در نهایت در میانه های سال 1980 اولین قرارداد توافق پخش تلویزیونی منعقد گردید تا مردم با مسافرت های خود با قطار به تماشای فوتبال به درون استادیوم ها بازگردند اما درنهایت مردم در روز 27 دسامبر 1988 توانستند بازی های کریسمس را از طریق پخش تلویزیونی تماشا نمایند که مارتین تایلر گزارشگر بازی نوریچ سیتی مقابل وستهم بود که با برتری 2-1 قناری ها به پایان رسید.

 

به قلم پل براون از fourfourtwo

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.