پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گروه C، صرفا هیجانی برای بارسلونا جهت رسیدن به فینال کاردیف

کد خبر : 55659  |  زمان ارسال : یکشنبه 7 شهریور 1395
بارسلونا در فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با تیم های منچستر سیتی، مونشن گلادباخ و سلتیک هم گروه شد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اختصاصی بارسانیوز - آبی اناری ها در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در سخت ترین گروه ممکن با توجه به هم گروهی با منچستر سیتی پپ گواردیولا، مونشن گلادباخ به عنوان پدیده بوندسلیگا و جو وحشتناک استادیوم سلتیک پارک قرار گرفتند که همین مسئله باعث به وجود آمدن نگرانی هایی برای هواداران این تیم شده است اما واقعا جای نگرانی وجود دارد؟

 

قاعدتا سخت ترین رقیب بارسلونا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، منچستر سیتی خواهد بود که هم مربی سابق خود را در آن می بیند و هم دروازبان شیلیایی خود را به رقیب مستقیم خود واگذار نمودند که البته در لحظه انتقال از آن باخبر نبودند. اما آیا گواردیولا خطرساز خواهد بود؟

 

پیش از این نیز چنین بحث هایی قبل از دیدار بایرن مونیخ و بارسلونا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2014/15 به وجود آمده بود اما بارسلونا با برتری قاطعانه 3-0 در نیوکمپ و پس از آن علی رغم شکست 3-2 در آلیانز آرنا از سد بایرن گذشت درحالی که در بازی برگشت، نیمه اول را با دو گل نیمار با پیروزی 2-1 به رخت کن رفته بودند. درنهایت نیز بارسلونا توانست با حضور در دیدار فینال با غلبه بر یوونتوس به عنوان قهرمانی دست یابند.

 

پپ گواردیولا-لوئیز انریکه

 

اما باید توجه داشت که پپ فرصتی نیز دست پیدا کرده تا بتواند آن شکست خود را جبران نماید به ویژه آنکه در سه فصل پیاپی توسط سه تیم اسپانیایی از حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا ناکام مانده است. اما از سوی دیگر بزرگ ترین امیدواری برای هواداران بارسلونا اینجاست که آبی اناری ها در فصول اخیر هم گروهی با تیم های قدرتمند را بارها تجربه کرده اند و همواره صدرنشین گروه خود بوده اند.

 

آخرین باری که بارسلونا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در جایگاه دوم قرار گرفته است، دقیقا به 10 فصل قبل باز می گردد جایی که پایین تر از چلسی تحت هدایت ژوزه مورینیو در جایگاه دوم قرار گرفتند و در مرحله یک هشتم نهایی با حذف مقابل لیورپول از جام کنار رفتند. بنابراین، بارسلونا با نسل جدید بازیکنان و سبک فوتبالی خود هرگز دومی را در مرحله گروهی تجربه نکرده به ویژه آنکه مجددا در فکر پس گرفتن عنوان قهرمانی از رئال مادرید هستند که در روزهای اخیر با کنایه های جرارد پیکه به جنگی برای دو تیم تبدیل شده است.

 

چلسی 1-0 بارسلونا

 

بارسلونا در سخت ترین مراحل گروهی 10 سال اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2009/10 بالاتر از اینتر میلان، روبین کازان و دیناموکیف، در فصل 2011/12 بالاتر از میلان، ویکتوریا پلژن و باته بوریسوف، در فصل 2013/14 بالاتر از میلان، آژاکس و سلتیک، در فصل 2014/15 بالاتر از پاریس سن ژرمن، آژاکس و آپوئل و در فصل 2015/16 بالاتر از رم، لورکوزن و باته بوریسوف همواره در صدر قرار گرفت.

 

همچنین سرمایه گذاری فوق العاده بارسلونا در تابستان جاری نشان از این دارد که آبی اناری ها به هیچ وجه به فکر مرحله گروهی نیستند و تجربه شکست از اتلتیک بیلبائو در فصل گذشته به دلیل خستگی تیم و نبود ذخیره های مناسب باعث شد تا اینچنین در خرید ذخیره های مناسب اقدام نمایند که حاصل آن جذب ساموئل اومتیتی، لوکاس دینیه، آندره گومز، دنیس سوارز بوده که شاید پاکو الکاسر نیز به جمع آنان اضافه گردد که سیلسن نیز به جای براوو جذب شده است.

 

آندره گومز-ANDRE GOMES

 

بنابراین لوئیز انریکه هم اکنون دارای منابع کافی برای رقابت های سنگین فصل پیش رو است تا در حفظ و نگه داری مهره های کلیدی خود تا پایان فصل مشکلی نداشته باشد، مشکلی که با محرومیت نقل و انتقالاتی بارسلونا، در فصل گذشته گریبان گیر تیم انریکه شد. همچنین میل بارسلونا به فتح لیگ قهرمانان اروپا در طول 12 سال اخیر، نشان می دهد که آن ها مشکلی برای مواجه به رقیبان قدرتمند خود ندارند به صورتی که با فتح 4 قهرمانی به صورت میانگین در هر سه سال، یک بار عنوان قهرمانی را به دست آورده اند.

 

از سوی دیگر، طعنه های جرارد پیکه، صرفا حرف های شخصی او نیست و اقدامات او برای کاستن ارزش قهرمانی رئال مادرید در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا بابت قرعه های آسان رئال، حمله ای سراسری از سوی هواداران بارسلونا می باشد که نشان می دهد تیم انریکه تا چه حد برای کسب قهرمانی مصرر است.

 

جرارد پیکه در طی چند اقدام، پیش از قرعه کشی مرحله گروهی، حمله های خود را انجام داد. او ابتدا در گفت و گو با موندو دپورتیوو بارسلونا را بابت فتح دوگانه های متوالی در اسپانیا برترین تیم اسپانیا دانست که زیدان نیز آن را پذیرفت. پیکه همچنین در آن مصاحبه تاکید کرد که بارسلونا برای معتبرترین جام باشگاهی اروپا خواهد جنگید تا سه گانه را فتح کنند.

 

جرارد پیکه-Gerard Pique

 

جرارد در ادامه در یک جلسه پرسش و پاسخ توییتری به طعنه به رئال پرداخت و با آرزوی قرعه ای راحت در مرحله گروهی، گفت که تمایل دارد تا با نمایندگانی از لیگ های مختلف اروپایی مواجه گردند که شرایط خوبی در فصل جاری لیگ داخلی خود نداشته باشند همانطور که رم، وولفسبورگ و منچستر سیتی به عنوان رقیبان مراحل حذفی رئال در فصل گذشته لیگ قهرمانان به ترتیب در رتبه های سوم، هشتم و چهارم لیگ های داخلی خود قرار داشتند.

 

حتی پس از انجام قرعه کشی نیز پیکه دست بردار نبود و طی یک پیام توییتری با انتشار متن "یک روز کاری دیگر"، به دشواری گروه بارسلونا و آسانی گروه رئال مادرید اشاره کرد. بنابراین همه قبول دارند که بارسلونا در گروه دشواری قرار گرفته است اما هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که آن ها از هم اکنون به رقابت در مراحل حساس حذفی می اندیشند.

 

اما در ادامه به صحبت های جوردی مستره و آلبرت سولر درخصوص گروه بندی فصل جاری می پردازیم که نکات جالبی را یم توان از ان استخراج کرد.

 

جوردی مستره در خصوص گروه بندی گفت:

 

این یک گروه دشوار است. باشگاه های آلمانی هرگز رقیبان آسانی نبوده اند و سلتیک نیز همین گونه است. درست است که آن ها را در بازی پیش فصل شکست دادیم اما آن بازی ربطی به لیگ قهرمانان اروپا ندارد. ما برخی بازی های خوب را اخیرا با منچستر سیتی انجام دادیم و در برابر آن ها موفق عمل کره ایم ولی به این معنی نیست که همان اتفاق در این فصل نیز اتفاق بیافتد. تعجب آور است که در چنین دوره کوتاهی باید دوباره با یکدیگر بازی کنیم.

 

سلتیک 2-1 بارسلونا 2012

 

اما قاعدتا این مسئله تعجب آور نیست چون بارسلونا و هر تیم دیگری بارها چنین مواجه مجددی پس از یک دوره کوتاه را تجربه کرده اند. یادمان نمی رود که سلتیک در فصول 2012/13 و 2013/14 یعنی در دو فصل پیاپی نیز با بارسلونا هم گروه بود که فصل دوم را می توان از نظر توازن قدرت تیم های حاضر در گروه هشتم آن فصل، به مانند گروه سوم فصل جاری با حضور تیم های میلان، آژاکس و سلتیک در کنار بارسلونا قلمداد کرد.

 

اما در همین رابطه، آلبرت سولر تمرکز اصلی خود را بر روی استقابل مجدد از گواردیولا و بازگشت کلودیو براوو قرار دارد و گفت که از گواردیولا به گرمی استقبال خواهند کرد و براوو نیز این فرصت را خواهد داشت تا با هواداران بارسلونا خداحافظی کند.

 

اما در خصوص گروه سوم رقابت های فصل جاری، انتظار نمی رود که سلتیک بتواند برای بارسلونا دردسرساز گردد چون آن ها در فصل 2013/14 در انتهای گروه تنها با کسب سه امتیاز قرار گرفتند که البته ماجرا در فصل قبل از آن کاملا متفاوت بود یعنی جایی که سلتیک موفق شد تا شکست 2-1 در نیوکمپ را در زمین خود جبران نماید و توانستند با کسب 10 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه دوم پس از بارسلونای 13 امتیازی از گروه خود بالاتر از بنفیکا و اسپارتاک مسکو صعود کنند که به همین دلیل، مسی به هم تیمی های خود از این بابت هشدار داد.

 

اینیستا نیز بابت شکست 2012 مقابل سلتیک در دیلی رکورد عنوان کرد که:

 

طرفداران سلتیک، طرفدارانی بسیار خاص هستند به صورتی که باشگاه و بازیکنان می توانند به داشتن آن ها افتخار کنند. آن ها بهترین جوی را تشکیل می دهند که من تابحال شنیده ام و بازی کردن در چنین جوی برای بازیکنان متفاوت خواهد بود. این به سلتیک کمک خواهد کرد اماما نیز تجربه بازی در استادیوم هایی با جو وحشتناک را داریم و برای تمام کردن بازی به نفع خود به انجا می رویم.

 

استادیوم سلتیک پارک

 

بنابراین شاید هواداران سلتیک واقعا بتوانند همه چیز را تغییر دهند و به مانند فصل 2012/13 شگفتی بیافرینند.

 

از سوی دیگر، مونشن گلادباخ رقیب جدیدی برای بارسلونا است چون آبی اناری ها هرگز پیش از این با آن ها بازی نکرده اند. مونشن گلادباخ با برتری بی رحمانه 9-2 در مرحله مقدماتی مقابل یانگ بویز سوئیس نشان داد که می تواند در گروه سوم رقابت ها شگفتی بیافریند. آن ها با داشتن بازیکنانی چون تورگان برادر ادن هازارد و یکی از مثلث زهردار این تیم در کنار رافائل و لارس به مانند مسی، سوارز و نیمار در خط حمله قدرتمند عمل می کنند که خطر بزرگی برای دفاع بارسلونا خواهند بود که باید انریکه در تقویت خط دفاعی خود بکوشد.

 

تورگان هازارد-Thorgan_Hazard

 

بنابراین، مسیر بارسلونا برای فینال کاردیف در تاریخ 3 ژوئن 2017، حداقل در مرحله گروهی هیجان انگیز خواهد بود. بازی در استادیوم سلتیک، دیدار در آلمان مقابل گلادباخ پر روحیه و دو دیدار رفت و برگشت مقابل منچستر سیتی دیدارهای هیجان انگیزی هستند که نه تنها هواداران بارسلونا بلکه کل هواداران جهان منتظر آغاز شدن آن می باشند.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.