سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

داستان پاپیتو؛ راز موفقیت نیمار و برزیل در المپیک ریو و خروج از بحران !

کد خبر : 55755  |  زمان ارسال : سه شنبه 9 شهریور 1395
در پشت هر موفقیتی رمز و رازی نهفته است و راز موفقتیت تیم المپیک برزیل نیز به اختصار "پاپیتو" می باشدف داستانی که قصد بازگو کردن ان را داریم.

اختصاصی بارسانیوز - تیم ملی المپیک برزیل با ستاره هایی چون نیمار، گابریل ژسوس و گابریل باربوسا به عنوان قهرمانی المپیک دست یافت که اولین قهرمانی تاریخ برزیل در رقابت های المپیک بود، عنوانی که پس از شروع نا امید کننده سلسائو در نتیجه گیری در ابتدای تورنومنت به دست آمد که وبسایت گل طی گزارشی به بررسی راز آن پرداخت.

 

تیم ملی المپیک برزیل شروعی ضعیف و نا امید کننده داشت، ترس از وقوع مجددا ناکامی فوتبال برزیل در المپیک برزیل، آنچنان استرسی را در اردوی برزیل ایجاد کرد که ساق پای بازیکنان برزیل در گلزنی در مقابل عراق نیز پس از ناکامی مقابل آفریقای جنوبی ناتوان بود اما واقعا راز زیر رو شدن تیم المپیک برزیل پس از دو بازی ابتدایی مرحله گروهی چیست؟

 

نیمار-پاپیتو-Neymar

 

اودایر هلمن کمک مربی تیم المپیک برزیل در مصاحبه اختصاصی با Brasil Global Tour این راز را بیان کرد:

 

نام پاپیتو را از فیلمی گرفتم که قبلا دیده بودم. من نام فیلم را به یاد نمی آورم اما پسر بچه ای در آن فیلم وجود داشت که پاپیتو صدایش می زدند. او شخصیتی مثبت داشت و بسیار شاد بود و به همین دلیل مردم دوست داشتند همیشه در کنار او باشند و از بودن در کنارش او لذت ببرند. زمانی که این شخصیت وارد جامعه شد مردم نیز ذهنیت خود را تغییر دادند و شروع به شادی کردند. از فردای تماشای آن فیلم من مردم را پاپیتو صدا می زدم و حالا همه من را به نام پاپیتو می شناسند. خیلی ها هستند که من را به اسم واقعی خودم نمی شناسند. این فقط یک نام مستعار می باشد که همچنان باقی مانده است.

 

بنابراین پاپیتوی تیم المپیک برزیل پس از دو تساوی ابتدایی، باعث شد تا لبخند همچنان بر چهره بازیکنان برزیل وجود داشته باشد، روحیه ای که گابریل باربوسا از آن قبل از پیروزی نیمه نهایی مقابل هندوراس اینگونه سخن گفته است:

 

او شخصیتی بود که من مدت کوتاهی با او ملاقت داشتم و واقعا در کنار او اینگونه احساس می کردم که همیشه یکدیگر را می شناسیم. او واقعا به ما کمک کرد. همه بازیکنان تیم او را دوست داشتند. او همواره از نظر روحی در وضعیت خوبی قرار داشت و به میکال کمک کرد تا پیوند خوبی در تیم به وجود بیاید. او واقعا یکی از ما بود.

 

تیم المپیک برزیل

 

پاپیتو به ماجرای دیگری از این راز اشاره کرد و کافیست تا به ماجرای زیر توجه کنید تا ببینید پاپیتو تا چه حد در روحیه تیم المپیک برزیل نقش داشته است. پاپیتو پس از 180 دقیقه بدون گل بودن برزیل در رقابت های المپیک با دو بازیکن کلیدی تیم این کار را کرد:

 

در جریان تمرینات، من یک شرط با گابیگل و ژسوس بستم و به آن ها گفتم که نمی توانند تیرک دروازه را بلرزانند. من اولین کسی بودم که به تیرک زدم و گابیگل دومین نفر بود ولی ژسوس نتوانست و بنابراین او هنوز مدیون من است و باید مبلغ را پرداخت کند.

 

اما دیدیم که گابریل ژسوس در بازی های بعدی تا چه حد در گلزنی موفق بود و تا چه حد تیم المپیک برزیل تغییر رویه داد. درست است که هم اکنون روجریو میکال در صدر ستایش شوندگان بابت قهرمانی در المپیک قرار دارد اما پاپیتو مرد اصلی این داستان شیرین بوده است که با حفظ روحیه تیم، بریل را زیر رو کرد.

 

نیمار-Neymar

 

تاثیر پاپیتو را می توان در ادامه صحبت های او دریافت کرد که گفت:

 

میکال دستور العمل ها را به من می داد و من با همان شیوه صحبت او با بازیکنان ارتباط برقرار می کردم، به بازیکنان توصیه های لازم را انجام می دادم و در خصوص برنامه های تاکتیکی حرف می زدم. روز به روز کار دشوارتر می شد. ما در مورد همه چیز صحبت می کردیم و فراتر از وقت تمرینی در کنار هم بودیم و در تلاش بودیم تا محیطی متمرکز و پر تعهد را ایجاد کنیم. بنابراین لازم بود تا شادی را به تیم وارد کنیم تا فضایی مثبت ایجاد گردد به صورتی که همه فکر کنند که کارها را به خوبی انجام داده اند.

 

آن ها دقیقا همین کار را انجام دادند و تفاوت بزرگی در بازی های خود رقم زدند. برزیل با گلباران دانمارک از سد کلمبیا و هندوراس نیز با برتری مطلق عبور کرد تا درنهایت توانستند در فینال نیز در ضربات پنالتی، آلمان را از پیش رو بردارند تا با اهمیت قهرمانی کشور برزیل را در رقابت های المپیک کسب نمایند.  

 

این تنها بابت اولین قهرمانی تاریخ فوتبال المپیک برزیل با اهمیت نبود بلکه بابت آغاز نسلی جدید در فوتبال برزیل با اهمیت بود، نسل جدیدی که هم اکنون تیته باید از آن ها در تیم بزرگسالان به خوبی استفاده نماید ستاره های جوانی چون باربوسا و ژسوس که حرف های زیادی در آینده خواهند داشت.

 

المپیک برزیل

 

پاپیتو در انتها در خصوص آینده روشن برزیل و دیدگاه مثبت خود بیان کرد:

 

آینده روشن است. این گروه از بازیکنان آینده روشنی در پیش دارند. آن ها در حال حاضر نام های بزرگی در فوتبال هستند و در آینده بزرگ تر نیز خواهند شد. حتی برخی از انان ستاره های جهان خواهند شد. من امیدوارم که آن ها همانطور که من با آن ها ملاقات کردم باقی بمانند و شخصیت بزرگ و تشنه موفقیت برای افزایش کیفیت خود را حفظ کنند. هسته قدرتمندی در تیم وجود داشت و کار کردن با آن ها افتخار بزرگی برایم بود که توانستم در کنار ان ها به موفقیت برسم.

 

در حال حاضر ما باید به آن ها اجازه پیش روی بدهیم تا مطمئن شوند که می توانند به چیزهای بیشتری برسند چون می دانند که دوران حرفه ای آن ها بازتابی از کار و تلاش روزانه ان ها خواهد بود.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.