پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گزارش ویژه؛ آیا الکاسر برای بارسلونا بهتر از مونیر است؟ + مقایسه آماری

کد خبر : 55757  |  زمان ارسال : سه شنبه 9 شهریور 1395
سرانجام پس از مقاومت های بسیار باشگاه والنسیا، پاکو الکاسر نیز به مانند آندره گومز از این باشگاه اسپانیا به نیوکمپ منتقل شد.

اختصاصی بارسانیوز - آبی اناری ها عصر امروز ششمین خرید تابستانی خود را نیز به صورت رسمی معرفی کردند تا تابستان پر باری را با جذب ستاره های جوان اروپا تجربه کرده باشند که آخرین آن ها کسی نبود جز پاکو الکاسر که از چند روز قبل خبر انتقالش به بارسلونا علی رغم مخالفت مدیران والنسیا منتشر شده بود.

 

درنهایت، با ورود پاکو الکاسر به نیوکمپ، لوئیز انریکه نیز به تمامی اهداف نقل و انتقالاتی خود در تابستان 2016 رسید که تنها تلفات این انتقال خروج مونیر الحدادی 20 ساله از باشگاه بارسلونا بود چون ورود پاکو به عنوان مهاجم چهارم، عملا فرصتی را برای حضور او در ترکیب بارسلونا و حتی شاید بر روی نیمکت فراهم نمی کرد.

 

بنابراین بدین ترتیب، پاکو جایگزین مسی، سوارز و نیمار در بارسلونا خواهد بود، مهاجم 22 ساله ای که در روز جشن تولد 23 سالگی خود به مونیر الحدادی ترجیح داده شد ولی آیا واقعا پاکو الکاسر از مونیر الحدادی برای بارسلونا بهتر است؟ آیا مونیر به عنوان جوان لاماسیایی، با تفکر بارسلونا تطبیق پذیری بیشتری نداشت؟ موضوعی که وبسایت گل آن را مورد بررسی قرار داده است.

 

منیر الحدادی-Munir El Haddadi

 

بارسلونا در ابتدای بازار نقل و انتقالات با مهاجمان متعددی سروکار داشت که هر کدام یکی پس از دیگری از دست رفتند. مهاجمانی چون نولیتو، لوسیانو ویتو، کوین گامیرو در زمره برترین مهاجمان اسپانیایی فصل گذشته قرار داشتند که خیلی زود چمدان های خود را به سوی مقصد های جدید بستند تا بارسلونا به دنبال مهاجمان جوان تیم المپیک برزیل باشد. اما بارسلونا در جذب مهاجمان برزیلی نیز اقدامی جدی نکرد چون زمزمه های علاقه انریکه به پاکو الکاسر منتشر گشت.

 

اما در آغاز فصل جدید نیز ملاحظه کردیم که آردا توران عملکرد خوبی در خط حمله داشت و هواداران این تیم به اندازه کافی از بازی هافبک ترک خود در این پست با توجه به گلزنی رضایت داشتند به ویژه اینکه آردا تنها گل تیمش مقابل بیلبائو را نیز ساخت و با ارسال خود زمینه ساز گل راکیتیچ شد.

 

در کنار آردا، مونیر نیز با گلزنی در سانچز پیزخوان در دیدار سوپر کاپ اسپانیا و دیدارهای پیش فصل، به عنوان بهترین گلزن پیش فصل بارسلونا معرفی شد تا واقعا نیازی به خرید مهاجم چهارم احساس نگردد.

 

اما با این حال، بارسلونا در هفته پایانی نقل و انتقالات به دنبال مهاجم چهارم بود که در نهایت موفق شدند پاکو الکاسر را با علاقه لوئیز انریکه به خدمت بگیرند که این انتقال امروز در جشن تولد 23 سالگی این بازیکن به ارزش 30 میلیون یورو رقم خورد. در همین حال، منیر نیز با بند خرید 12 میلیون یورویی توسط والنسیا به مدت یک فصل به صورت قرضی راهی والنسیا شد تا عملا بتوان مونیر را بازیکن دائمی والنسیا تصور کرد.

 

مونیر نیز در روز پنجشنبه 21 ساله خواهد شد پس بهتر است بگوییم او 2 سال از الکاسر جوان تر می باشد. همچنین مونیر با سبک بازی بارسلونا آشناتر از پاکو است چون از لاماسیا به تیم اصلی اضافه شد ولی درنهایت با خروج او و سرجی سمپر معلوم گشت که بارسلونا فعلا قصد استفاده از آکادمی خود را به مانند گذشته ندارد یا به اصطلاح به دنبال افزایش تجربه آنان در سایر تیم ها علی رغم تفاوت فلسفه بازی است کاری که در سال های اخیر با ورود ژاوی و اینیستا و همچنین مسی صورت نمی گرفت.

 

پاکو الکاسر-مونیر الحدادی-Paco Alcacer

 

اما درخصوص مقایسه این دو مهاجم طبق جدول ارائه شده مشخص است که مونیر چیزی از پاکو کمتر ندارد. پاکو الکاسر در 46 بازی برای والنسیا در فصل 2015/16 که 31 دیدار را از ابتدا بازی کرده بود، موفق شد تا 15 گل به ثمر برساند. او همچنین 8 پاس گل نیز داد. ولی در مقابل مونیر نیز کیفیت بالای خود را علی رغم بازی کردن به مدت نیمی از تعداد دقایق بازی پاکو نشان داد به صورتی که حاصل کار او رد بارسلونا در فصل گذشته، 8 گل و 3 پاس گل از 26 بازی بود که در 13 بازی از ابتدا بازی کرد.

 

البته باید در نظر داشت که مقایسه آماری از این منظر چندان کفایت نمی کند چون دو بازیکن در دو تیم در سطح متفاوت حضور داشتند ولی می توان تصور کرد که با ورود پاکو، مونیر نیز جایی در باشگاه بارسلونا نخواهد داشت و قاعدتا او نیز یکی دیگر از خروجی های لاماسیا در صورت عملکرد رضایت بخش پاکو خواهد بود.

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.