پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه: رتبه بندی پر هزینه ترین و پردرآمدترین باشگاه های اروپایی از سال 2010 تاکنون

کد خبر : 56288  |  زمان ارسال : سه شنبه 23 شهریور 1395
باتوجه به پایان رسیدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی، Fourfourtwo به بررسی میزان خرج و درآمد باشگاه های اروپایی پرداخت و آن ها را رتبه بندی نمود.

اختصاصی بارسانیوز - پنجره نقل و انتقالاتی تابستان 2016 نیز با فراز و نشیب های زیاد سرانجام به پایان رسید که طبق معمول فصول اخیر، منچستر سیتی در صدر جدول ولخرج ترین تیم های اروپایی قرار گرفت، پنجره ای که برای دو تیم شهر مادرید آخرین فرصت برای جذب بازیکن باتوجه به محرومیت از دو پنجره بعدی بود.

 

طبق گزارش منبع نقل و انتقالاتی CIES که بر میزان دخل و خرج باشگاه ها نظارت دارد، هزینه 6 فصل اخیر تیم های اروپایی و مقایسه آن ها با یکدیگر نکات جالبی را بیان می کند که در ادامه به بررسی ان ها خواهیم پرداخت. در بین تیم های بزرگ اروپایی، بعضی تیم ها در خرج کردن ترسی ندارند ولی بعضی تیم ها نظیر آرسنال با هدایت آرسن ونگر، وسواس زیادی به خرج می دهند.

 

کوین دی بروین-Kevin De Bruyne

 

در بین پر خرج ترین تیم های اروپایی، اختلاف 130 میلیون پوندی منچستر سیتی در صدر جدول با چلسی در رتبه دوم، نمایانگر میزان ریخت و پاش مالکان عرب این باشگاه شهر منچستر است باشگاهی که با 55 میلیون پوند کوین، 44 میلیون پوند رحیم استرلینگ، 32 میلیون پوند اوتامندی و 37 میلیون پوند لروی سانه را به خدمت گرفت و با پرداخت این مبالغ شانسی را برای رقیبان خود باقی نگذاشت.

 

پرهزینه ترین تیم های اروپایی از 2010 تا 2016

پرخرج ترین تیم های اروپایی از 2010 تا 2016

 

در جدول بالا، میزان خرج باشگاه ها از سال 2010 تا 2016 مشخص می باشد که پس از سیتی و چلسی، باشگاه های منچستر یونایتد، پاریس سن ژرمن و بارسلونا در رتبه های سوم تا پنجم قرار دارند و رئال مادرید با 545 میلیون پوند در جایگاه هفتم قرار دارد.

 

در جدول زیر نیز میزان خرج باشگاه های اروپایی در سال 2016 مشخص شده که مجددا آبی آسمانی های منچستر در صدر قرار دارند آن هم با هزینه ای بالغ بر 196 میلیون پوند و جالب است که رئال مادرید در جمع 20 تیم پرخرج قرار ندارد و حتی کمتر از تیم هایی چون اورتون و بورنموث خرج کرده است درحالی که بارسلونا با 132 میلیون پوند در جایگاه چهارم قرار دارد.

 

توجه: جدول زیر مربوط به سال 2016 می باشد که هزینه نقل و انتقالات ژانویه 2016 نیز محسوب شده است.

 

پرخرج ترین تیم های اروپایی در سال 2016

 

در سال 2016، تیم های انگلیسی به تنهایی 10.4 میلیارد پوند هزینه کرده اند به صورتی که 11 تیم انگلیسی امثال لستر، واتفورد و بورنموث در جمع 20 تیم پر هزینه قرار دارند به صورتی که باشگاه متمولی چون پاریس سن ژرمن تنها 4 میلیون پوند بیشتر از بورنموث هزینه کرده است که انگلیسی ها چنین قدرتی را مدیون حق پخش تلویزیونی فوق العاده لیگ جزیره هستند.

 

پردرآمد ترین تیم های اروپایی از سال 2010 تا 2016

پردرآمد ترین تیم های اروپایی از 2010 تا 2016

 

در جدول بالا نیز میزان درآمد باشگاه ها از فروش بازیکن بین سال های 2010 تا 2016 مشخص شده که قرمز های بندر آنفیلد در صدر قرار دارند و به نوعی رتبه های برتر از آن باشگاه های بازیکن سازی چون پورتو و بنفیکا در کنار اتلتیکو مادرید و والنسیا و همچنین یوونتوس می باشد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.