پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تفاوت سبک انریکه و گواردیولا؛ نگرانی بابت رویکرد بازی مستقیم تر لوچو از روی اختلاف 2700 تایی !

کد خبر : 56522  |  زمان ارسال : دوشنبه 29 شهریور 1395
در این مقاله که توسط کارشناسان اسکای اسپورتس به نام های گیلم بالاگ، پیتر اسمیت، مت چیتهم و آدام اسمیت نوشته شده است، به بررسی تفاوت سبک انریکه و گواردیولا خواهیم پرداخت.

اختصاصی بارسانیوز - لوئیز انریکه بازی متفاوت تری را نسبت به بارسلونای پپ گواردیولا ارائه می دهد که این مسئله توسط کارشناسان اسکای اسپورتس بررسی شده است.

 

بارسلونا در مقابل سلتیک در اولین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با 7 گل به برتری دست یافت اما علی رغم برتری مطلق تیم لوئیز انریکه به مانند تیم پپ گواردیولا، تفاوت هایی دیده می شود. در دیدار مقابل سلتیک مسی، سوارز و نیمار 6 گل از 7 گل را به ثمر رساندند و آن ها در دیدار مقابل لگانس نیز گلزنی کردند در حالی که پس از 100 روز دوری از یکدیگر مجددا در کنار هم قرار گرفته بودند و بدین صورت باز هم نشان دادند که تا چه حد برای تیم انریکه بازیکنانی باارزش می باشند.

 

MSN-تعداد گل های مسی، سوارز و نیمار برای بارسلونا

 

هم اکنون مثلث تهاجمی معروف بارسلونا به نام MSN، در 318 بازی از زمان ورود لوئیس سوارز در سال 2014 موفق شده اند تا 270 گل را به ثمر برسانند که این عملکرد فوق العاده را می توان از صحبت های آندرس اینیستا پس از بازی با سلتیک دریافت که گفت:

 

ما بازیکنان بارسا طوری بازی می کنیم که مطمئن شویم مسی، سوارز و نیمار بابت به دست آوردن فرصت های گلزنی راضی باشند.

 

همین جمله کاپیتان اینیستا به صورت خلاصه، تغییر روش بازی بارسلونا را در زمان انریکه نسبت به زمان هدایت پپ گواردیولا مشخص می کند چون زمانی که گواردیولا مربی بارسلونا بود، بازیکنان به یکدیگر نزدیک تر بودند که حاصل آن پاس کاری های بیشتر نسبت به تیم کنونی انریکه بوده است. اما هم اکنون تاکتیک بارسلونا بر روی گرفتن توپ و رساندن سریع آن به مسی، سوارز و نیمار استوار است تاکتیکی که بیشتر از قبل به مثلث تهاجمی وابسته شده است و این می تواند یک زنگ خطر باشد.

 

توجه داشته باشید که در این جا قصد مقایسه بهتر یا بدتر بودن دو سبک را نداریم بلکه منظور میزان تفاوت سبک های این دو سرمربی است.

 

مقایسه تعداد پاس های تیم انریکه و گواردیولا

 

طبق بررسی های صورت گرفته، تیم انریکه از پاس های مستقیم و بازی از فاصله دور بیشتر از تیم گواردیولا استفاده می کند به صورتی که تیم انریکه در فصل گذشته 2700 پاس نسبت به تیم گواردیولا در فصل 2011/12 کمتر داده است که نشانگر کاهش 10 درصدی تعداد پاس های آبی اناری هاست.

 

اما طبق معمول با کاهش یافتن تعداد پاس های کوتاه بارسلونا، تعداد پاس ها و ارسال های بلند نیز افزایشه یافته است که در این مورد تیم انریکه 271 پاس بلند بیشتر ارسال کرده است که نشان دهنده تغییر رویکرد از سبک مبتنی بر مالکیت توپ بیشتر به مالکیت توپ کمتر می باشد.

 

اما نکته جالب توجه در اینجاست که هنوز هم سبک بارسلونا با رویکرد متفاوت و جدید خود بابت فتح قهرمانی های متعدد موثر بوده است. اما مشکلی در این روش برای لوئیز انریکه وجود خواهد داشت. آیا در صورت فروکش کردن میزان شعله مسی، سوارز و نیمار، انریکه باز هم قادر به رسیدن به موفقیت خواهد بود؟

 

مقایسه سبک انریکه و پپ گواردیولا

 

مسی، سوارز و نیمار 79 درصد از گل های بارسلونا را به ثمر رسانده اند درحالی که مثلث تهاجمی گواردیولا تنها 43 درصد از کل گل ها را به ثمر رسانده بود. همچنین تعداد گلزنان بارسلونا در زمان گواردیولا در زمان انریکه کاهش یافته است.

 

در خصوص باز کردن بیشتر این مفهوم باید بگوییم که در فصل 2011/12، بارسلونا 16 گلزن مختلف در لالیگا و 11 گلزن مختلف در لیگ قهرمانان داشت در حالی که در فصل گذشته این تعداد برای تیم انریکه به ترتیب 11 و 7 بود.

 

مقایسه سبک انریکه و گواردیولا

 

بنابراین در سبک بازی لوئیز انریکه، بارسلونا بیشتر به مثلث تهاجمی خود وابسته می باشد که البته تاکنون مسی، سوارز و نیمار وظیفه خود را به خوبی انجام داده اند ولی آیا این سه مهاجم همواره همین گونه گل خواهند زد؟ 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.