پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ژانویه 1914؛ اولین دیدار بارسلونا در مقابل اتلتیکو مادرید + جزئیات و نتیجه بازی

کد خبر : 56556  |  زمان ارسال : سه شنبه 30 شهریور 1395
14 سال پس از تاسیس باشگاه بارسلونا، آبی اناری ها برای اولین بار مقابل اتلتیکو مادرید قرار گرفتند.

اختصاصی بارسانیوز - طبق گزارش وب سایت رسمی باشگاه بارسلونا، چهارده سال طول کشید تا آبی اناری ها پس از تاسیس باشگاه در سال 1899، با اتلتیکو مادرید برای اولین بار دیدار کنند، باشگاهی که در سال 1903 در شهر مادرید تاسیس گشت.

 

در زمانی که تعامل بسیار کمی بین بارسلونا با تیم های پایتخت نشین یا به اختصار مادریدی وجود داشت، بازی های بارسلونا به صورت معمول در شهر و ایالت کاتالونیا با تیم هایی نظیر تیم از بین رفته خیماستیکا و اسپانیول برگزار می گشت به صورتی که بارسلونا با Madrid FC آن زمان که امروزه به آن رئال مادرید می گویند تنها دو مرتبه در ژانویه 1914 قبل از برگزاری چند دیدار در ماه نوامبر بازی کرده بود.

 

اما در ژانویه 2014 که بارسلونا و رئال دو مرتبه با یکدیگر بازی کردند، دیدارهای دوستانه ای مابین 4 تیم برگزار شد که علاوه بر دو بازی مقابل رئال مادرید، بارسلونا دیدارهایی را مقابل خیمناستیکا و تیمی که در آن زمان به Athletic Club de Madrid موسوم بود برگزار کرد که بازی ها در استادیوم de O'Donnell برگزار می شد.

 

باشگاه اتلتیکو 11 سال قبل از این تاریخ توسط دانش آموزان باسکی که در شهر مادرید تحصیل می کردند افتتاح شد و تا سال 1914 هنوز هم تابعیتی از باشگاه بیلبائو داشت و وابسته به این باشگاه باسکی بود و به همین دلیل رنگ سفید و قرمز این باشگاه در سال 1910 به مانند پیراهن اتلتیک بیلبائو می باشد که از دیدن پیراهن تیم ساوتهمپتون انگلیس الهام گرفته شده بود.

 

بارسلونا و اتلتیکو مادرید

 

اما در خصوص ماجرای آن دیدارها، پس از بازی مقابل خیمناستیکا و تساوی 2-2 مقابل رئال مادرید، بارسلونا برای دیدار با اتلتیکو تصمیم گرفت تا به ستار هایی نظیر آلفرد ماسانا، والاس و جک گرین ول استراحتدهد دیداری که در تاریخ 8 ژانویه برگزار می شد. اما در حالی که آبی اناری ها، بازی را جدی نگرفته بودند، اتلتیکویی ها برای بازی کاملا آماده بودند.

 

اتفاقات بازی

 

در این دیدار، بارسلونا اولین گل بازی را توسط آرسنیو با اشتباه خط دفاعی اتلتیکو به ثمر رساند ولی ایت اتلتیکو بود که بازی را دراختیار داشت و توانست تا قبل از اتمام نیمه اول 3-1 پیش بیافتد. در نیمه دوم نیز بارسلونا گل اول را توسط پائولینیو آلکانتارا به ثمر رساند ولی با به ثمر رسیدن یک گل دیگر توسط اتلتیکو مادرید، پیروزی 4-2 برای این تیم مادریدی حاصل شد تا برای دومین بار باشد که بارسلونا در 15 بازی خود مقابل تیم های مادریدی، شکست را پذیرفته باشد.

 

دو روز بعد بارسلونا مجددا مقابل رئال مادرید بازی کرد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.