پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مصاحبه بارترا، قسمت دوم؛ از مشکل یادگیری زبان تا بازی فیزیکی در آلمان

کد خبر : 56826  |  زمان ارسال : سه شنبه 6 مهر 1395
مارک بارترا مدافع باشگاه دورتموند و سابق باشگاه بارسلونا در دومین قسمت از مصاحبه خود در خصوص زندگی در آلمان صحبت کرد.

اختصاصی بارسانیوز - مارک بارترا که در تابستان فصل جاری از بارسلونا به دورتموند پیوست تا دوره جدیدی را در دوران حرفه ای خود آغاز کند، پیش از دیدار حساس تیمش مقابل رئال مادرید در گفت و گویی با اسپورت شرکت کرد و درخصوص بازی با رئال و زندگی در آلمان مطالبی را بیان کرد.

 

بارسلونا در فصل جاری چگونه بوده است؟

 

آن ها فصل را به خوبی آغاز کرده اند. آن ها بازیکنان بزرگی را دراختیار داشتند و بازیکنان جدیدی را نیز اضافه کرده اند و تیم خوبی تشکیل داده اند اگرچه که هنوز نتیجه گیری خیلی زود است.

 

در مورد بازی بارسلونا و دورتموند در فصل جاری چه نظری داری؟

 

این اتفاق می تواند بسیار ویژه باشد چون بازی کردن مقابل تیم های قدیمی همیشه خوب است بخصوص که من در بارسلونا زندگی کرده ام. اما در ابتدا بازی با رئال مادرید را درپیش داریم.

 

مارک بارترا

 

یادگیری زبان در اینجا؟

 

دشوار، با وجود بازی های بسیارف وقت گذاشتن برای تقویت زبان المانی سخت است اما زمانی که وقت پیدا کنم حتما تمرین می کنم. مهم ترین چیز یاد گرفتن کلماتی است که مربوط به بازی می شود.

 

چگونه می توانید از پس رئال برآیید؟ با مالکیت توپ بیشتر؟

 

ما در بازی های اخیر خود مالکیت بیشتر توپ و میدان را دراختیار داشته ایم و حریفان نیز از بازی ما اذیت شدند و در مقابل حریفی مثل رئال مادرید نیز می تواند مالکیت توپ بالا به ان ها صدمه بزند. ولی با این حال ما باید مراقب آن ها روی ضدحملات باشیم چون متوقف کردن ان ها در ضدحملات دشوار است.

 

درخصوص فوتبال آلمان برای ما بگو. چه تفاوت هایی با اسپانیا دارد؟

 

اول از همه باید بگویم که شدت بازی در اینجا از لحاظ برخورد فیزیکی بیشتر است. در اسپانیا بازی تاکتیکی و فنی بیشتر از بازی فیزیکی اهمیت دارد پس بازی کردن در آلمان به این معنا است که باید آمادگی بدنی بیشتری داشته باشید. در اینجا تیمی هرگز نمی خواهد توپ را از دست بدهد حتی اگر بازی را 2-0 یا 3-0 جلو باشند و همیشه تلاش می کنند تا فرصت گلزنی ایجاد کنند.

 

مارک بارترا

 

به نظر می رسد که به خوبی وفق پیدا کرده ای. آیا در رختکن به تو کمک می کنند؟

 

بله، در رختکن تیم 5 یا 6 اسپانیایی هستیم که با هم صحبت می کنیم. اوبامیانگ، گونزالو کاسترو کمک زیادی به من می کنند که من از ان ها ممنونم. میکل و ادریان راموس نیز کمک زیادی برای تطبیق یافتنم کردند. ان ها با من به مانند بقیه بچه های حاضر در تیم رفتار می کنند. از روز اول برای من احساس راحتی به وجود اوردند درحالی که من فکر می کردم تطبیق پذیری در اینجا برایم بسیار دشوار باشد چون سبک زندگیف زبان و لیگ تغییر کرده بود.

 

آب و هوای اینجا چگونه است؟

 

(بارترا با لبخند پاسخ داد) اگرچه تاکنون هوا خوب بوده است اما خود را از لحاظ ذهنی برای هوایی که چند مدت دیگر از راه خواهد رسید آماده می کنم. می دانم که شرایط دشواری بابت سرمای هوا درپیش خواهد بود.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.