سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بهترین نقل قول های کتاب کرایوف؛ از اسلحه روی پیشانی تا راز شماره 14

کد خبر : 57214  |  زمان ارسال : پنجشنبه 15 مهر 1395
در کتاب زندگی نامه یوهان کرایوف که به تازگی منتشر شده است، داستان های جالبی وجود دارد.

اختصاصی بارسانیوز - طبق گزارش مارکا، یوهان کرایوف پس از شنیده شدن خبر سرطانش تصمیم گرفت تا کتابی پس از مرگش به عنوان زندگی نامه منتشر گردد که در اینجا به برخی از بهترین نقل و قول های یوهان خواهیم پرداخت.

 

یوهان کرایوف درخصوص بهترین بازیکنانی که بازی آن ها را تماشا کرده است گفت:

 

من دو بازیکن را تحسین می کردم. یکی از آن ها آلفردو دی استفانو بود کسی که می دانست چگونه درون زمین فضا سازی کند. دیگری فاس ویلکس است که دریبل زن قهاری بود.

 

یوهان درخصوص تاثیر فوتبال خیابانی در آمستردام بر روی خود بیان کرد:

 

یوهان کرایوف-Johan Cruyff

 

همه چیز از بازی کردنم در خیابان آغاز شد که باعث شد تا معایبم را به مزیت تبدیل کنم. پیاده روها و خیابان ها به جای اینکه مانعی برای پیشرفت باشند می تواند به عنوان یک هم تیمی برای شما لحاظ گردد. زمانی که شما روی زمین سفت و سخت کوچه و خیابان بازی می کنید بابت افتادن آسیب و صدمه می بینید بنابراین در شرایط بازی در کوچه و خیابان ها سعی می کنید تا روی زمین نیافتید.

 

یوهان همچنین در مورد راز شماره 14 خود بیان کرد:

 

من خیلی به رمز و راز شماره ها علاقه مند هستم و مرا مجذوب خود می کنند. من با همسرم در تاریخ 2 سپتامبر ازدواج کردم که این 2 به اضافه ماه سپتامبر که دوازدهمین ماه هست عدد 14 را می سازد. همچنین با سال ازدواجم یعنی 1968 می تواند دو مرتبه عدد 14 را ساخت.

 

شماره 14 یوهان کرایوف-Johan Cruyff

 

جالب اینجاست که کرایوف در 68 سالگی درگذشت.

 

کرایوف همچنین درخصوص ورزش بیسبال نیز اظهارنظر کرد و ان را برای رشد فوتبالی خود موثر دانست و اینگونه بیان کرد:

 

من از بازی کردن بیسبال خیلی چیزها یاد گرفتم که برای فوتبالم مفید بود، اینکه شما به عنوان یک پرتاب کننده توپ ابعاد زمین را بدون داشتن دید کافی درنظر می گیرید و تعیین می کنید. تند و تیزی من به عنوان یک فوتبالیست به علت داشتن دید وسیع من و توانایی بیناییم از بیسبال است. من یاد گرفته ام که در مورد اتفاقات پیش رو بیاندیشم که تشابه بسیاری با بازی فوتبال از لحاظ سرعت، ستاب، آگاهی از فضای موجود و بازی خوانی و چیزهای بیشتری دارد.

 

جوردی کرایوف-پسر یوهان کرایوف

 

او در ادامه در مورد پسرش جوردی کرایوف بیان کرد:

 

جوردی بابت تحمل کردن خیلی از چیزهای دشوار رنج برد و به همین دلیل او هم اکنون انسان خاصی است. او همیشه با مشکلاتی احاطه شده بود که می بایست بر آن ها غلبه می کرد و این بی دلیل نیست که مردم درخصوص سندروم مشکلات جوردی کرایوف صحبت می کنند.

 

یوهان در نقل و قول دیگری به ماجرای آدم ربایی و قرار گرفتن اسلحه بر روی پیشانی اش اشاره کرد و در این خصوص گفت:

 

من در خانه ام برای تماشای یک مسابقه بسکتبال نشسته بودم که به خانه ام زنگ زدند و گفتند که یک بسته برای دریافت دارم. ولی وقتی در را باز کردم آن ها یک اسلحه بر روی پیشانی ام قرار دادند و به زور من را روی زمین نشاندند و سرم را پایین بردند. ما همه در خانه بودیم از جمله بچه ها که فریاد می زدند تا همه درها برای سرقت کردن باز باشد. بعدها متوجه شدم که جلوی خانه یک ون وجود داشت که نشان می داد قصد آن ها آدم ربایی بوده است.

 

یوهان کرایوف-Johan Cruyff

 

کرایوف در دوران زندگی خود 80 درصد از سرمایه اش به ارزش 6 میلیون دلار را در یک سرمایه گذاری از دست داد که در این خصوص گفته است:

 

من به یک کارآفرین تبدیل شده بودم و این بزرگ ترین درسی بود که در زندگی ام گرفتم. تصمیم عجولانه و لجوجانه ام مسیر کارم را اشتباه رقم زد و تمام سرمایه ام از دست رفت.

 

کرایوف همچنین درخصوص پیوستنش به بارسلونا به عنوان سرمربی تیم در دوران ریاست نونیز بیان کرد:

 

این یک امضای کاملا سیاسی بود و من این را کاملا می دانستم و به همین دلیل من شرایط حضورم در بارسلونا را از ابتدا کاملا روشن کردم به صورتی که که یکی از شرایطم این بود که تنها من کنترل رختکن تیم را برعهده داشته باشم و کسی از بیرون دخالتی نکند. من هرگز با ریاست باشگاه رابطه گرمی نداشتم.

 

یوهان کرایوف و گواردیولا

 

اما آخرین نقل و قول یوهان کرایوف در اینجا درخصوص سرجیو بوسکتس و پیش بینی آینده او در باشگاه می باشد که در این خصوص گفته است:

 

او به مانند گواردیولا مربی خوبی خواهد شد و برای این کار مجبور است که تلاش کند.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.