پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گواردیولا : بدون کرویف، مربی بارسا و بایرن نمی‌شدم !

کد خبر : 57250  |  زمان ارسال : پنجشنبه 15 مهر 1395
پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، در مراسم یادبود یوهان کرویف، موفقیت هایش در دوران بازی و مربیگری را حاصل آموزه های این اسطوره هلندی دانست.

گواردیولا در زمان حضور کرویف روی نیمکت بارسا به ترکیب اصلی این تیم راه پیدا کرد و با حمایت او بود که در سال 2008، سرمربی تیم اول باشگاه کاتالانی شد.
 
کرویف چند ماه قبل در اثر بیماری سرطان درگذشت و امروز مراسم یادبود او در لندن برگزار شد. گواردیولا در بخشی از صحبت هایش در این مراسم که با رونمایی از کتاب زندگی نامه این اسطوره هلندی همراه شد،

 

او گفت:

اگر او نبود، من حالا سرمربی منچسترسیتی نمی شدم؛ همین طور مربی بایرن یا بارسا هم نمی شدم.

 

فکر می کردم که فوتبال بلد هستم اما وقتی او را ملاقات کردم، متوجه شدم که یک دنیای جدید مقابل من قرار دارد. مربیان چیزهای زیادی می گویند اما او چیزهای زیادی به من یاد داد، او به من کمک کرد تا فوتبال را درک کنم و بفهمم که چرا در فوتبال بعضی شرایط اتفاق می افتد؛ بد و خوب , فوتبال دشوارترین ورزش دنیاست زیرا در آن هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. وقتی کودک هستید، شروع به یاد گرفتن می کنید و من از این نظر، خوش شانس بودم.

 

 

او ادامه داد:

تاثیر او ادامه خواهد داشت. من در این لحظه، اینجا در لندن، در مورد این مسئله تردیدی ندارم. مردم در مورد بهترین مربیان فکر می کنند و در مورد جام ها و تعداد قهرمانی ها حرف می زنند اما فکر می کنم این کاملا اشتباه است.
 


بهترین مربیان جام های زیادی می برند زیرا در باشگاه های بزرگ و با بازیکنان بزرگ کار می کنند اما مسئله این است که چقدر روز نسل جدید تاثیر می گذارند و چطور روی کار بازیکنان شان تاثیرگذار هستند.

 

وی ادامه داد :

در آژاکس، کرویف روی بازیکنان تاثیر زیادی گذاشت. می توانم همه نام ها را به یاد بیاورم؛ فن باستن، ریکارد و دیگران. آنها هم اکنون مربی هستند و خیلی بازیکنان دیگر در بارسا که حالا مربی هستند.


 
او روی همه ما تاثیر زیادی گذاشت. او با بقیه قابل مقایسه نیست زیرا او خاص بود. من در مورد قهرمانی ها صحبت نمی کنم. در باشگاه های بزرگ مانند بارسا، رئال و یوونتوس، شما همیشه قهرمان می شوید اما همه مربیان نمی توانند مانند او تاثیر گذار باشند."

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.