پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گواردیولا: از کرایوف می ترسیدم!؛ او از هیچ چیز یک تیم رویایی ساخت

کد خبر : 57279  |  زمان ارسال : جمعه 16 مهر 1395
یوهان کرایوف، شخصییت کاریزماتیک کرایوف را عامل دستیابی بارسلونا به موفقیت های پیاپی به همراه تیم رویایی دانست

اختصاصی بارسانیوز - پپ گواردیولا در مراسم رونمایی از کتاب یوهان کرایوف که پس از مرگش منتشر گردید، صحبت های جالبی را درخصوص سرمربی سابق خود بیان کرد و از راز دستیابی موفقیت های متعدد کرایوف در بارسلون پرده برداشت.

 

پپ گواردیولا که در تیم رویایی یوهان کرایوف در آخرین دهه از قرن 20 حضور داشت در خصوص این مرد افسانه ای هلندی باشگاه بارسلونا بیان کرد:

 

یوهان روش کار و نگاه خود نسبت به فوتبال را دوست داشت. او با ما درون محوطه بازی می کرد و در 36 سالگی از ما بهتر بود. او در تمرینات روش و ایده فوتبالی خود را به ما توضیح می داد و با ما کار می کرد.او در هر جلسه تمرینی برایمان به مانند یک استاد نقاط ضعف و قدرتم مان را تجزیه و تحلیل می کرد و دقیقا به مانند این بود که هر روز به دانشگاه برویم.

پپ گواردیولا-یوهان کرایوف

او تنها یک باشگاه را تغییر نداد بلکه دو باشگاه را با ایده های بازی خود متحول کرد و بازیکنان بزرگی را به فوتبال معرفی نمود. او وارد می شد و می گفت که "بچه ها، ما به همان شیوه خودمان بازی می کنیم" و همه نیز از او اطاعت می کردند. شما به آکادمی بروید می بینید که هفت الی 9 کودک به سبک او بازی می کنند. او از هیچ چیز همه چیز ساخت که ناشی از دانش و شخصیت کاریزماتیک او بود.

 

گواردیولا در ادامه اعتراف کرد که از یوهان کرایوف می ترسیده و به این سوال اینگونه پاسخ داد که:

 

البته، من از یوهان کرایوف می ترسیدم. من زمانی که به مربی تبدیل شدم او را ملاقات کردم و او به مانند یک پدربزرگ مهربان با من رفتار کرد و گویی آدم دیگری بود که من خیلی احساس فوق العاده و خوشحالی داشتم. او پر تشویق ترین مربی ای بود که من تاکنون دیده ام. برای او دادن یک پاس خود در وحله اول مهم ترین چیز بود و همچنین پاس دادن در زاویه های متعدد که خیلی به ما در درک شیوه بازی او کمک کرد. او به بارسلونا آمد و ما کار را با سیستم 3-3-4 آغاز کردیم. او به تیم های پایه زیر 15 و 16 سال نیز سر می زد و به هرجایی که با سیستم بازی او بازی می کردند می رفت.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.