پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تیم رویایی یوهان کرایوف؛ گواردیولا در قلب خط دفاع!

کد خبر : 57321  |  زمان ارسال : شنبه 17 مهر 1395
پس از مرگ یوهان کرایوف، کتاب زندگی نامه این اسطوره هلندی منتشر گردید که کی دیگر از نکات جالب توجه آن، تیم منتخب یوهان کرایوف است.

اختصاصی بارسانیوز - طبق گزارش اسکای اسپورتس، یوهان کرایوف پیش از مرگ خود اقدام به تهیه یک کتاب زندگی نامه از خود نمود که پس از اینکه برترین نقل قول های او را بررسی نمودیم، در ادامه به تیم منتخب او خواهیم پرداخت.

 

یوهان کرایوف پیش از انتخاب تیم منتخب خود اینگونه توضیح داد که:

 

برای انتخاب تیم منتخب خود، از مکانیزیمی استفاده می کنم که از هر بازیکن از حداکثر توانش در پست مورد نظر استفاده گردد به صورتی که خصوصیات یک بازیکن، بازیکن دیگر را تکمیل کند.

 

دروازبان: لو یاشین

 

دروازبان سابق اتحاد جماهیر شوروی قطعا یکی از نام های بزرگ تاریخ فوتبال و به ویژه دروازبانی است که به دلیل شخصیت و مهارت های دروازبانی اش در تیم منتخب یوهان کرایوف جای گرفت.

 

مدافعان: کارلوس آلبرتو، پپ گواردیولا، بکن باوئر، رود کرول

 

کارلوس آلبرتو فاتح جام جهانی 1970 به همراه تیم ملی برزیل و کرول هم تیمی کرایوف در تیم ملی هلند، دو مدافع کناری تیم منتخب یوهان کرایوف هستند که کرایوف در توضیح انتخاب آن ها عنوان بینش، روش و سرعت بازی را ذکر کرد که از دوندگی بیش از حد خط هافبک جلوگیری می کردند.

 

کرایوف در قلب خط دفاع خود به اصول خود یعنی مدافعان بازیساز و پا به توپ پایبند بود و از فرانس بکن باوئر و پپ گواردیولا در قلب خط دفاع تیمش استفاده کرد تا پیوندی بین خط دفاع و هافبک ایجاد کرده باشد.

 

تیم منتخب یوهان کرایوف

 

هافبک ها: گارینشا، آلفردو دی استفانو، بابی چارلتون و پیت کیزر

 

دو وینگر جادویی به نام های گارینشا و کیزر در تیم منتخب کرایوف جای رفتند. گارینشا که به دلیل توانایی های بی نظیر دریبلینگش اسطوره برزیل بود موفق شد تا به قهرمانی های جهان 1958 و 1962 دست یابد درحالی که کیزر در تیم آژاکس یک ستاره بود. او در میانه میدان نیز دی استفانو و بابی چارلتون را به عنوان دو هافبک فوق العاده از لحاظ جسمانی و قدرت بالای تکنیکی انتخاب کرد.

 

مهاجمان: دیگو مارادونا و پله

 

همچنان دوستداران فوتبال در حال بحث بر روی انتخاب بهترین بازیکن قرن 20 از بین پله و مارادونا هستند و بنابراین کرایوف این دو مرد را به عنوان تکمیل کننده یکدیگر در خط حمله تیم منتخب خود برگزید و در این خصوص گفت:

 

حس عظیم مسئولیت پذیری پله به رویکرد تک روی و فرد گراییی مارادونا به خوبی در کنار یکدیگر عمل می کند. من مطمئن هستم که در طول یک مسابقه که این دو در کنار هم حضور داشته باشند، پله بیشتر از مارادونا به عنوان یک راهنما و رهبر بازی را دنبال می کند. مارادونا نیز با قدرت موقعیت سازی خود از پله حمایت خواهد کرد که اجازه می دهد تا پله با گل کردن ان ها از او قدردانی نماید. 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.