پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گزارش بازی بارسلونا 4-0 منچستر سیتی؛ هت تریک مسی و تراشتگن! + آنالیز تصویری

کد خبر : 57777  |  زمان ارسال : پنجشنبه 29 مهر 1395
آبی اناری ها در آخرین بازی دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقابل سیتی در نیوکمپ به برتری پرگلی دست یافتند.

اختصاصی بارسانیوز - در شبی که بارسلونا سرجی روبرتو را دراختیار نداشت و جوردی آلبا نیز در همان دقایق ابتدایی بازی مصدوم شد، خاویر ماسکرانو در پست دفاع راست نقش ایفا کرد به صورتی که اومتیتی و پیکه زوج قلب خط دفاعی را تشکیل می دادند و مابقی پست های بارسلونا همان نفراتی بودند که انتظارشان می رفت.

 

تراشتگن، ماسکرانو، اومتیتی، جراد پیکه، جوردی آلبا ،اینیستا، راکیتیچ، سرخیو بوسکتس، مسی، نیمار، سوارز

 

پپ گواردیولا نیز در ترکیب خود تغییرات جالب توجهی را داشت از جمله اینکه سرجیو آگوئرو را از ابتدا در ترکیب قرار نداد و از کوین دی بروین به عنوان تک مهاجم تیمش استفاده کرد که نولیتو و استرلینگ در دو طرف او حضور داشتند.

 

ترکیب بارسلونا و منچستر سیتی

 

مطابق انتظار براوو درون دروازه حضور داشت و جلوتر از او زابالتا، اوتامندی، استونز و کولاروف چهار مدافع تیم بودند که در حین بازی سازی به سه مدافع تبدیل می شدند. فرناندینیو، گوندوغان و سیلوا نیز سه هافبک گواردیولا بودند.

 

نیمه اول

 

بازی در دقایق ابتدایی با آرایش 1-4-1-4 از سوی سیتی و پرس شدید از درون محوطه جریمه بارسلونا آغاز شد به صورتی که آبی اناری ها به سختی قادر بودند تا توپ را از دروازه و خط دفاعی به گردش و بازیسازی درآورند.

 

اولین موقعیت نصفه و نیمه بازی را بارسلونا روی حرکت انفرادی نیمار از نزدیکی های نقطه کرنر جناح راست و یا چپ سیتی ترتیب داد و با از پیش رو برداشتن کولاروف و نفوذ به درون محوطه از خط کرنر سیتی شرایط خوبی برای گلسازی داشت ولی پاس بد او باعث شد تا توپ توسط بازیکنان سیتی دفع گردد.

 

لحظاتی بعد نیز سیتی برنامه پپ در این دیدار را فاش کرد به صورتی که بازیکنان سیتی با بازی سازی و پاسکاری از خط دروازه خود را به پشت محوطه بارسلونا رساندند که ارسال در عمق زمینی استرلینگ از جناح راست را تراشتگن با خروج به موقع خود مهار کرد.

 

برنامه حمله ای سیتی دقیقا همین بود و در طول بازی بارها اتفاق افتاد برنامه ای که از بازی سازی از خط دروازه آغاز می شد و درنهایت به ارسال استرلینگ از جناح راست به درون محوطه یا پاس در عمق کوتاه او برای دی بروین و ارسال او از جناح راست ختم می شد.

 

بنابراین یک دقیقه بعد این بار دی بروین از جناح راست توپی را ارسال کرد که توسط ماسکرانو به کرنر تبدیل شد ولی ره به جایی نبرد.

 

مصدومیت آلبا مقابل سیتی

 

مصدومیت جوردی آلبا – در دقیقه 7 بازی بود که کاگردان تلویزیونی تصویر لوکاس دینیه را برای ورود به زمین نشان داد که معنی آن چیزی جز مصدومیت جوردی آلبا نبود که با ناراحتی خاصی زمین بازی را در دقیقه 9 پس از متوقف شدن بازی برای لحظاتی ترک کرد.

 

نکته قابل توجه بازی تا 10 دقیقه نخست، این بود که برخلاف انتظار، شاگردان پپ گواردیولا در پاس کاری از خط دروازه و دفاع و بازی سازی ان جهت انتقال توپ به میانه زمین و خط حمله موفق تر از شاگردان انریکه عمل می کردند چون بارها مدافعان بارسلونا یا مجبور شدند به زیر توپ بزنند و یا توپ را از دست دادند.

 

در دقیقه 11، در یک توپ ربایی در میانه زمین، سوارز پا به توپ شد و و به همراه نیمار در یک موقعیت شبه ضد حمله به سوی دروازه براوو یورش بردند که پاس دریافتی نیمار از سوارز، درون محوطه جریمه توسط استونز به خوبی دفع شد.

 

بازی از این دقیقه به بعد کاملا ارام شد و هر دو تیم با دفاعی پرتعداد و منطقی مانع از رسیدن توپ به محوطه جریمه خود می شدند تا اینکه مسی جریان بازی را عوض کرد.

 

گل اول مسی به سیتی

 

گل توسط مسی (17)

روی پرس و سماجت مسی در میانه های زمین سیتی نزدیک به دایره میانی زمین، ماسکرانو با دخالت خود توپ را ربود  به صورتی که توپ به مسی رسید و لئو با پیش روی به پشت محوطه جریمه سیتی پاس کوتاه زمینی در عمق خود را به پشت کنج محوطه شش قدم سیتی برای اینیستا فرستاد که اینیستا بلافاصله روی تکل زابالتا آن را به صورت پاس در عرض به نزدیکی های نقطه پنالتی فرستاد که در این پاس فرناندینیو در حین برگشت برای گرفتن توپ لیز خورد تا مسی در فضایی باز به راحتی صاجب توپ گردد و با دریبل زدن براوو به راحتی دروازه را باز نماید.

 

موقعیت خطرناک برای سوارز – در دقیقه 21 لوئیس سوارز می توانست روی بهم ریختن ذهنی مدافعان سیتی گل دوم رابه ثمر برساند. روی مانور مسی در پشت محوطه جریمه به وسیله پا به توپ بودنش، لئو توپ را به جناح راست به نیمار داد که پاس در عرض نیمار برای سوارز به مسی رسید و مجدد توپ به صورت اتفاقی مقابل دروازه در محوطه شش قدم به سرعت مقابل پای سوارز افتاد که لوئیس بدون معطلی ضربه خود را زد که توپ به تور کناری دروازه برخورد نمود.

 

مصدومیت پیکه – پس از تعویض اجباری جوردی آلبا به دلیل مصدومیت، انریکه مجددا شوکه شد به صورتی که روی تکل از پشت داوید سیلوا روی پای جرارد پیکه در آغاز روند بازی پرخشونت شاگردان پپ، پیکه مصدوم شد تا جرمی متیو خود را آماده ورود به زمین کند. مازیچ داور بازی نیز پس از دیدن شدت ضربه سیلوا، پس از دقایقی کارت زردی را به سیلوا داد.

 

مصدومیت پیکه مقابل سیتی

 

اما پیکه لنگ لنگان برای دقایقی به بازی ادامه داد که در این دقایق، اومتیتی با پا به توپ شدن از جناح چپ بابت نامناسب بودن وضعیت پیکه و پاس ندادن توپ به او می توانست نیمار را به گل برساند. ارسال بلند و در عمق زیبای اومتیتی از جناح چپ، نیمار را در فرارش در کنج محوطه جریمه با براوو تک به تک کرد که کلودیو با خروج خوب خود توپ را با دو دستان خود دفع کرد و مقابل پایش در بیرون محوطه افتاد و نیمار نیز سرنگون شد.

 

بارسلونا 4-0 سیتی

 

موقعیت خطرناک برای راکیتیچ روی ارسال مسی از روی سک ضربه آزاد، راکیتیچ تک و تنها پشت خط محوطه شش قدم ضربه سر خود را با بی دقتی به بیرون زد.

 

بازی پس از گل کاملا دراختیار بارسلونا قرار گرفت اما سیتی در 10 دقیقه پایانی نیمه اول برای جبران جلو کشید.

 

در آغاز حملات سیتی در 10 دقیقه پایانی، ابتدا ارسال دی بروین که نزدیک بود به صورت اتفاقی به درون دروازه برود با حضور به موقع تراشتگن مهار شد. در همین دقیقه، پاس سیلوا به نولیتو، ضربه نولیتو را به سمت دروازه درپی داشت که تراشتگن توپ را با دست چپ خود به کرنر فرستاد و کرنر سریع سیتی نیز به درون محوطه جریمه که به صورت پاس بود با ارسال بی دقت بازیکن سیتی از دست رفت.

 

سیو تراشتگن – اما جدی ترین موقعیت سیتی در نیمه نخست را گوندوغان با سیو دیدنی تراشتگن از دست داد. روی حرکت انفرادی گوندوغان در درون محوطه بارسلونا، هافبک آلمانی و ترک تبار سیتی به دریبل خود پیکه مصدوم را محو کرد و در موقعیتی تک به تک با تراشتگن در حضور مدافعان بارسلونا ضربه پای راست خود را از پشت محوطه شش قدم به سمت دروازه فرستاد که تراشتگن توپ را با ساعد دست راست خود روانه کرنر کرد.

 

سیو تراشتگن مقابل گوندوغان

 

تعویض جرارد پیکه – جرارد پیکه سرانجام در دقیقه 39 جای خود را به متیو داد.

 

کارت زرد برای فرناندینیو – بازی خشن سیتی درنهایت در دقیقه 40 کارت زرد را به نام فرناندینیو با خطای سنگین روی نیمار ثبت کرد.

 

جان استونز

 

پس از کمی جلوتر کشیدن بارسلونا، مجددا سیتی به روی دروازه بارسلونا حمله ور شد که ارسال از روی یک ضربه آزاد به درون محوطه جریمه بارسلونا، ضربه سر خطرناک استونز را درپی داشت که توپ به شکل خطرناکی از کنار تیر عمودی تراشتگن به بیرون رفت و حسرت استونز و پپ را درپی داشت.

 

بارسلونا 4-0 سیتی

 

موقعیت خطرناک برای لوئیس سوارز – روی نفوذ مسی و پاس رو به جلو به درون محوطه برای سوارز، لوئیس در شرایطی که پشت به دروازه بود با چرخش و با پای چپ خود در شرایطی نامتعادل ضربه خود را زد که براوو در دو مرحله ابتدا با پا و سپس با دست توپ را به کرنر فرستاد.

 

سیو تراشتگن

 

موقعیت خطرناک برای دی بروین – در دقایق پایانی نیمه اول روی ارسال استرلینگ از جناح راست و روی خط عرضی محوطه جریمه، توپ در پشت کنج محوطه شش قدم همان سمت زمین به دی بروین رسید که دی بروین در حضور مدافع بارسلونا ضربه تکل مانند خود را زد که توپ به تور کناری دروازه در حضور تراشتگن برخورد کرد.

 

بارسلونا 4-0 سیتی

 

نیمه دوم

 

در نیمه دوم سیتی مجددا میل به حمله داشت به صورتی که دی بروین روی دفع ماسکرانو یک کرنر برای سیتی به دست آورد ولی در ادامه بازی آرام دنبال می شد.

 

اولین موقعیت بارسلونا در نیمه دوم نیز در دقیقه 50 شکل گرفت که روی ارسال راکیتیچ و یک کرنر حاصل شد که ضربه سر پرقدرت اومتیتی به شکل خطرناکی از کنار تیر عمودی همان سمت ارسالی به بیرونر فت.

 

خطای هند براوو روی ضربه سوارز و اخراج

 

اخراج کلودیو براوو – کلودیو براوو در دقیقه 53 تمامی برنامه های گواردیولا و امیدهای سیتی زن ها را از بین برد و از زمین بازی اخراج شد. روی دفع توپ دینیه که با دخالت زابالتا و مصدوم شدن این مدافع آرژانتینی همراه شد، توپ به پشت مدافعان سیتی رفت که براوو با خروج خود ضربه ارامی را به توپ زد و توپ چند متر جلوتر مقابل پاس سوارز افتاد که ضربه لوئیس سوراز در بیرون از محطه توسط براوو با دست دفع د و به همین دلیل مازیچ کارت قرم مستقیمی را به براوو نشان داد.

 

اشتباه براوو مقابل بارسلونا

 

2 تعویض برای سیتی - پس از این اخراج که همراه با متوقف شدن بازی برای دقایقی بابت مصدومیت زابالتا بود، گواردیولا کابایرو را به جای نولیتو روانه زمین کرد و کلیچی نیز جای زابالتا را درون زمین گرفت تا پپ نیز به نوعی دو تعویض اجبار انجام داده باشد. پس از این وقفه و تعویض ها، مسی ضربه آزاد نامناسبی را به سمت دروازه زد. دقایقی بعد لوئیس سوارز درون محوطه جریمه و روی تکل و دفع توپ عالی استونز ناکام ماند.

 

ورود کابایرو بابت اخراج براوو-گواردیولا

 

گل توسط مسی (61)

با اخراج براوو و 10 نفره شدن سیتی بازی به ویژه پس از گل دوم مسی کاملا در اختیار بارسلونا قرار گرفت. روی پاس ه عقب استباه دی بروین در مرکز زمین، توپ در پشت دایره میانی زمین به اینیستا رسید که اندرس بلافاصله توپ را به پشت محوطه جریمه به جناح راست به مسی رساند که مسی با چند متری پاب ه توپ شدن خود را به درون قوس محوطه رساند و ضربه پای چپ محکم خود را به گوشه دروازه کابایرو هدایت کرد.

 

گل دوم مسی به منچستر سیتی

 

سیو تراشتگن – پس از گل دوم مسی، سیتی برای جبران جلو کشید که تراشتگن اینبار ضربه دی بروین را در موقعیتی تک به تک و زاویه ای نسبتا بسته دفع نمود که با حضور به موقع مدافعان بارسلونا به کرنر تبدیل شد.

 

در ادامه روی یک ضد حمله، پاس ارسالی در عمق بلند سوارز به پشت مدافعان سیتی با فرار لوئیس سوارز همراه شد که اوتامندی با تکل و متوقف کردن توپ با دست خود باعث شد تا داور اعلام خطا کند ولی روی این ارسال نیز بارسلونا ضعیف عمل کرد

 

گل توسط مسی، هت تریک (69)

در آشفتگی تیم پپ گواردیولا، مسی ضربه سنگینی را با هت تریک خود به سیتی وارد کرد به صورتی که اینبار نیز روی اشتباه در پاس به عقب بارسلونا به گل رسید. روی پاس به عقبی که برای استونز داده شد، جان در گرفتن توپ تعلل کرد تا لوئیس سوارز به سمت دروازه فرار کند ولی لوئس با پاس دادن در عرض به مسی، پایه گذار گل سوم مسی و بارسلونا شد. 

شادی پس از هت تریک مسی مقابل منچستر سیتی

هت تریک 37 مسی برای بارسلونا

 

کارت زرد برای متیو – روی نفوذ استرلینگ در دقیقه 71، متیو در پشت محوطه جریمه در جناح راست باعث سرنگونی این وینگر ریزنقش شد تا مازیچ کارت زرد را از جیب خود خارج کند.

 

سیو تراشتگن – روی ضربه ازاد خوب کولاروف که به صورت زمینی و با ارتفاع کم زده شد، تراشتگن به صورت دراز کش توپ را دور کرد.

 

نکته جالب تیم پپ گواردیولا پس از دریافت گل سوم این بود که علی رغم 10 نفره بودن همچنان از خط دفاع و با دروازبان بازی سازی می کردند

 

اخراج متیو ! – متیو با شاهکار در عرض دو دقیقه با مرتکب شدن دو خطا بر روی رحیم استرلینگ با دریافت دو کارت زرد از بازی در دقیقه 73 اخراج شد.

 

با اخراج متیو، انریکه بوسکتس را به قلب خط دفاع اورد و اینیستا در پست هافبک دفاعی قرار گرفت.

 

سیتی به مانند نیمه نخست، در 15 دقیقه انتهایی بازی جلو کشید که یک مرتبه اومتیتی به خوبی پاس در عرض و روبه عقب سیلوا از درون محوطه جریمه را دفع کرد.

 

تعویض های گواردیولا و انریکه در دقیقه 79 – هر دو مربی اولین تعویض تاکتیکی و سومین تعویض خود را انجام دادند. برای سیتی آگوئرو به جای گوندوغان و برای بارسلونا آندره گومز به جای اینیستا وارد بازی شدند.

 

ولی پس از این تعویض ها، جریان بازی کاملا به دست بارسلونا افتاد.

 

موقعیت خطرناک برای نیمار – روی همکاری نیمار و مسی در پشت محوطه جریمه، مسی پاس دریافتی از نیمار را مجددا برای خود او به درون محوطه شش قدم ارسال کرد که ضربه بدون معطلی نیمار با جلو امدن کابایرو و بستن فضا توسط او دفع گردید.

 

پنالتی برای بارسلونا (86)

روی پاس نیمار از پشت محوطه به مسی، لئو در پشت قوس محوطه صاحب توپ شد و با دریبل های ویران کننده اش پس از پشت سر گذاشتن کولاروف و کلیچی با تکلی درون محوطه سرنگون شد و مازیچ اعلام پنالتی کرد.

 

پنالتی از دست رفته توسط نیمار – نیمار با مکس در هنگام زدن پنالتی، توپ را به سمت دروازه فرستاد که کابایرو آن را مهار کرد.

 

گل توسط نیمار (89)

نیمار یک دقیقه بعد اشتباه خود را جبران کرد. روی پاس مسی، نیمار با یک حرکت انفرادی و با نفوذ به درون محوطه و با محو کردن استونز پشت محوطه ششس قدم و اوردن توپ روی پای راستش، ضربه اش را به شمت دروازه زد که توپ پس از برخورد به دست کابایرو به گوشه دروازه رفت.

 

آخرین کارت زرد بازی را نیز رحیم استرلینگ با خطا بر روی لوکاس دینیه دریافت نمود.

 

آمار و ارقام بازی

 

آمار وارقام بارسلونا و منچستر سیتی

 

آمار و ارقام بازی بارسلونا و منچستر سیتی

آمار و ارقام بارسلونا و منچستر سیتی

آمار و ارقام بازی بارسلونا و منچستر سیتی

آمار وارقام بازی بارسلونا و منچستر سیتی

آمار و ارقام بازی بارسلونا و منچستر سیتی

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.