پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه: بررسی رتبه بندی جالب نرخ بهره وری باشگاه های اروپایی از آکادمی ها !

کد خبر : 58307  |  زمان ارسال : سه شنبه 11 آبان 1395
تحقیقات نشان می دهد که آکادمی باشگاه بارسلونا پس از رئال مادرید در جایگاه دوم از نظر تولید بازیکن باکیفیت در اروپا قرار دارد.

اختصاصی بارسانیوز - طبق گزارش منبع تحقیقاتی و مطالعاتی CIES، سازنده ترین باشگاه های فوتبال اروپا را بر روی این دیدگاه یوفا که باشگاه بازیکنان را به مدت حداقلی سه فصل بین سنین 15 و 21 سال پرورش داده اند و سپس در 5 لیگ معتبر اروپایی تزریق شده اند و بازی می کنند، معرفی کرد که با این دیدگاه باشگاه های اسپانیایی در صدر قرار گرفته اند.

 

این دیدگاه فرصت مناسبی را برای باشگاه های اتلتیک بیلبائو و رئال سوسیه داد دو نماینده ایالت باسک اسپانیا فراهم کرد تا در رتبه های پنجم و ششم قرار بگیرند و آکادمی پربار چلسی حتی پایین تر از باشگاه امپولی قرار بگیرد. بنابراین این نگاه به آکادمی ها جالب تر به نظر می رسد به ویژه آنکه آکادمی های بیلبائو و سوسیه داد نه تنها بازیکنان بزرگ را تولید کرده اند بلکه از محصولات خود نیز بهره می برند. سیاست باسک منجر به معرفی ستاره هایی چون آنتوان گریزمان، آندر هررا و خاوی مارتینز شده که علی رغم خروج و فروششان همچنان در سطح بالای فوتبال اروپا قرار دارند. هم اکنون بیلبائو 17 و سوسیه داد 16 بازیکن از اکادمی خود را در تیم اصلی دارند.

 

 

در رتبه سوم، باشگاه منچستر یونایتد قرار دارد که 6 بازیکن از آکادمی باشگاه را هم اکنون در تیم خود دارد و 28 بازیکن در 5 لیگ معتبر اروپایی توپ می زنند که در مجموع 34 بازیکن می شود. در صدر نیز، رئال مادرید با 7 بازیکن مورد استفاده در باشگاه و 34 بازیکن خروجی از آکادمی که در 5 لیگ معتبر اروپایی شاغل هستند بالاتر از بارسلونایی قرار دارد که آن ها نیز 7 بازیکن از آکادمی خود در تیم اصلی دارند و 30 بازیکن را به اروپا معرفی کرده اند.

 

رتبه بندی تولید کننده ترین باشگاه های اروپایی

 

اما نکته جالب توجه درخصوص باشگاه چلسی می باشد که علی رغم قهرمانی های متعدد در جام باشگاه های اروپا در رده جوانان و فتح 5 عنوان قهرمانی جام حذفی جوانان انگلستان، با 3 بازیکن آکادمی موجود در تیم و 10 بازیکن خروجی که در 5 لیگ معتبر اروپایی حاضر هستند حتی پایین تر از باشگاه های امپولی، لنز، لاس پالماس و فیورنتینا، اوساسونا، نانسی و ... قرار گرفته که نشان از نرخ پایین بهره وری از آکادمی این باشگاه می دهد.

 

رتبه بندی تولید کننده ترین باشگاه های اروپایی

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.