پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

یادداشت: سیلی اینیستا به گوش هم تیمی ها!؛ تحلیل و نکات آماری الکلاسیکوی 3 دسامبر

کد خبر : 60027  |  زمان ارسال : دوشنبه 15 آذر 1395
الکلاسیکو با تمام تلخی هایش به پایان رسید و تیم آماده تدارک دیدن برای پذیرایی از گلادباخ است ولی این الکلاسیکو با وجود تلخی هایش امیدوار کننده بود.

اختصاصی بارسانیوز - بارسلون، نیوکمپ، گل دقیقه 90 راموس و تساوی 1-1 و فاصله ای که در صدر 6 امتیاز باقی ماند ولی این رئال فوق العاده ای نیست که دست نیافتنی نباشد. گیلم بالاگ کارشناس اسکای اسپورتس حرف جالبی زد. حتی اگر اختلاف 12 امتیاز هم باشد قابل جبران است. قطعا گیلم بالاگ در رئال زیدان نقاط ضعفی می بیند که برای ما نیز واضح است.

 

پرواضح است که زیدان وو شاگردانش از نیوکمپ قسر در رفتن، قسر در رفتنی که اثبات ادعایش به توپی بود که نیمار گل نکرد، موقعیتی که مسی از دست داد و شادی پس از تساوی که تیم رئال در رختکن با انتشار عکسی آن را به نمایش گذاشت. کار حتی به پست توییتری ناشایست دنی کارواخال هم کشید تا همه این ها نشان دهند که رئال تا چه اندازه از این تساوی خوشحال بود.

 

نیوکمپ شنبه را می توان در یک جمله خلاصه کرد:

زلزله پس از پس لرزه!

 

الکلاسیکوی در نیوکمپ

 

بله، بارسلونا در نیمه نخست تنها سایه ای از بارسلونای همیشگی بود که زیدان با دفاعی 11 نفره تمامی راه های نفوذ را بسته بود تا بازهم عدم وجود هافبکی راهگشا به چشم آید. قطعا در طول نیمه نخست هواداران حاضر در نیوکمپ پس از ناتوانی تیم در خلق موقعیت یک چشمشان به زمین بود و یک چشمشان به پاهای کاپیتان که چه زمانی از روی نیمکت برخواهد خواست تا خود را برای ورود به زمین گرم کند.

 

هواداران از همان یک ساعت قبل ازآغاز بازی با دیدن لیست تیمشان بابت حضور نداشتن اینیستا شوکه و البته کمی ناامید شدند و مشخص شد که انریکه نیز رویکردی محتاطانه را درپیش بگیرد. بنابراین ان لحظه که اینیستا برای گرم کردن دوید، لحظه ای بود که توجه نیوکمپ به بیرون از زمین جلب شد و ورود زلزه ای در دقیقه 60 این امیدواری را می داد تا بارسلونا باتوجه به برتری 1-0 تا آن لحظه برای زدن گل پیروزی پیش برود و این اتفاق نیز افتاد.

 

جالب بود. علی رغم اینکه سوارز گل نخست را در دقیقه 53 به ثمر رساند ولی جو نیوکمپ از لحظه ای پر هیاهو و زیبا شد که اینیستا وارد زمین شد. هواداران خیلی خوب فقدان اینیستا را در بازی های اخیر درک کرده بودند و دقیقا بابت همان 30 دقیقه پایانی آنچنان از نتیجه تساوی برای ادامه فصل ناامید نشدند. بنابراین غرش نیوکمپ در دقیقه 60 چیزی از گلی که سوارز 7 دقیقه قبل از آن به ثمر رسانده بود کمتر نداشت.

 

اگرچه اینیستا در لحظه ای به بازی آمد که بارسلونا 1-0 پیش بود و پس از بازی تساوی 1-1 حاصل شد اما اینیستا نشان داد که بارسلونا نحوه عبور از سد دفاعی رئال را می داند و آندرس توانست به تیم خود برای درهم شکستن آن و ایجاد فرصت های گلزنی کارساز باشد. بارسلونا با داشتن کاپیتان خود، همان بارسلونای باطراوت بود و بازی زیبای الکلاسیکو از مین لحظه آغاز شد. پس از یک نیمه کسالت بار و 15 دقیقه ای که تنها گل سوارز هیجانش را بیشتر کرده بود، اینیستا روند بازی را به سود بارسلونا تغییر داد.

 

آندرس اینیستا در الکلاسیکو

 

بارسلونا شروع به خلق موقعیت کرد که موقعیت های از دست رفته نیمار و مسی جزو کلیدی ترین ان ها بودند تا با افزایش پیدا نکردن تعداد گل، فیل نویل رئال زیدان را فوق العاده بنامد! شاید منظورش گل فوق العاده راموس بود!

 

اوج هنرنمایی اینیستا ضمن به گردش درآوردن توپ، پاس اندازه گیری شده ای  بود که در عمق به مسی داد ولی لئو در روز کم فروغش نتوانست توپ را به گل تبدیل کند و حتی ضربه مناسبی را نیز به توپ نزد تا در ششمن الکلاسیکوی پیاپی در گلزنی ناکام مانده باشد. بنابراین بارسلونا به دلیل چند علت نظیر خطای هند پنالتی اعلام نشده روی ارسال نیمار، نتوانست پیروز بازی شود تا رئالی که فرصت گلزنی نداشت از روی یک ارسال توسط مودریچ به گل دست یابد.

 

بنابراین برای برنده نشدن بارسلونا 6 دلیل می توان ذکر کرد:

1: موقعیت های از دست رفته نیمار و لیونل مسی

2: ضربه آزادی که آردا بی جهت نصیب رئال کرد

3: خاویر ماسکرانو در مهار راموس ضعیف عمال کرد

4: لوئیز انریکه راکیتیچ را برای ورود اینیستا بیرون کشید و آردا را به جای گومز وارد بازی کرد

5: اینیستا چرا از ابتدا بازی نکرد؟

6: سوارز فرم بدی علی رغم تک گلی که برای تیمش به ثمر رساند داشت.

 

بنابراین شماره های 1 تا 3 روی اشتباهات فردی بازیکنان رقم خورد و 2 شماره بعدی انتقاداتی است که در حوزه تاکتیکی به انریکه وارد می شود. انریکه مجددا در کلیدی ترین مشکل تیمش، درد را اشتباه تشخیص داد تا بازهم بازی بد خط هافبک تیم تیری شود به سوی انریکه ولی به نظر می رسد که انریکه دوای درد خود را به دست اورده باشد. هرچند که وابسته بودن بارسلونا به چند بازیکن اتفاق خوبی برای انریکه نیست اما قاعدتا بازگشت اینیستا کمک حال بارسلونایی خواهد شد که کمی نیز از نظر روحی روانی بهم ریخته است.

 

آمار کاپیتان در 30 دقیقه پایانی:

27 پاس، 26 پاس صحیح با درصد موفقیت 96 با 2 موقعیت گل ایجاد کرده در کنار 2 توپ ربایی، 2 دفع خطر و 1 دریبل و تکل موفق

 

بنابراین با این آمار می توان جوجه های انتهای فصل بارسلونا را بیشتر شمرد و آبی اناری ها با شعار پایان ناامیدی و ادامه مسیر کاپیتان قطعا به فکر پایانی خوش برای فصل جاری خواهند بود.

 

موقعیت بوسکتس مقابل رئال مادریددر شکل بالا طرح گرافیکی مکان های حضور یافته سرجیو بوسکتس در دو نیمه بازی مشخص است که نشان می دهد بوسکتس در نیمه دوم و با ورود اینیستا به پشت همیشگی خود بازگشته است

 

اما در کنار مثبت بودن حضور اینیستا، نکته مثبت قابل توجه دیگر، بازی فوق العاده سرجیو بوسکتس در میانه زمین بود که می توان بهترین عملکرد او را در فصل جاری دانشت. علی رغم اینکه بوسکتس در بازی های فصل جاری صحبت از کمتر استفاده شدن از او به گوش می رسید ولی در الکلاسیکو بازی خوب را انجام داد. بنابراین با بازگشت بوسکتس به فرم خوب خود و همچنین بازگشت کاپیتانی تا این حد تاثیرگذار، می توان به ادامه فصل خوشبین بود.

 

حتی خوشبینی در گفته های پس از بازی پیکه نیز وجود داشت، پیکه ای که پس از بازی با سوسیه داد کاملا ناامید بود:

همه چیز در طول 90 دقیقه به سود رئال پیش رفت. آن ها روند شکست ناپذیری خود را حفظ کردند ولی تجربه به من می گوید که فصل طولانی است و حوادث زیادی در ان رخ خواهد داد. در سال اول انریکه نیز ما در وضعیت مشابهی قرار داشتیم و آن ها در روند خوب خود بودند و 4 امتیاز برتری داشتند. معتقد هستم که انتهای فصل و موفقیت در ان به خودمان و نوع بازی خودمان بستگی خواهد داشت. اگر ما همین سبک بازی امروز خودمان را ارائه دهیم غیر قابل توقف خواهیم بود. ما می توانیم در ادامه همه چیز را به نفع خود تغییر دهیم. اینیستا بازی مار ا بهتر کرد و نوع بازی او به ما کمک می کند.

 

نوع بازی اینیستا؟

اینیستا یک کتاب قدیمی است که همچنان از مد نیافتاده و باشکوه باقی مانده است و همچنان نثرهایش روان و زیباست و به تعبیر گاردین هیچ بازیکن دیگری در جهان نمی تواند آرامش و نبوغ او را در بازی داشته باشد.

 

بنابراین تنها دلسردی تیم گل دقیقه 90 راموس است که نگذاشت گام بزرگ بارسلونا برای حرکتی رو به جلو بلندتر برداشته شود. اما رئال به زودی به مقصد ژاپن برای بازی های جام باشگاه های جهان پرواز خواهد کرد و این سفر طولانی و بازی های پیش رو می تواند تلفات بیشتری را برای ان ها به همراه داشته باشد که این امر در فصل گذشته نیز گریبان بارسلونا را گرفته بود تا رئال با جبران فاصله اختلاف امتیازی خود به بارسلونا در صدر جدول نزدیک و نزدیک تر شود. بنابراین این سکه پرتاب شده به هوا چرخش های زیادی خواهد داشت و روی خوب خود را به بارسلونا نشان خواهد داد.

 

 

امیدواری نهایی قصه خود را با سخن اینیستا به پایان می رسانیم که پس از بازی به سیلی بیدارباش به گوش هم تیمی هایش گفت:

آنچه که در آخر رخ داد گل تساوی بخش رئال بود اما من فکر می کنم که شرم آور است که نتوانستیم در لحظه ای 1-0 جلو بودیم گل های بیشتری به ثمر برسانیم. دو امتیاز از دست رفت اما ما باید به مسیر خود ادامه دهیم و به لغزش مادرید امیدوار باشیم.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.