پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

اینفانتینو: عدم شفافیت، دلیل اصلی بسیاری از مشکلات فوتبال است؛ فیفا مسئول فرار مالیاتی یا تخلف رانندگی بازیکنان نیست!

کد خبر : 60565  |  زمان ارسال : سه شنبه 30 آذر 1395
رئيس فیفا می‌گوید او و نهاد متبوعش به دنبال ایجاد شفافیت بیشتر در قراردادها و معاملات فوتبالی هستند و حواشی بیرون از زمین بازیکنان ربطی به این نهاد ندارد.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا عنوان کرد که تخلف مالیاتی و هر گونه حواشی بیرون از زمین بازیکنان شاخص دنیای فوتبال به او و نهاد متبوعش مربوط نمی‌شود.

به گزارش espnfc، دنیای فوتبال مدت‌هاست درگیر پرونده‌های مالیاتی بازیکنان شاخص این رشته است. به خصوص در کشور اسپانیا که با قوانین بسیار عجیب‌تری در قوانین مالیاتی وضع کرده است. چندین بازیکن از دو غول فوتبال اسپانیا از جمله لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به طفره رفتن از پرداخت مالیات درآمد هنگفت خود متهم شده‌اند. جیانی اینفانتینو در گفتگو با Spiegel Online که خود مسئول افشای بسیاری از این اسناد است گفت:

اینکه یک نفر مالیاتش را پرداخت نمی کند یا در رانندگی تخلف می‌کند و موجب بروز تصادف می‌شود یا در حالت مستی پشت فرمان می‌نشیند و هر گونه حواشی بیرون از زمین دیگر، هیچ‌کدام به فیفا مربوط نمی‌شود و ما مسئولیتی در قبال چنین اتفاقاتی نداریم. معتقدم این سوال اصلا ربطی به فیفا و قوانین آن هم ندارد. همه باید مالیات درآمد خود را پرداخت و در مسیر قانون حرکت کنند و در چنین قابی، واضح است که هر کسی خودش باید از خودش در مقابل دادستان دفاع کند. اگر کسی قوانین مالیاتی یک کشور را دور بزند، وظیفه مراجع قضایایی همان کشور است که به آن رسیدگی کند. تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که شفافیت را در معاملات و قراردادهای موجود در فوتبال افزایش دهیم. ممنوع کردن TPO نیز دقیقا به همین دلیل بود.


 third-party ownership یا TPO همان طرف سوم شریک در انتقال بود که پیش از فروش بازیکن در سهام او شریک می‌شد و در زمان انتقال، پولی هم به او می‌رسید. این قانون از ماه می 2015 ممنوع شده است و اینفانتینو در این باره می‌گوید:

این تازه آغاز کار است. اگرچه همین حالا هم چندین درخواست تجدیدنظر در دادگاه کشورهای مختلف برای این رای وجود دارد اما ما کوتاه نخواهیم آمد. حداقل ما زنگ خطر را برای چیزی به صدا درآورده‌ایم که در گذشته حتی از آن به عنوان یک مشکل نام برده نمی‌شد! شما همچنان می‌توانید این قانون را دور بزنید! بله. اما موانع حالا بسیار بیشتر از گذشته شده است.


رئیس فیفا در پایان درباره افزایش نفوذ مدیربرنامه‌ها در فوتبال هم گفت:

مشکل اصلی در این مسئله و بسیاری از مسائل دیگر فوتبال، عدم شفافیت است. اتحادیه لیگ برتر انگلیس پیشقدم شد و دستمزد مدیربرنامه‌ها را برای مدتی اعلام کرد. این اقدام کمی کمک خواهد کرد. ما باید راهی پیدا کنیم تا شفافیتی حتی بیشتر به این سیستم تزریق شود.
 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.