پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

چرا دادگاه حکمیت ورزش محرومیت رئال مادرید را کاهش داد؟

کد خبر : 60622  |  زمان ارسال : چهارشنبه 1 دی 1395
فارع از هر گونه احتمالی، تیم حقوقی رئال کارشان را در راه کاهش محرومیت این باشگاه به خوبی انجام دادند.

دادگاه حکمیت ورزش (CAS) روز گذشته رسما به باشگاه رئال مادرید اعلام کرد که محرومیت تحمیلی این باشگاه از فعالیت در دو پنجره نقل و انتقالاتی آتی به یک پنجره کاهش پیدا کرده و این تیم می‌تواند بدون هیچ مشکلی از تابستان آینده به خرید بازیکن بپردازد.ضمن اینکه جریمه نقدی رئال نیز از 329 هزار یورو به 223200 یورو تقلیل پیدا کرد. 

 

به گزارش mundodeportivo، این حکم از این لحاظ عجیب بود که درخواست تجدیدنظر بارسلونا نیز دو سال پیش در موردی مشابه، از سوی این دادگاه رد شد و آبی اناری‌ها دو پنجره نقل و انتقالاتی را از دست دادند. اتفاقی که البته به گفته بارتومئو، رئیس این باشگاه، قطعا پیگیری خواهد شد. اما در ادامه به بررسی مهم‌ترین دلایل موفقیت رئال مادرید در این پرونده خواهیم پرداخت.

 

1 - حضور تنها یک قاضی

پیش از رسیدن روز دفاع، وکلای رئال فهمیده بودند که علی‌رغم روند سالیان اخیر، تنها یک قاضی در این پرونده تصمیم خواهد گرفت. همین قضیه باعث خوش‌بینی و امیدواری آن‌ها شد چون واضح است که متقاعدکردن یک قاضی بسیار راحت‌تر از سه قاضی خواهد بود.

 

2 - کاهش انتقالات خطرناک از نه به یک مورد

رئال مادرید به خاطر 39 مورد نقل و انتقال بازیکنان زیر سن قانونی از سوی فیفا محروم شده بود. از این 39 مورد، 9 مورد بسیار جدی بودند. پیش از فرارسیدن روز دادگاه، مدیران رئال این تعداد را به یک مورد کاهش دادند. اقدامی که در کاهش محرومیت آن‌ها تاثیر بسزایی داشت.

 

3 - واکنش سریع

رئال خوش‌شانس بود که ماموران فیفا ابتدا بارسلونا را مورد بازجویی قرار دادند. به عبارت دیگر، رئالی‌ها پس از اینکه بررسی و در ادامه مجازات بارسلونا از سوی فیفا را مشاهده کردند، بیدار شدند و فورا به تصحیح انتقالاتی که ممکن بود دردسرساز شوند، پرداختند. رئال خیلی زود اقداماتی که باید برای هر بازیکن انجام می‌داد را انجام داد و به همین دلیل هم در هنگام بازجویی فیفا، به سرعت پاسخ ماموران را می‌داد.

 

4 - روز دادگاه

رئال در اقدامی هوشمندانه در روز دادگاه پروفسوری را که به قوانین نقل و انتقالات اسپانیا مسلط بود همراه خود به دادگاه برد تا بتواند شانسش را برای متقاعدکردن تنها قاضی افزایش دهد. این پروفسور توضیحاتی کامل را درباره نحوه نقل و انتقالات بازیکنان زیر سن قانونی از تمام کشورها به اسپانیا به قاضی ارائه داد و در این بین با اشاره به ناقص بودن برخی از همین قانون‌ها، از سنگینی تخلف رئال تا حدود زیادی کاست.

 

5 - شهادت مادر تاکاهیرو ناکای

تاکاهیرو ناکای، یکی از همان نه پرونده خطرناکی بود که فیفا در زمان بررسی‌هایش به آن اشاره کرد. این نوجوان ژاپنی که در تیم‌های پایه رئال بازی می‌کند، سال 2013 به مادرید مهاجرت و یک سال بعد با رئال قرارداد امضا کرد. پدر تاکاهیرو در ژاپن زندگی می کند و فیفا به همین دلیل این انتقال را خلاف قوانین برشمرد چون معتقد بود رئال، تاکاهیرو را از خانواده‌اش جدا کرده است. اما مادر تاکاهیرو شخصا در دادگاه حاضر شد تا توضیح بدهد که او به عنوان سرپرست رسمی پسرش، پیش از انتقال به مادرید از همسرش جدا شده است. به جرات می‌توان گفت این شهادت تاثیرگذارترین مورد در کاهش محرومیت رئال بود.

 

به جز این 5 مورد بودند نکات دیگری که البته اهمیت کمتری داشتند. فارغ از اینکه آیا واقعا رئال بی‌گناه بوده یا نه، قطعا اقدامات پرز و تیم حقوقی باشگاه در این موفقیت تاریخی بی تاثیر نبوده است.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.