پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

رونالدو در مقابل مسی؛ دوئلی پایان ناپذیر

کد خبر : 60645  |  زمان ارسال : پنجشنبه 2 دی 1395
خواسته یا ناخواسته باید دو اعجوبه آرژانتینی و پرتغالی را جز بهترین های تاریخ ورزش فوتبال دانست.

چیزی نزدیک به یک دهه از تسلط کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بر عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان می گذرد. با گذشت این مدت زمان، آن ها کماکان در اوج آمادگی هستند و رقیبی را حتی نزدیک به خود هم احساس نمی کنند. از ثبت رکورد های تاریخی، سیری ناپذیر هستند و تمام آنچه که افسانه های این ورزش رقم زده اند را به نام خود زده اند. به عنوان مثال، پله که تا پیش از این هفته، تنها بازیکنی بود که در فینال جام باشگاه های جهان موفق به هتریک شده، اکنون این رکورد را به واسطه رونالدو از دسترس شخصی خارج شده می بیند.

 

کریستیانو رونالدو - رئال مادرید 4-2 کاشیما آنتلرز

 

گلزنی در فینال ها

هر دو در 16 بازی حضور داشته اند. مسی 13 و رونالدو موفق به زدن 11 گل شده اند. با در نظر گرفتن سوپر جام اسپانیا، مرد آرژانتینی 25  و پرتغالی 14 گل به ثمر رسانده اند.
 

گلزنی در لیگ قهرمانان

رونالدو در فصل 2013/2014 توانست با ثبت آمار 17 گل رکورد بیشترین گل زده طی یک فصل در این رقابت ها را مال خود کند. در فصل گذشته نیز او فرصت این را داشت که رکورد خود را بهبود ببخشد که تنها موفق به زدن 16 گل شد. مسی نیز که در فصل 2011/2012 موفق شد 14 گل به ثمر برساند تا بدین جای فصل توانسته 10 گل وارد دروازه رقبا کند و امید دارد که در نهایت به رکورد CR7 برسد.

 

لیونل مسی - سلتیک 0-2 بارسلونا

 

بهترین گلزن در رقابت های اروپایی

رونالدو تاکنون 98 گل و مسی 96 گل زده اند. اختلاف نفر دوم تا سوم 25 گل است! رائول گونزالس با 71 گل در رده سوم لیست بهترین گلزنان رقابت های اروپایی قرار دارد. با احتساب تمام مسابقات بین المللی، رونالدو 103 و مسی 101 بار توانسته اند گلزنی کنند. رونالدو در 689 بازی 504 گل و مسی در 551 بازی 475 گل به ثمر رسانده اند.
 

بیشترین هتریک

آن ها در این مورد ثابت کرده اند کاملا غریزی کار می کنند. مسی در 41 بازی و رونالدو در 45 بازی موفق شده اند سه گل یا بیشتر  بزنند. در بیشترین هتریک در لیگ قهرمانان، مسی 7 بار و رونالدو که نفر دوم لیست است، توانسته 5 بار هتریک کند. در فصل گذشته، کریستیانو با 3 هتریک در یک فصل لیگ قهرمانان صاحب یک رکورد شد. مسی در این فصل با ثبت دو هتریک خوش بین است که با یک هتریک دیگر به آنچه که متعلق به رونالدو است دست پیدا کند.
 

توپ طلا

از این حیث مسی رکورد دار است. او 5 بار و همتای پرتغالی اش صاحب 4 توپ طلا شده است. از سال 2008، مسی و رونالدو توپ طلاها را به بیان دیگر، نوبتی مال خود کرده اند. هیچ بازیکنی در این 8 سال نتوانسته جایزه بهترین بازیکن سال را از چنگ این دو به رباید. آخرین بار این کاکای برزیلی بود که سال 2007 موفق شد توپ طلا را از آن خود کند.

 

توپ طلا

 

بیشترین گل زده در یک فصل

مسی در فصل 2011/2012 فراتر از طبیعت گلزنی کرد. او موفق شد با 73 گل تاریخ ساز شود. رونالدو نیز در فصل 2014/2015 توانست 61 گل وارد دروازه حریفان کند. مسی در هفت فصل گذشته، بیش از 40 گل در هر فصل زده و این در حالی است که رونالدو در شش فصل اخیر موفق به زدن بیشتر از 50 گل شده است.
 

گلزنی در 10 بازی متوالی

این یکی از بهترین رکورد هایی است که هر دو موفق به ثبت اش شده اند. رونالدو در فصل 2013/2014 با پذیرش گلزنی او در تیم ملی، توانست 10 بازی متوالی گلزنی کند. فوق ستاره بارسلونا یک فصل قبل به چنین چیزی رسیده بود.
 

کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان

در 11 فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا، شش عنوان قهرمانی میان دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید تقسیم شده که بارسلونا با 4 و رئال مادرید با 2 عنوان، بی رقیب عمل کرده اند. این دوئلی میان مسی و کریستیانو نیز بوده است. البته که رونالدو یک قهرمانی نیز با منچستریونایتد آورده است.
 

گلزنی از روی ضربات آزاد

رونالدو در این جبهه موفق تر عمل کرده چرا که موفق به ثبت آمار 48 بار گلزنی از روی این ضربات شده است. مسی هم توانسته 29 ضربه کاشته اش را تبدیل به گل کند.
 

سویا، حریف مورد علاقه هر دو

برای هر دو بازیکن از حیث گلزنی، سویا رقیبی دلخواه است. مسی به این تیم مدعی در لیگ اسپانیا 27 گل و رونالدو 22 گل زده است.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.