پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

موشکافی داستان تمدید قرارداد انریکه؛ از آرامش لوچو تا جوسازی مخرب رسانه ها + نظرسنجی

کد خبر : 60897  |  زمان ارسال : جمعه 10 دی 1395
لوئیز انریکه سرمربی بارسلونا همچنان برای تصمیم گیری جهت تمدید قراردادش فرصت دارد اما ماجرای این نگرانی ها چیست!

اختصاصی بارسانیوز لوئیز انریکه سرمربی بارسلونا هم اکنون با ننشستن بر روی میز مذاکره جهت تمدید قراردادش به نوعی با جو سازی و حاشیه سازی های رسانه ها مواجه شده که شاید بهتر باشد برای دور نمودن این حواشی هرچه زودتر تصمیم خود را بگیرد اما آیا مشکلی وجود دارد؟

 

هم اکنون با گزارشاتی که منابع مختلف منتشر کرده اند، این احتمال وجود دارد که وقتی انریکه قراردادش در بارسلونا در انتهای فصل منقضی گردد، او با بستن چمدان هایش و گذاشتن افتخاراتش در نیوکمپ همه را غافلگیر کند. انریکه علی رغم فتح 8 عنوان قهرمانی در طی دو فصل و سه گانه فصل نخست خود در شش ماهه پایانی فصل خبرهای جدایی اش از بارسلونا به گوش می رسد و واقعا هم کسی نیست که با گذاشتن دست بر روی سینه اش از ماندن او اطمینان خاطر دهد.

 

انریکه به مانند انریکه ای که می شناسیم رفتار می کند. او تاکنون هرگز حاضر نشده تا سرنخی در این خصوص به دست رسانه ها بدهد و صحبت های او در چند ماه اخیر همواره بر یک نکته دلالت داشته است.

 

 

انریکه در ماه جولای و قبل از آغاز فصل جدید گفته بود:

من تا انتهای فصل درخصوص آینده ام تصمیم نخواهم گرفت. اگر دست من بود قراردادهای دو یا یک ماهه تنظیم می کردم. من روزی بارسلونا را ترک خواهم کرد که یا آن ها بخواهند از دست من خلاص شوند یا من توان ادامه دادن این وظیفه سخت را نداشته باشم.

 

انریکه از سلتاویگو با قراردادی دوساله به بارسلونا آمد و با فتح شه گانه باعث شد تا قراردادش یک سال دیگر تمدید گردد و حال شاید داستانی مشابه در حال رخ دادن است. به نظر می رسد که جوسازی های رسانه ای با گفته های بارتومئو جای هیچ گونه نگرانی ندارد چون بارتومئو رسما از تمایل باشگاه برای ادامه حضور انریکه خبر داده و در این خصوص بیان کرد:

آرزوی ما این است که انریکه به کار خود ادامه دهد. ما با او توافق کرده ایم که تا ماه آوریل درخصوص ادامه همکاری صحبت نکنیم. حتی اگر بارسلونا هیچ جامی را نیز فتح نکند ما می خواهیم با او ادامه دهیم. زمان مذاکره فرا خواهد رسید.

 

 

پس ماجرا کاملا معلوم است. انریکه علی رغم اینکه زمان مذاکره را پس از پایان فصل اعلام کرده بود اما در جلسه با ریاست باشگاه بر سر زمان مذاکره به توافق رسیده است و گزارشات رسانه های محلی و خارجی درخصوص مهلت باشگاه به انریکه به نوعی بد برداشت شده است.

 

رسانه ها با جوسازی در حال تاکید بر این نکته هستند که بارسلونا تا سه ماه دیگر یعنی تا ماه آوریل به انریکه فرصت می دهد و انریکه نیز پاسخی نداده درحالی که بارتومئو رسما از توافق با انریکه جهت مذاکره صحبت کرده است ولی گزارشات دو منبع وابسته به بارسلونا متفاوت می باشد.

 

موندو دیپورتیوو نوشته است:

هم باشگاه و هم انریکه نسبت به ادامه کار خود آرام هستند و حتی درخصوص آینده برنامه ریزی می کنند. هیچ فشاری روی انریکه وجود ندارد و قطعا هیچ شخص دیگری برای هدایت بارسلونا مدنظر باشگاه نیست.

 

 

اما در این خصوص اسپورت نظر متفاوتی دارد:

روی انریکه فشار وجود دارد. احمقانه است که باور کنیم که بارسلونا بخواهد تا انتهای فصل منتظر بماند و این ریسک را کند که از انریکه جواب منفی بشنود پس حتما بارسلونا طرح دیگری را نیز دنبال می کند و گزینه هایی را درنظر دارد.

 

بنابراین این ادعای اسپورت باعث شده تا درخصوص انریکه چنین خبرهایی منتشر گردد و حتی از نام هایی برای جانشینی احتمالی او صحبت شود چون تفکرات انریکه را به مانند تفکرات گواردیولا می دانند که پپ در زمان جدایی اش پس از 4 سال پرافتخار با کسب 14 عنوان قهرمانی گفته بود:

دلیلش ساده است. چهار سال کافیست. تقاضاها در بارسلون بالاست و یک مربی باید برای برآورده کردن ان قوی باشد.

 

هرچند که گواردیولا تصمیم خود را علنا در ماه آوریل اعلام کرده بود اما باشگاه در دسامبر سال 2011 این تصمیم گواردیولا را می دانست که این صحبت انریکه قبل از کریسمس با بارسا تی وی به تکرار این حادثه برای انریکه نیز دامن زده است:

اصلی در این کار وجود دارد که آن سخت بودنش است. هدایت بارسلونا برایم بسیار باارزش است و درست نیست که نسبت به چند فصل آینده فکر کنم. من می دانم که یا در اینجا خواهم بود یا در جای دیگر. من در حال حاضر برای تصمیم گرفتن زمان دارم و باشگاه نیز با من است و به پای من خواهد ایستاد.

 

 

با این حال وضعیت انریکه با گواردیولا تفاوت هایی دارد. هم از این نظر که او سومین فصل حضور خود را می گذراند و هم اینکه انریکه محبوبیت بی اندازه پپ را در بین هواداران و رسانه ها ندارد و شاید انریکه زودتر از پپ مجاب به خروج از بارسلونا شود.

 

به عنوان نمونه لوئیس ماسکارو سردبیر اسپورت پیش از کریسمس در انتقاد از انریکه نوشته بود:

انریکه هرگز گواردیولا نخواهد بود. پپ یک بت بود اما انریکه صرفا یک مربی است. باشگاه می خواهد با او ادامه دهد اما نه به هر قیمتی و مهلتی برای انریکه تعین شده است. اگر او به زودی تصمیم خود را اعلام نکند باشگاه شخص دیگری را برای مربیگری درنظر خواهد گرفت.

 

 

انریکه علی رغم اینکه سابقه پوشیدن لباس بارسلونا را دارد اما در بین رسانه های کاتالونیایی بابت پوشیدن لباس رئال مادرید به مانند پپ محبوب نیست که می توان این عامل را برای گزارش های اسپورت نام برد. پس اگر پپ از دست رسانه ها خسته شد، می توان خستگی زودهنگام تر انریکه را تصور کرد که این را می توان به سوالات پس از هر بازی از انریکه در کنفرانس خبری دریافت که به مانند جنگی فرسایشی می مانند که حتی انریکه در کنفرانس های اخیر خود مجبور به بیان صحت دستورات تاکتیکی خود بابت انتقادات تاکتیکی رسانه ها شده است.

 

به همین دلیل هیچ شخصی کاملا از انتهای ماجرای انریکه باخبر نیست و هیچ تضمینی وجود ندارد اما می توان با گفته بارتومئو این داستان را خاتمه داد:

ما با انریکه به توافق رسیده ایم که تا ماه آوریل درخصوص تمدید قرارداد صحبتی نکنیم

 

تا لود شدن نظرسنجی منتظر بمانید

 

 

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.