پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

نبض بارسلونا ضعیف می زند

کد خبر : 61924  |  زمان ارسال : دوشنبه 11 بهمن 1395
گرچه بدون شک، گروه داوری نقش مهمی در تساوی بارسا برابر بتیس داشت؛ اما تیم انریکه نیز بدون دو هافبک اسپانیایی خود در میانه میدان نمایش ضعیفی ارائه کرد.​​​​​​​

بدون شک بارسلونا در دیدار ظهر شنبه برابر بتیس زیان بزرگی از اشتباهات داوری دید و توپی که حدودا یک متر درون دروازه بتیس رفته بود توسط داور به اشتباه نادیده گرفته شد. اما بلوگرانا نیز بدون حضور آندرس اینیستا و سرخیو بوسکتس در میانه میدان، تیمی متفاوت و ناشناخته نسبت به گذشته به نظر می رسید.

 

 

بدون شک مهم رین نکته این دیدار، نمود دوباره فقدان تکنولوژی خط دروازه در لالیگا و امکان استفاده از آن توسط گروه داوری بود.

 

20 دقیقه قبل از این اتفاق و در جریان مسابقات تنیس اوپن در استرالیا، همین اتفاق در دیدار رافائل نادال و راجر فدرر رخ داده بود اما با استفاده از این فناوری مشخص شد که ضربه فدرر روی خط فرود آمده و ستاره سوییسی دنیای تنیس برای هجدهمین بار فاتح گرند اسلم شد. البته برای آنچه در دیدار بارسا و بتیس رخ داد شاید خیلی نیازی به تکنولوژی خط دروازه بود زیرا توپ با فاصله ای قابل تشخیص وارد دروازه شده بود.

 

 

به جز گل پدرو منس، بازیکن تاتنهام در دیدار برابر من یونایتد در اولدترافورد سال 2005، به یاد آوردن نمونه مشابهی برای چنین اشتباهی خیلی هم اسان نیست. در همان حرکت نیمار نیز توسط مدافع بتیس سرنگون شد و بارسا باید یه گل یا یک ضربه پنالتی دست پیدا می کرد اما در نهایت در این صحنه هیچ چیز عاید آنها نشد.

 

گرچه در لحظات پایانی لوییس سوارز، گلزن اوروگوئه ای بارسلونا موفق شد روی پاس دیدنی لیونل مسی گل تساوی بخش را به ثمر برساند و بارسا با تک امتیاز به خانه بازگردد، اما نباید کتمان کرد که حق شاگردان انریکه در این دیدار بیش از یک امتیاز بوده است.

 

 

انریکه بعد از این دیدار در مورد تصمیمات داوری گفت: "باید چاره ای اندیشیده شده و به داوران در این رابطه کمک کنیم. گاهی اشتباهات داوری به نفع و گاهی به ضرر ما تمام می شود".

 

در این مورد، بدون شک حق با لوییس انریکه بود و همانگونه که در نبرد فینال مسابقات تنیس همه چیز با وجود این فناوری حل شد و حق به حقدار رسید، در این دیدار نیز بارسا می توانست با 3 امتیاز به خانه بازگردد. البته نباید کتمان کرد که بلوگرانا در 75 دقیقه اول و بدون حضور اینیستا و بوسکتس در زمین مسابقه، نمایش بسیار بد و دور از انتظاری از خود ارائه داده بود.

 

 

در این دیدار بتیس تلاش زیادی برای ارائه نمایشی قابل توجه در برابر بارسا کرد، اما از آن سو نیز شاهد ارائه نمایش همیشگی از سوی کاتالان ها نبودیم. گرچه در دقایقی از بازی، مسی، سوارز و نیمار حرکاتی دیدنی از خود نشان دادند اما با نبود سازماندهی موجود در سبک بازی بوسکتس و جادوی اینیستا در میانه میدان، بارسا به شکل مشخصی در این دیدار نتوانست بازی همیشگی خود را در زمین به نمایش بگذارد.

 

علیرغم درخشش دنیس سوارز در بازی های اخیر در ترکیب تیم انریکه، او در به دوش کشیدن بار اصلی ساختار بازی بارسا ناتوان است. گرچه آردا توران نمایش بسیار خوبی داشت اما ایوان راکیتیچ یک بار دیگر بازی نا امید کننده ای از خود ارائه داد.

 

 

در فاز دفاعی نیز لوکاس دینه و جرمی متئو بسیار ضعیف نشان دادند و قبل از به ثمر رسیدن گل اول برای بتیس، این تیم باز هم شانس هایی از جمله یک تک به تک برای باز کردن دروازه بارسلونا داشت.

 

با این تفاسیر، گرچه بارسا در این دیدار از اشتباهات داوری به شدت آسیب دید، اما باید عنوان داشت که غیبت دو هافبک تاثیرگذار و اسپانیایی کاتالان ها، عامل از دست رفتن دو امتیاز مهم در خانه بتیس بود. در این شرایط بدون شک بهترین خبر برای انریکه، بازگشت زودهنگام دو ستاره در خط میانی به میادین خواهد بود.

 

منبع

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.