پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

نیمار؛ بزرگترین تهدید برای رونالدو و مسی

کد خبر : 62255  |  زمان ارسال : دوشنبه 18 بهمن 1395
نیمار، فوق ستاره برزیلی بارسلونا روز گذشته قدم در 25 سالگی گذاشت. آمار و ارقام او استثنایی است؛ ولی دست او همچنان از توپ طلا خالی مانده.

نیمار 25 سالگی خود را با یک بازی درخشان مقابل اتلتیک بیلبائو جشن گرفت. او در پیروزی 3-0 بارسا هرچند گلزنی نکرد؛ ولی یک پاس گل داد و یکی از بهترین های میدان بود.

 

 

اگر به آمار و ارقام نیمار تا به امروز توجه کنید، مطمئنا شگفت زده خواهید شد. او در 25 سالگی یک لیگ قهرمانان، دو لالیگا، دو کوپا دل ری، یک جام لیبرتادورس، سه قهرمانی لیگ برزیل، یک قهرمانی المپیک، یک جام جهانی باشگاه ها و یک قهرمانی در جام سودآمه ریکانا را در کارنامه دارد.

 

تنها قهرمانی در جام جهانی و نیز توپ طلا در ویترین افتخارات نیمار دیده نمی شود. او 280 گل در 466 بازی نیز به ثمر رسانده است. متوسط 0.59 گل در هر بازی.

 

بد نیست نگاهی بیندازیم به آمار و ارقام و افتخارات مسی و رونالدو زمانی که 25 ساله بودند.

 

در 25 سالگی، مسی چه به لحاظ افتخارات فردی و چه جمعی، کاملا برتر از نیمار دیده می شود ولی از حیث گلزنی، نیمار نسبت به او کمی برتر بوده است؛ هرچند که متوسط گلزنی مسی بهتر از نیمار است.

 

مسی4 توپ طلا، سه لیگ قهرمانان، 5 لالیگا، دو کفش طلا، یک عنوان بهترین بازیکن سال فیفا، دو آقای گلی لالیگا، دو کوپا دل ری، دو جام جهانی باشگاه ها و یک قهرمانی المپیک را در کارنامه داشت. او 279 گل در 405 بازی نیز به ثمر رسانده بود؛ یعنی متوسط 0.68 گل در هر بازی.

 

 

و اما رونالدو؛ فوق ستاره پرتغالی در 25 سالگی به تازگی از منچستریونایتد به رئال مادرید انتقال یافته بود و سه قهرمانی لیگ برتر انگلیس، یک توپ طلا، یک لیگ قهرمانان، یک عنوان بهترین بازیکن سال فیفا، یک جام جهانی باشگاه ها، یک FA CUP و یک آقای گلی لیگ برتر را در کارنامه داشت. رونالدو 162 گل در 410 بازی به ثمر رسانده بود؛ یعنی متوسط 0.39 گل در هر مسابقه.

 

نیمار در مقایسه با رونالدوی 25 ساله، از حیث افتخارات تیمی شانه به شانه رقابت می کند؛ از حیث گلزنی کاملا برتر بوده؛ ولی از حیث افتخارات فردی خیر.

 

رونالدو می تواند الگوی خوبی برای نیمار باشد؛ چراکه فوق ستاره رئال در 25 سالگی از هر نظر نسبت به مسی عقب افتاده بود ولی در 7 سال اخیر او توانسته فاصله با مسی را به حد قابل توجهی کاهش دهد.

 

به نظر می رسد که با افول مسی و رونالدو، نیمار بتواند در نهایت به بزرگترین افتخار فردی دنیای فوتبال یعنی توپ طلا دست یابد.

 

منبع

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.