سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

پیش بینی بازار مسکن در سال 96

کد خبر : 62258  |  زمان ارسال : دوشنبه 18 بهمن 1395

پیش بینی بازار املاک سال 96 در منطقه 22

آنچه که بازار املاک منطقه 22 در سالیان پیش از خود نشان داده است، رشدی فراتر از رشد معمول بازار است. به این معنی که هرگونه تغییر و تحولی که بازار ملک و مسکن در سراسر کشور به خود می بیند و شامل منطقه 22 نیز میشود به کنار، خود منطقه 22 نیز با افتتاح و راه اندازی هر پروژه رشدی جداگانه را تجربه می کند که این رشد فقط مخصوص خود منطقه 22 است.

 

بدیهی است آنچه بازار املاک تهران در سال 91 تجربه کرد دلیلی جز مسموم بودن سیستم اقتصادی ندارد. تمام آنهایی که در آن روزهای داغ بازار سودهای خوبی بردند، سه سال پس از آن را در رکود کامل سپری کردند و تنها چیزی که از آن روزها برایشان بجا ماند، یادآوری و حسرت است. مطمئناً هیچکس راضی نخواهد شد بازار نه به داغی آن روزها باشد و نه به سردی این روزها. روندی متعادل و رو به جلو آرزوی همه است. بازاری که در آن همیشه خرید و فروش باشد و شیب بالا و پایین رفتن نمودار قیمت ها نیز ملایم. چنین بازاری آرزوی همه است. هم خریدار هم فروشنده و هم بنگاه های معاملات ملکی. در چنین بازاری است که شما براحتی می خرید و می فروشید و هر کس به سودی منطقی اما ادامه دار راضی است.

 

ذکر یک نکته نیز ضروری است که آنچه در آنالیز آمارهای منتشره درباره حجم معاملات انجام شده از مناطق تهران منتشر می شود بجا مانده و باعث شده که منطقه 22 در 3 منطقه اول نباشد این است که تنها آپارتمان های معامله شده در هر منطقه، معیار انتخاب بوده است درصورتی که در منطقه 22 تهران، بیشترین حجم معاملات انجام شده امتیازها و سهامهای پیشفروش از برج های در حال ساخت منطقه بوده است که در آمارها لحاظ نشده است. مورد دوم اینکه بیشتر معاملات انجام شده در مناطق دیگر آپارتمان های سنددار هستند که مبنا، نقل و انتقال سند آنها در دفترخانه ها می باشد اما بیشتر آپارتمان های منطقه 22 تعاونی ساز هستند و سند تکبرگ آنها حدود 3 سال پس از تحویل صادر می شود و قبل از آن در تعاونی نقل و انتقال انجام می شود که این دسته از معاملات هم در آمار نمی آیند.

 

حالا می توان فهمید که چرا منطقه 22 تهران با این حجم زیاد از معاملات ملکی، جزو 3 جایگاه اول مناطق تهران نیامده است در صورتیکه در هیچکدام از مناطق تهران به اندازه منطقه 22 این همه دفتر معاملات ملکی، آنهم با این تراکم و به صورت بورس و در کنار هم وجود ندارد.

 

در منطقه 22 تهران به جرات می توان گفت از تمام شهرهای ایران و حتی ایرانی های خارج نشین، به قصد سرمایه گذاری وارد می شوند. در هیچ منطقه ای از تهران به اندازه منطقه 22، بستر مناسب جهت سرمایه گذاری ملکی وجود ندارد. بیش از 70 پروژه مسکونی، تجاری، اداری و تفریحی در حال ساخت. چند شهرک نوساز به صورت برج های بلندمرتبه در کنار هم با امکانات روز و مال های بزرگی همچون ایران مال، تهران مال، رزمال، آرتمیس، آیرانا، لکسون و… از جمله پروژه هایی هستند که جذابیت فراوانی برای سرمایه گذاران سراسر کشور فراهم کرده اند و تمام سرمایه های سرگردان و بیکارمانده را به سمت خود می کشند. پروژه های عمرانی که کلاس و رتبه منطقه را بالاتر می برند همچون بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب دکتر سمیعی، دریاچه خلیج فارس، بیمارستان تخصصی تریتا، شهربازی هزار و یک شهر، آبشار تهران و … باعث رشد منطقه از نظر توسعه پایدار شهری می باشند. همچنین مجتمع های مسکونی مدرنی همچون شهرک آسمان، مجموعه برج های پارسیا، عرفان، امین، شهرک صیاد شیرازی، شهرک مسکونی چیتگر، شهرک شهید خرازی، شهرک یاس2، برج های هواپیمایی کشوری و … نمونه ای از مجموعه های مسکونی مدرن می باشند که فرهنگ شهرنشینی را به سطحی جدید ارتقا می دهند.

 

و اما پیش بینی وضعیت منطقه 22 در سال 96 ؛

روندی که منطقه 22 تا به امروز داشته است، علیرغم شکست حبابی که بعد از سال 91 ایجاد شد و افزایش قیمت کاذبی که با کاهش روبرو شد، به طور میانگین رو به رشد بوده و این روند صعودی در سال 96 نیز ادامه خواهد داشت. اما انتظار می رود سطح معاملات و خرید و فروش در سال 96 با افزایش بیشتری همراه بوده و رکود نسبی این چند سال گذشته را جبران کند. املاک چیتگر

 

موازنه ی همیشگی عرضه و تقاضا، با در نظر گرفتن پتانسیل های منطقه 22، در سال 96 به نفع فروشندگان خواهد بود و تمام انتظار فروشندگان طی این سه سال گذشته به پایان خواهد رسید و از آنجایی که هر زمان کالایی رو به گرانی میرود خیل عظیم متقاضیان به سوی آن هجوم می برند و باعث افزایش قیمت چندبرابرش می شوند، در سال 96 با بالا رفتن خرید می باشد، منتظر نشسته اند که ببینند بازار به کدام سو می رود- بازار ملک و مسکن رونق خوبی خواهد گرفت.

 

اما با تمام این اوصاف، نکته ای که کاملا روشن است اینکه هر چقدر هم در سال 96 یا سالهای پس از آن بازار ملک و مسکن رونق گرفته و رشد کند اما-خوشبختانه- هرگز کمدی تراژدی سال 91 ، تکرار نخواهد شد!

 

نگارنده ؛ بزرگمهر کیانی

پیش بینی وضعیت بازار مسکن در سال 96

پیش بینی وضعیت بازار مسکن در سال 96

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.