پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ضد تاکتیک انریکه به اتلتیکو؛ در انتظار بارسایی متفاوت

کد خبر : 62293  |  زمان ارسال : سه شنبه 19 بهمن 1395
چهارمین صعود متوالی به فینال کوپا دل ری یا کنار رفتن ناباورانه از جام؟ سیستمی که انریکه امشب مقابل اتلتیکوی بی پروا انتخاب خواهد کرد؛ در نهایت مسیر این تیم را مشخص می کند.

بارسلونا هفته گذشته در زمین اتلتیکو موفق شد بازی رفت نیمه نهایی کوپا دل ری را با نتیجه 2-1 پیروز شده و بیش از نیمی از راه صعود را طی کند؛ اما نمایشی که اتلتیکو در نیمه دوم آن بازی ارائه داد، تردیدهایی در مورد قطعی بودن فینالیست شدن بارسا به وجود آورده است. اتلتی اگر با همان جدیت نیمه دوم در بازی امشب به میدان برود، کار برای بارسا سخت خواهد شد.

 

لوبو کاراسکو، ستاره سابق بارسا (دهه 80) در ستون خود در موندودپورتیوو می نویسد:

 

 نیمار جونیور - Neymar

 

رهایی از پرس شدید اتلتیکو: «فکر می کنم اتلتیکو با همان انگیزه و جدیت نیمه دوم بازی رفت پای به نوکمپ خواهد گذاشت و با همان طرح و برنامه استقرار خطوط دفاعی خود در زمین بارسا و شروع پرس توسط دو مهاجمش گریزمان و تورس.

 

برای خنثی کردن برنامه های چنین تیمی، باید به پاسکاری با سیله سن (گلر بارسا) و پاس های بلند او دل بست و نیز افزایش سرعت تیمی و جا به جایی سریع بازیکنان از یک سمت میدان به سمتی دیگر.

 

استفاده از سرعت نیمار، رساندن توپ به سوارز برای ایجاد پیوند با مسی و دیگر هافبک ها، استفاده از قابلیت های فردی و تکنیکی برای پیشروی به زمین اتلتیکو، حفظ ریتم و استقرار درست بازیکنان در پست هایشان می توانند روش های مناسبی برای مقابله به مثل با اتلتیکوی سیمئونه باشند.»

 

 https://static.barcanews.org/images/news/139511/thumbnail/thumbs_570/1231411123144055514862405541486388211.jpg

 

نقش اینیستا و بوسکتس: «سیمئونه امشب بدون شک از توانایی دو بال کناری خود خوان فران و فلیپه لوئیس در ارسال ها استفاده خواهد کرد. در خط میانی نیز کوکه و سائول وظیفه شناسایی فضاهای خالی برای توپ رسانی به تورس (یا کاراسکو) و گریزمان را خواهند داشت؛ اما مطمئنا فضاهای خالی اطراف محوطه جریمه تا در صورت از دست رفتن موقعیت، بارسا اجازه خلق ضد حمله های سریع را پیدا نکرده و زمان برای جمع شدن به موقع بازیکنان اتلتیکو نیز وجود داشته باشد.

 

برای مقابله با چنین تاکتیکی، فاصله بین خطوط بارسا باید نزدیک به هم و فشرده تر از همیشه باشد. بهترین راه این است که اینیستا و بوسکتس با هوشمندی به حفظ توپ پرداخته و بازی را به سود بارسا کنترل کنند. اتلتیکوی بدون توپ، کمترین آزار را برای بارسلونا خواهد داشت.»

 

 

 

 

بازی مستقیم اتلتیکو و گودین: «هرچه از زمان بازی بگذرد و عدد مقابل نام اتلتیکو همچنان صفر باشد، روحیه بازیکنان بارسا بالاتر رفته و همچنین بر اضطراب بازیکنان اتلتیکو افزوده خواهد شد؛ ولی این به شرطی است که بارسا با ذهنیت کسب یک پیروزی دیگر وارد زمین شده و به تساوی قناعت نکند. بارسلونا باید تا قبل از رسیدن به دقایق پایانی فاصله خود را بیشتر کرده باشد.

 

با نزدیک تر شدن به دقایق پایانی، اگر اتلتیکو همچنان امیدوار به جبران باشد، بیشتر به بازی مستقیم و استفاده از قدرت سرزنی گودین تکیه خواهد کرد. کدام بازیکن بارسا می تواند این توانایی گودین، تورس و ساویچ را خنثی کند؟ بهترین راه این است که بارسا حتی الامکان به اتلتیکو ضربه ایستگاهی و کرنر تقدیم نکند.

 

در بازی رفت، بارسا از هیچکدام از ضربات ایستگاهی خود نتوانست به خوبی استفاده کند؛ چراکه کوکه به راحتی سوارز را مهار کرده بود و پیکه و اومتیتی نیز مقابل مدافعان سرزن اتلتیکو حرفی برای گفتن نداشتند. سیمئونه برای ضربه زدن به بارسا در بازی برگشت، بدون شک از قدرت سرزنی بازیکنان خود استفاده خواهد کرد و مدافعان بارسا باید آماده مقابله با این تاکتیک باشند. اگر بارسا تا پیش از یک سوم پایانی بازی توانسته باشد فاصله را بیشتر کند، خنثی کردن این تاکتیک سیمئونه هم کار دشواری نخواهد بود.»

 

منبع

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.