پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه: از بارسلونا و خیخون چه می دانید؟؛ راز دروازبان خیخون !

کد خبر : 63172  |  زمان ارسال : چهارشنبه 11 اسفند 1395
بارسلونا در هفته 25 لالیگا 2016/17 در نیوکمپ میزبان خیخون است دیداری که نکات زیادی را در خود می بیند.

اختصاصی بارسانیوز – طبق گزارش وب سایت رسمی باشگاه بارسلونا، نکات زیادی برای دانستن از نبرد دو تیم وجود دارد که بابت حضور لوئیز انریکه روی نیمکت بارسلونا احساسی عاطفی در این بازی شکل گرفته است.

 

مهمان امشب نیوکمپ از منطقه ای ساحلی می آید که قدیمی ترین زمین فوتبال دنیای فوتبال در آنجا واقع است. ال مونینون آنقدر قدیمی است که ریشه تاریخی آن از دست رفته اما از سال 1908 خیخون در آن توپ می زند.

 

 

تاریخ دیدارهای بارسلونا مقابل خیخون در نیوکمپ نشان می دهد که که آبی اناری ها رقیب عجیبی را در پیش دارند که در 42 سفر خود به بارسلون تنها در یک دیدار پیروز شده اند که به فوریه 1987 باز می گردد که تیم تری ونبلز مقابل خیخون با 4 گل شکست خورد.

 

لوئیز انریکه سرمربی بارسلونا متولد خیخون است و همچنین محصول آکادمی خیخون نیز می باشد که 35 بازی را برای این تیم در لالیگا انجام داد که موفق شد تا 14 گل نیز به ثمر برساند. اگرچه او دوران حرفه ای خود را در سال 1991 با خیخون به انتها رساند اما احساس او در مقابل تیم شهر زادگاه تولدش قطعا عاطفی و خاص خواهد بود.

 

 

بارسلونا دیدار قبلی در نیوکمپ را 6-0 با چهار گل سوارز پیروز شد و بازی رفت دو تیم در ال مونینون نیز با برتری 5-0 بارسلونا خاتمه یافت. اما نکته جالب وجود کوئلار درون دروازه خیخون است که این 11 گل را در شرایطی دریافت کرده که در مقابل بارسلونا سابقه دار است.

 

کوئلار در فصل 2007/08 نیز در جریان شکست 6-0 اتلتیکو به بارسلونا دروازبان این تیم بود. اما پیوند خیخون و بارسلونا همچنان ادامه دار است.

 

 

خوان فرانسسک فرر (آکا رابی) سرمربی جدید خیخون، متولد شهری در نزدیکی ساحل کاتالونیاست و از این رو با بارسلونا درارتباط بوده است. او در سال 2013 عضوی از کادر مربیگری تیتو ویلانووا بود و سپس با جراردو مارتینو نیز به همکاری ادامه داد.

 

خیخون یادآور زلاتان ابراهیموویچ نیز هست که در 31 آگوست 2009 اولین بازی خود را برای بارسلونا انجام داد و موفق شد در اولین بازی لیگ گلزنی کند.

 

 

هم اکنون سه مرد دیگر از تیم فعلی خیخون نیز با بارسلونا مرتبط هستند. داگلاس که در این تیم به صورت قرضی از بارسلونا توپ می زند در کنار ژاوی تورس که اولین بازی خود برای بارسلونا را تحت هدایت پپ گواردیولا انجام داده بوددر کنار کارلوس کارمونا که برای انریکه در تیم B بارسلونا بازی کرده بود همگی از ارتباط های دیگر تیم فعلی خیخون با بارسلوناست که کارمونا در کنار روبرتو، رافینیا و ماسیپ در ان تیم هم بازی بود.

 

همه بارسلونا را به لاماسیا در رده پایه می شناسند ولی خیخون نیز به تیم های پایه خود مشهور است به صورتی که بارسلونا اغلب به این اکادمی برای جذب بازیکنان مستعد سرک می کشد. نمونه ای از آن ها ایوان ایگلسیاس، انریکه کاسترو کوئینی، آبلاردو فرناندز و خولیو سالیناس هستند.

 

شناخته شده ترین و بهترین نمونه از اتصال دو تیم در سال های اخیر داوید ویا است که برای خیخون بین سال های 2001 تا 2003 در دسته دوم بازی کرد که او بعدها به مدت سه فصل در تیم بارسلونا درخشید و در فصل 2010/11 تک گل پیروزی بخش بارسلونا را مقابل خیخون نیز به ثمر رساند.

 

 

خیخون هرگز به عنوان قهرمانی لیگ دست نیافته اما نایب قهرمانی آن ها در سال 1979در کنار حضور در دو فینال پیاپی حذفی در سال های 1981 و 1982 که به ترتیب مقابل بارسلونا و رئال مغلوب شدند، بهترین عملکردشان می باشد که در خاطره هواداران این تیم همچنان در حال خاک خوردن است.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.