پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

یادداشت: داستان جذاب خبرهای کذب دنیای فوتبال؛ بازگشت از دنیای مردگان

کد خبر : 63905  |  زمان ارسال : پنجشنبه 26 اسفند 1395
در ادامه سری یادداشت های بارسانیوز، با داستان جذاب دیگری همراه ما باشید !

اختصاصی بارسانیوز – طبق گزارش Fourfourtwo، به داستان جذابی دیگر از تاریخ دنیای فوتبال خواهیم پرداخت.

 

خبرهایی شنیده می شود، ممنوعیت ورود مسلمانان به ایالات متحده آمریکا، خبرهایی که باعث تهدید فیفا و المپیک بابت ندادن میزبانی به این کشور شده است، اما ترامپ همچنان روی تصمیم خود اصرار می ورزد، آیا این خبر نیز کذب خواهد بود؟

 

پوشکاش از دنیای مردگان بازگشت

 

در اواسط انقلاب مجارستان، در اکتبر سال 1956، گزارش داده شد که فرانس پوشکاش بازیکن افسانه ای دنیای فوتبال در اثر شلیک گلوله بابت مقاومت در برابر آزادی ظلم و استبداد کشته شده است.

 

پوشکاش نفر وسطی

 

این خبر تا جایی جدی شد که روزنامه گاردین حتی یک آگهی را در صفحه اول خود با ابراز تاسف بابت این اتفاق با تیتر غم و اندوه بی نهایت منتشر کند. ولی با این حال در عرض 24 ساعت رادیو تایید کرد که پوشکاش هنوز زنده است و حتی بیشتر از گذشته به توپ ضربه می زند.

 

اما پوشکاش یک ماه بعد مرتد شد و تعهد یاد کرد که هیچ گاه برای کشورش مجددا بازی نخواهد کرد و اینگونه گفت که:

فشار و استرسی که روی خانواده من قرار گرفت واقعا شرم آور بود.

 

هنگامی که پوشکاش نهایتا در سال 1958 به رئال مادرید پیوست، هواداران او پلاکادری را برای او با عنوان بازگشت از دنیای مردگان برافراشتند و احتمالا مدافعان تیم های حریف در آرزوی این بودند که ای کاش او در مجارستان باقی می ماند.

 

بارسلونا، حریص می کند !

 

پس از نمایشی قهرمانانه در استوا بخارست مقابل بارسلونای تری ونبلز در فینال جام اروپای 1986، هلموت دوکادام دروازبان این تیم، در ضیافت پس از بازی، از اینکه یک ماشین پاداشی به اندازه کافی برای شکوه و جلالی که برای رومانی به ارمغان آورده بود را تصور نمی کرد باعث شد تا جنجالی بزرگ به وجود آید.

 

 

قهرمان سویل، فورا در تابستان آن سال ناپدید شد تا شایعات وحشتناکی چون کشته شدن او به ضرب گلوله یا بریده شدن دستش توسط سرکرده عوامل کینه توز به نام نیکلای چائوچسکو برپا شود. اما حقیقت بیشتر از مسایل مالی بود اگرچه که هنوز جدی به نظر می رسید. هفته ها بعد از بازی فینال، او دچار اختلال نادر خونی شد که باعث بازداشتن او در مستطیل سبز شدولی توانست سه فصل بعد به دنیای فوتبال بازگردد.

 

هر گردی گردو نیست !

 

در سال 978، مالکوم مک دونالد، چنین بیانیه ای داد: "من می توانم تایید کنم، که خیلی زیاد زنده هستم." این حرف خنده دار به این دلیل گفته شد چون از رادیو های محلی جزئیات مرگ او با خبر تصادفش در اوایل صبح منتشر شده بود.

 

 

در واقع این داستان مرگ او هرچند اندک اما حقیقت داشت. شخص دیگری به نام مک دونالد در جریان یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد و این باعث شد تا روزنامه نگاری با اشتباه خود باعث چنین واکنشی از سوی مهاجم آرسنال شود:

من هرگز با روزنامه نگاری که شایعه مرگ من را گسترش داد صحبت نخواهم کرد.

 

جعل یک کشور 

 

در سال 2014، کاربران یوتیوب توسط ویدیویی جعلی سعی کردند تا نشان دهند که اخبار کشور کره شمالی با افتخار اعلام کرده است که تیم ملی کشورشان به فینال راه یافته است. طی این کلیپ از اخبار بانوان، که توسط کانال یوتیوب رسانه موردنظر کره ای آپلود شده بود، یک مجری خبری زن اینگونه می گفت که تیم ملی کره شمالی در دیدار فینال با پرتغال مصاف خواهد کرد.

 

اما متخصصان گویش و زبان با بررسی ویدیو متوجه شدند که صدای مجری با نحوه تکان خوردن لب هایش هماهنگ نیست. بنابراین کره شمالی، با نمایش نکات برجسته و مختصری از بازی در تلویزیون ملی خود نشان داد که آن ها موفق به کسب جواز صعود نشده اند.

 

 

اسکای، واقعا از تو بعید است !

 

امروزه برای رسانه های خبری بسیار دشوار است که صحت داستان های بازار نقل و انتقالات را تشخیص دهند آن هم از زمانی که اینترنت ورود پیدا کرده است. در ژانویه، اسکای اسپورتس برای نشان دادن سرعت عمل خود، فاش کرد که آبردین هافبکی ترک به نام یارداز سلزاوون را جذب کرده است ولی پس از آن فهمیدند که این خبر را از حساب فیک توییتری @AberdeennFC پوشش داده اند.

 

خب دانشجو هم آرزو دارد !

 

هنگامی که گروهی از فوتبالیست های دانشگاهی لیدز در فرودگاه لوساکا زامبیا در سال 1990 به زمین نشستند، اما شوک اور ترین لحظه زندگی خود را مشاهده کردند. پل جونز یکی از اعضای تیم به یاد می آورد که:

عکاسان و افراد زیادی در انتظار ورود ما بودند درحالی که من و هم تیمی هایم اصلا ایده و منطقی از این استقبال را نمی توانستیم تصور کنیم.

 

 

اما واقعیت این بود که خبرگزاری زامبیا دیلی میل خبر از ورود تیم لیدز یونایتد را برای انجام سه دیدار تدارکاتی داده بود. شاگردان هاوارد ویلکینسون که تنها لیگ دسته دوم را فتح کرده بودند، در واقه 6 هزار مایل با انچه که عکاسان گمان می کردند درون هواپیما قرار دارند فاصله دشاتند.

 

وقتی که این تیم دانشگاهی توسط تمامی رقیبان خود شکست خورد، هواداران زامبیا نیز متوجه این خبر اشتباه شدند. اما فضای بد داستان در اینجا بود که مطبوعات این خبر اشتباه را برای به دست آوردن پول منتشر کرده اند.

 

زندان بدون زندانی !

 

اما شایعات اینترنتی کذب منتشر شده گریبان گیر استیو اوگریزوویچ دروازبان سابق کاونتری سیتی نیز شد. گزارشات ادعا می کردند که او به ظن جاسوسی در قزاقستان در ماجرای سفر برای جمع اوری کمک مالی برای موسسه ای خیریه دستگیر شده است.

 

 

این باعث شد تا 600 نفر طوماری را برای آزادی او تهیه و برای تونی بلر و دولت قزاقستان ارسال کنند تا فوتبالیست افسانهای شان آزاد گردد ولی درواقع همه آن ها فریب خورده بودند چون خبرگزاری کاونتری اونینگ تلگراف تایید کرد که اصلا استیو به قزاقستان سفر نکرده است و حتی هیچ برنامه ای نیز برای کار خیریه نداشته است.

 

تغییر جنسیت !

 

"یک فوتبالیست سابق حالا تغییر جنسیت داده و به یک زن تبدیل شده است."

 

 

این خبر از سوی یک رادیو منتشر کرد که دنی بیکر در آن اینخبر را شخصا اینگونه تایید کرد:

من می توانم تایید کنم که این بازیکن، تونی پاول مدافع سابق نوریچ سیتی است.

 

پاول یکی از سر سخت ترین مدافعان نسل خود در 1970 بود و پس از این اتهام شخصا این خبر را اینگونه تکذیب کرد:

من می توانم به شما اطمینان دهم. می توانم به شما اطمینان دهم که من در مردان آخرین کسی هستم که تغییر جنسیت خواهم داد. من امیدوارم که در حال حاضر همه روشن شده باشند.

 

مرد کانکسی !

 

پس از اخراج شدن مارکو بوگرز مهاجم خراب وستهام در دومین بازی وستهام در فصل 1995/96 در آگوست مقابل منچستر یونایتد، شایعه شد که او در یک خانه سیار یا کانکس زندگی می کند. ولی داستان واقعی چه بود؟

 

 

بیل پروسر کارمند باشگاه وستهم توضیح داد:

مارکو پس از چهار بازی ممنوعیت دچار افسردگی شد و به همین دلیل برای چند روز ناپدید گشت. خبرنگار و مجری باشگاه وستهم با من تماس گرفت و گفت که در تلاش است تا مارکو را برای یک مصاحبه پیدا کند ولی نمی تواند پیدایش کند. او به من گفت که پروازی برایش تهیه کرده ام که من گفتم نه  و او گفت که اگر او به هلند بازگشته است احتمالا با ماشین رفته است.

 

و به این ترتیب، این خبرنگار اعلام کرد که مارکو رفته تا در کانکسی زندگی کند که این خبر نادرست در مورد مهاجم هلندی به مانند آتش به سرعت گسترش یافت.

 

اما داستانی در باشگاه بارسلونا وجود دارد که کاملا واقعیت دارد و کذب نبوده است.

 

در تاریخ 1 مارس 1981، بهترین مهاجم تیم بارسلونا به نام انریکه کاسترو کوئینی از مقابل در خانه خود ربوده شد که اسارت 25 روزه او باعث شد تا تمامی بازیکنان بارسلونا در طول این مدت از ترس ربوده شدن دور هم گرد آیند. ربوده شدن کوئینی تاثیر احساسی زیادی روی تیم گذاشته بود چون بارسلونا با دراختیار نداشتن مهاجم کلیدی خود موظه به ادامه دادن رقابت های لیگ و کسب نتیجه بود اما تیم فرصت کسب قهرمانی را از دست داد. پس از ربوده شدن کوئینی، هواداران بارسلونا تظاهرات گسترده ای را برای آزادی ستاره تیم خود به راه انداختند که در نهایت در 25 ماه مارس، کوئینی آزاد شد.

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.