پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

یادداشت: گنجینه پارکو !؛ مسی های جدید در لاماسیای دوم بارسلونا

کد خبر : 64153  |  زمان ارسال : پنجشنبه 3 فروردین 1396
بنیامین: من می خواهم مثل مسی شوم !

اختصاصی بارسانیوز – امروز همه از ضعف لاماسیا شکایت می کنند، لاماسیایی که یا دیگر مثل گذشته فلسفه اش را دنیال نمی کند و یا توسط سرمربیان تیم اصلی بها داده نمی شود اما آنچه که هم اکنون واضح و رون است، تلاش مدیران باشگاه برای به اوج رسیدن مجددا لاماسیایی است که یک مربی سابق از تغییر رویکرد آن خبر داده بود.

 

بی شک بارسلونا پس از ورود نسل طلایی نظیر مسی، اینیستا، بوسکتس و سایرین، روندی نزولی را در ورود استعداد های جوان طی کرد و به بازار نقل و انتقالات برای خرید ستاره ها روی آورد بازاری که در تابستان 2016 فراتر از مرز 100 میلیون یورو رفت.

 

بنابراین سفرهای رابرت فرناندز به سرتاسر دنیا و به ویژه آمریکای جنوبی نشان می دهد که آبی اناری ها فعلا باید از سایرین تغذیه کنند و پارکو در بوینس آیرس آرژانتین مورد توجه مدیران بارسلوناست چون جوانان آنجا بارسلونا را دوست دارند.

 

 

برای مثال، بنیامین پالاندلای 7 ساله، پسران بزرگ تر از خود را دریبل می زند و توپ را به گل تبدیل می کند. پارکو همان کارخانه ای است که بهتر است به جای استعداد یابی بگوییم استعداد سازی، که ستاره های بزرگی چون دیگو مارادونا، کارلوس توز و ریکلمه را به دنیای فوتبال معرفی کرده، کارخانه ای که هم اکنون خیلی از بچه هایش پیراهن مسی را برتن می کنند.

 

لیونل مسی در 13 سالگی به لاماسیا مهاجرت کرد اما در دورانی که لاماسیا ابهت خود را از دست داده، آکادمی پارکو در کشور لیونل مسی همچنان می درخشد، جایی که حداقل 40 بازیکن بزرگ به دنیای فوتبال معرفی شده اند.

 

در آنجا بسیاری از بچه ها با رویایی تبدیل شدن به مسی، پیراهن این اعجوبه باشگاه بارسلونا را برتن می کنند که رامون مادونی رئیس پارکو در این خصوص گفته است:

در باشگاه پارکو، ما کارهای زیادی روی اصول فوتبالی و تکنیک ها انجام می دهیم. ما استعداد بازیکنان جوان را شناسایی می کنیم  وبا گذر زمان آن ها را آنالیز می کنیم تا جایی که بازیکنان بیشتری را نسبت به لاماسیا کشف کرده ایم.

 

Ramon Maddoni

 

این مربی 75 ساله از نام بردن اسم ستاره هایی که بزرگ کرده لذت می برد. او به یاد دارد که وعده تبدیل شدن توز به مهاجمی بزرگ را داد و همین گونه نیز شد و یا اینکه خوان پابلو سورین چگونه در مقابل او گریه می کرد تا او را در خط دفاع قرار ندهد چون می خواست حمله کند و گل بزند. سورین بعدها برای بارسلونا و پی اس جی در دفاع چپ بازی کرد.

 

رامون درخصوص بنجامین 7 ساله گفت:

او متفاوت از سایر بچه های هم سن و سال خود است. او بازیکنی دو پا و بسیار مستعد است و می تواند با پشت پا پاس دهد. من بسیاری از جنبه های بازی ریکلمه را در شیوه بازی و نوع جابجایی هایش را می بینم. همچنین ویژگی های توز را نیز در نحوه استفاده از دستانش می بینم. او واقعا متفاوت است.

 

این کودک 7 ساله پس از تمرین، لباس بارسلونا را نام مسی را برتن می کند و حتی پس از اینکه بقیه بچه های به خانه هایشان می رود، می ماند و بازهم با توپ کار می کند و بنجامین شخصا گفته است:

من می خواهم مثل مسی شوم و برای بارسلونا بازی کنم. گام برداشتن مسی با توپ را دوست دارم و همچنین ضربات ازاد و شوت هایش را

 

بنیامین پالاندلا - Benjamin Palandella

 

پدر او نیز گفته است که:

بنیامین بسیار خجالتی است ولی خود را درون زمین به شخصیتی دیگر تبدیل می کند درست مثل مسی.

 

بازیکنان قدیمی پارکو اعتقاد دارند که راز این آکادمی، نحوه نگرش مادونی به استعداد های جوان است که سعی می کنند بازیکنان را در وضعیت های پرفشار و کم فضا برای تصمیم گیری سریع جهت پاس دادن قرار دهد تا زمان رسیدن به دوران حرفه ای، به بازیکنانی بامهارت تبدیل گردند. رابطه و محبت دوطرفه این مربی و بازیکنان قدیمی به صورتی پایدار مانده که اغلب او را برای صرف شام دعوت می کنند .

 

سزار لا پاگلیا بازیکن بزرگ سابق بوکاجونیورز گفته است:

من زمانی که درون زمین نیاز به حل و فصل وضعیت خودم داشتم، به پارکو فکر می کردم و به فلش بکی از مشاوره های رامون در ذهنم رجوع می کردم. این توصیه ها را مدام تکرار و با هم برای خودم ترکیب می کردم.

 

امروز، حدود 150 کودک از 6 سال تا سطوح بالاتر در باشگاه حضور دارند به صورتی که بسیاری از والدین در بازی های اخیر لیگ جوانان در حومه بوینس آیرس به نرده های فلزی کنار زمین می چسبند تا رویای مسی شدن کودکشان را بنگرند و دنبال کنند.

 

Thiago Perugini

 

تیاگو پراگینی ستاره 12 ساله پارکو با موهای بلند و قهوه ای و بازیکنی با انواع مهارت های فوتبالی است که مادرش در ستایش از مادونی می گوید:

محیط اینجا بسیار رقابتی است و بچه ها فشار زیادی را بابت جیغ و فریاد پدر و مادرهایشان تحمل می کنند . حتی اگر فشار رویشان وجود نداشته باشدف این کار روی اعصاب آن هاست که باید بر آن غلبه کنند.

 

وقتی به خانه تیاگو می روید، جام های زیادی در اتاقش انباشته است. او تصویری از کوکو را قاب گرفته که یک دریبل زن قهار در کنار مارادونا در جام جهانی 1986 بود و تیاگو می گوید که می خواهد تبدیل به مارادونا شود.

 

تیاگو دقیقا مثل مارادونا و مسی یک بازیساز کلاسیک است و می داند که می خواهد به بازیکن بزرگی تبدیل گردد و هم اکنون با سه جلسه تمرینی در تعطیلات اخر هفته در 4 تورنومنت رده سنی خود بازی می کند.

 

پدر تیاگو می گوید:

روزی که او دیگر نخواهد بازی کند، همه چیز در اینجا پایان خواهد یافتاو باید فرد خوبی باشد و به خوبی مطالعه کند و یاد بگیرد و برای این کار حمایت کامل والدینش را دارد. می دانید؟، دیدن 5 دقیقه از بازی او برای تیم ملی فوق العاده خواهد بود. فقط فکر کردن در موردش من را دیوانه می کند.

 

شاید و شاید پارکو آکادمی دوم لاماسیاست، جایی که وجود مسی، خیلی ها را عاشق بارسلونا کرده است و اگر خیلی نباشند، چه کسی جلوی بنیامین 7 ساله را خواهد گرفت؟ بنیامین برای مسی شدن از بوینس آیرس رویای خود را بزرگ خواهد کرد و شاید روزی رامون را برای صرف شام به نیوکمپ دعوت کند ! 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.