سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گزارش: سود هنگفت رئال و بارسا از ال کلاسیکو

کد خبر : 65227  |  زمان ارسال : یکشنبه 3 اردیبهشت 1396
اولین ال‌کلاسیکوی فصل جاری که در سپتامبر سال گذشته میلادی به تساوی یک بر یک انجامید، ۴۲,۵ میلیون دلار ارزش رسانه‌ای برای اسپانسرها داشته است.

در آستانه جدال حساس امشب رئال مادرید و بارسلونا، روزنامه وقایع اتفاقیه به نقل از مجله فوربس نوشت: «تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا در حالی امشب در دومین ال‌کلاسیکوی فصل در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم می‌روند که جدال این دو تیم اسپانیایی که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند، پول هنگفتی را به جیب اسپانسرها سرازیر می‌کند.

 

 

این دو تیم که در این فصل لیگا رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند، در ۱۲ دوره اخیر این لیگ ۱۱ بار قهرمانی را از آن خود کرده‌ و روی هم ۵۶ قهرمانی را در کارنامه‌شان دارند. وقتی این دو تیم با یکدیگر تقابل می‌کنند، سخت است که جنبه مالی آن را نادیده گرفت. رئال‌ مادرید با ۳,۶۵ میلیارد دلار و بارسلونا با ۳,۵۵ میلیارد دلار به ترتیب در رده دوم و سوم باارزش‌ترین برندهای ورزشی جهان قرار دارند.

 

در این دو تیم، کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی رئال‌مادرید و لیونل مسی، فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا به ترتیب با ۸۸ و ۸۱,۴ میلیون دلار درآمد در بین پردرآمدترین ورزشکاران جهان در سال گذشته بوده‌اند.

 

این بازی برای اسپانسرها اما دیدار خاصی به‌ شمار می‌رود، زیرا پول هنگفتی را برای آنها به ارمغان می‌آورد. اولین ال‌کلاسیکوی فصل جاری که در سپتامبر به تساوی یک بر یک انجامید، ۴۲,۵ میلیون دلار ارزش رسانه‌ای برای اسپانسرها داشته است. این رقم از طریق اسپانسرهای پیراهن، لوگوهای روی کفش‌ بازیکنان، تبلیغات در ورزشگاه و... به دست آمده است؛ البته در بازی رفت، بارسلونا سهم بیشتری از این درآمد داشت و به‌ دلیل این که در نوکمپ میزبان بود، ۸۷ درصد این رقم نصیب آنها شد. حالا در بازی یکشنبه‌ شب، این رئال مادرید خواهد بود که سهم بیشتری از این درآمدزایی خواهد داشت.

 

 

پخش تلویزیونی ال‌کلاسیکوی نیم‌فصل اول، ۶۰ درصد (۲۶,۸ میلیون دلار) از این درآمد را به خود اختصاص داد. برنامه‌های ورزشی و پوشش خبری، ۹,۴ میلیون دلار، شبکه‌های اجتماعی، ۵,۱ میلیون دلار و پوشش زنده نیز ۳,۲ میلیون دلار از درآمد این بازی را از آن خود کردند. شبکه‌های اجتماعی، این روزها جزء مهم و مولد ارزش برای اسپانسرها شده است.

 

 

در ال‌کلاسیکوی نیم‌فصل اول، رسانه‌های دیجیتال، مسئول تولید ۴۱ درصد از ارزش‌های مالی باشگاه رئال مادرید بوده‌اند. با ارزش‌ترین پستی که در شبکه‌های اجتماعی بوده، پخش زنده فینال رویدادی ورزشی بوده که ۴,۳ میلیون کاربر از طریق فیسبوک، آن را تماشا کرده‌اند که درآمدی ۱۸۶ هزار دلاری را برای اسپانسرها به ارمغان داشته است.

 

حالا حساب کنید تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا که به‌ ترتیب ۱۰۱,۶ میلیون و ۱۰۱,۴ میلیون نفر تعقیب‌کننده در شبکه اجتماعی «فیسبوک» دارند، می‌توانند از این طریق، چه درآمدزایی‌ای کنند و این فقط یکی از چندین شبکه اجتماعی مشهور به شمار می‌رود.»

 

منبع

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.