پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

به مناسبت سالگرد درگذشت ویلانووا ( ویژه )

کد خبر : 65317  |  زمان ارسال : سه شنبه 5 اردیبهشت 1396
داستانی به فاصله زمانی 17 سپتامبر 1968 تا 25 آوریل 2014

اختصاصی بارسانیوز – 25 آوریل 2014 جهان فوتبال شاهد یکی دیگر از اتفاقات تلخ بود . داستانی از درگذشت مردی 45 ساله در مبارزه با سرطان حنجره که آبی اناری ها را سوگوار کرد . به مناسبت سالگرد درگذشت او به بررسی دوران حرفه ای این سرمربی خواهیم پرداخت.

 

تیتو ویلانووا

 

دوران بازی

تیتو در سن 13 سالگی به آکادمی بارسلونا پیوست و به کار خود در گذر از رده های سنی مختلف ادامه داد تا پس از چند فصل با راه یابی به بارسلونای بی موفق شود 6 گل را به عنوان یک هافبک به ثمر برساند.

 

اما تیتو پس از 2 فصل حضور در تیم دوم با انتقالی قرضی به تیم دسته دوم فیگوئرز برای فصل 1990/91 به یکی از مهم ترین بازیکنان این تیم در راه صعود در دومین فصل حضورش تبدیل شد اما درنهایت با شکست مقابل کادیز در مرحله پلی آف ناکام ماندند.

 

تیتو با عملکرد خود در این تیم توجه سلتاویگو را به خود جلب کرد و در سال 1992 به این تیم پیوست تا تیتو سرانجام موفق به اولین بازی لالیگایی خود شود اما تجربه کم او باعث شد تا پنالتی حساسی را در دربی مقابل لاکرونیا از دست دهد.

 

تیتو ویلانووا

 

اگرچه که سلتا موفق شد تا به فینال کوپا دل ری فصل بعد راه یابد ولی تعداد بازی های تیتو افت کرد تا پس از سه فصل حضور در این تیم راهی تیم Badajoz شود و فصل 1995/96 را در آنجا توپ بزند و به روند تغییر تیم های یک فصله خود به ترتیب در مایورکا، لیدا ادامه داد تا در سل 1998 به الچه پیوست و دو فصل در این باشگاه توپ زد.

 

تیتو در سال 2000 به گرامنت پیوست و تنها یک فصل در این تیم بازی کرد و دوران بازی خود را به اتمام رساند و کفش هایش را آویخت.

 


ویلانووا زمانی بخشی از مربیان لاماسیا بود . مسی نیز زیر نظر تیتو کار میکرد .

تیتو ویلانووا

   

دوران مربی گری

به مانند دوران بازی، تیتو روزگار مربی گری خود را نیز از بارسلونا آغاز کرد و در رده های پایه هدایت نوجوانانی چون مسی، فابرگاس و جرارد پیکه را برعهده گرفت.

 

زمانی که لاپورتا در سال 2003 وارد شد، تغییراتی را صورت داد که به دلیل آن تیتو از بارسلونا جدا شد و مدیریت ورزشی فیگوئرز و تراسا را برعهده گرفت تا آنکه گواردیولا او را به بارسلونا بازگرداند تا به عنوان دستیار او در تیم بی فعالیت کند و در ادامه دستیاری او را در تیم نخست برعهده گرفت.

 

تیتو ویلانووا

 

داستان برگرفته از عشق تا ناامیدی تیتو- پپ

اگرچه این دو به خوبی درکنار هم کار می کردند اما هنگام جدایی پپ از بارسلونا از یکدیگر جدا شدند تا شاگرد جای استاد را بگیرد و در اولین فصل هدایت بارسلونا توسط او بود که در فصل 2012/13 با شوک بیماری سرطان مواجه گشت و درنهایت درگذشت.

 

رویای هدایت تیم اصلی

درحالی سرطان تتیو را وادار به برداشتن گامی رو به عقب از تیم در دسامبر 2012 کرد که فصل را به خوبی آغاز کرده بودند  با بازگشت خود در آوریل 2013 کار نیمه تمام خود را تمام کرد  تا شاهکار بازی با 11 بازیکن محصول لاماسیا را آن هم در یک بازی ثبت نماید.

 

او در 19 جولای 2013 اعلام نمود که نیوکمپ را ترک خواهد کرد تا روی مبارزه بیرون از زمین خود با سرطان تمرکز نماید که متاسفانه ناکام ماند.

 

تیتو ویلانووا

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.