پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

نیمار فداکار ! ؛ آنالیز جامع اسکای از مقایسه نیمار و مسی

کد خبر : 65628  |  زمان ارسال : سه شنبه 12 اردیبهشت 1396
فریب تعداد گل های نیمار را نخورید !

اختصاصی بارسانیوز – عملکرد نیمار جونیور توسط اسکای اسپورتس با آنالیز گیلم بالاگ و آدام بیت ما را به جزئیات دقیق تری از عملکرد نیمار و مسی رهنمون می کند.

 

با بررسی آنالیز پیش رو پیشاپیش می توان یک چیز را بیان کرد. گل تعداد گل های کم نیمار را نخورید چون در دنیای فوتبال فعلا تنها مسی بالاتر از اوست!

 

نیمار در دیدار مقابل اسپانیول در دربی کاتالونیا پس از سپری کردن سه جلسه محرومیت بابت اتفاقات دیدار مقابل مالاگا و تشویق داور به میادین بازگشت و قطعا حضور او نقش پر رنگی را در انتهای فصل برای بارسلونا بازی خواهد کرد تا آبی اناری ها مجددا رئال را در حسرت فتح آن بگذارند.

 

 

بارسلونا در غیاب نیمار با برتری در الکلاسیکو قهرمانی در لالیگا را زنده کرد اما نقش نیمار تا چه اندازه است؟

 

درحالی که مسی 33 گل در لالیگا به ثمر رسانده و سوارز با 26 گل در تعقیب اوست و در جایگاه دوم قرار دارد نیمار هنوز تعداد گل هایش را دو رقمی نکرده درحالی که تنها 3 بازی تا انتهای فصل برایش باقی مانده است.

 

 

پس از گذر از مرز 20 گل در دو فصل اخیر در لالیگا، عملکرد او در فصل جاری به عنوان گامی رو به عقب برای این ستاره برزیلی پنداشته می شود اما واقعا تعداد گل ها تنها فاکتور بررسی عملکردی اوست؟

 

نیمار در فصل جاری به حق لقب نیمار فداکار را گرفته است و در واقع آمار و ارقام نشان می دهند که او به عنوان یک بازیکن رشد کرده و در مسیر بهتری قرار دارد و در واقع اینگونه برداشت می شود که او هم اکنون پس از مسی بهترین بازیکن جهان است و در رتبه دوم قرار دارد.

 

چرا؟ نگاه عمیق تری به این قضیه خواهیم داشت

 

نیمار بیشتر از هر بازیکن دیگری در فصل جاری لالیگا موقعیت گل ایجاد کرده است. حضور او در وینگر چپ و قدرت مانور او در مناطق گسترده چپ و مرکز باعث شده تا او با دریافت توپ های زیاد از سوی هم تیمی هایش بتواند فرصت های زیادی را برای گلزنی ایجاد کند.

 

 

نیمار با 84 ایجاد موقعیت بالاتر از ویرا و لئون در صدر قرار دارد.

 

اما نیمار فواید دیگری نیز دارد. سرعت نفوذ و قدرت دربلینگ او باعث شده تا شخصا هم ضرباتی را به سمت دروازه حریف بزند. درحالی که مسی بهترین دریبل زن باشگاه بارسلونا به شمار می رفت اما هم اکنون این لقب دراختیار ستاره برزیلی باشگاه بارسلوناست.

 

 

در واقع اختلاف مسی با نیمار در دریبل موفق حتی نزدیک هم نیست و نیمار با 154 دریبل موفق بسیار بهتر از مسی با 116 عمل کرده است. نکته جالب حضور فیلیپه لوئیس مدافع کناری نفوذی اتلتیکو مادرید در رتبه سوم است. در واقع هیچ کس در اروپا یارای رقابت با نیمار را از این منظر ندارد.

 

بنابراین این ها نشان می دهند که نیمار از نظر درک فوتبالی، بالغ تر شده و به فکر موفقیت تیمی است.

 

نیمار همچنین در دادن پاس گل به مثلث تهاجمی تیم خود از مسی و مثلث تهاجمی رئال مادرید بهتر عملکرده است و تنها سوارز را بالای خود می بیند درحالی که سوارز 5 بازی بیشتر از نیمار انجام داده است. نیمار 4 پاس گل به سوارز داده و 3 پاس گل به مسی و این نشان می دهد که اتحاد مثلث بارسلونا بسیار بیشتر از مثلث رئال مادرید است.

 

 

اما نیمار در کارهای دفاعی مسئولیت پذیرتر از مسی است به صورتی که نیمار 36 تکل در این فصل از خود برجای گذاشته که در مقایسه با مسی و سوارز نشان می دهد که این ستاره برزیلی بیشتر به فکر دفاع کردن است. این مقایسه وقتی واضح تر می شود که بدانیم این تعداد برای رونالدو فقط 6 تاست.

 

طبیعتا این ذات بازی نیمار نیست ولی آنچه که اهمیت دارد حس بیشتر مسئولیت پذیری اوست که قابل تحسین می باشد ولی با این حال نیمار قطعا مرد اصلی بارسلونا نیست چون مسی همچنان می درخشد ولی با این حال نیمار نظیر بازی برگشت با پاریس سن ژرمن با به ثمر رساندن 2 گل گرفتن یک ضربه پنالتی و پاس گل به سرجی روبرتو ثابت کرده که می تواند در مواقع لزوم مسی تیم خود شود.

 

 

همچنین آماری دیگر تایید می کند که نیمار در زمان نبودن مسی، مسئولیت بیشتری را برعهده داشته چون 4 گل از 9 گل او در لالیگا در غیاب مسی به ثمر رسیده است.

 

بنابراین نیمار کاملا آماده است اما نیمار فداکار قصه ما همچنان باید در بارسلونا بافداکاری صبر کند تا با رشد هرچه بیشتر توسط مسی آینده ای بهتر و بزرگ تر رابرای خود رقم بزند. 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.