پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه : 5 رکورد باورنکردنی مسی و رونالدو !

کد خبر : 65678  |  زمان ارسال : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396
بارها مطرح میشود که مسی و رونالدو به یکدیگر کمک میکنند تا بهتر شوند . اما تا چه حد این گفته صحت دارد ؟

اختصاصی بارسا نیوز - 9 سال پیاپی است که لیونل مسی و کریستیانو رونالدو جایزه توپ طلا را بین خودشان تقسیم میکنند . آنها از بزرگترین بازیکنان فوتبال برای این نسل محسوب میشوند . برای برخی نیز انها بهترین بازیکن تمام تاریخ هستند .

 

لیونل مسی اخیرا توانسته است رکورد 500 گل با پیراهن بارسلونا را به نام خود ثبت کند . اما در ادامه قصد داریم 5 رکورد مشترک این دو ستاره را بررسی کنیم .

 

5 - رکورد هتریک در لیگ قهرمانان : 7 بار

 

رونالدو در دو بازی آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا موفق به ثبت 2 هتریک شد و به این ترتیب او توانست به رکورد بیشترین هتریک تاریخ لیگ قهرمانان که در اختیار مسی بود برسد . هر دوی آنها در ابتدای فصل 2016/17 لیگ قهرمانان 5 هتریک داشتند که مسی توانسته بود با ثبت 2 هتریک از رونالدو پیشی بگیرد .

 

مسی مقابل سلتیک و منچسترسیتی در مرحله ی گروهی هتریک کرد . رونالدو نیز در برابر بایرن مونیخ و اتلتیکومادرید در مراحل 1/4 و نیمه نهایی لیگ قهرمانان موفق به هتریک شد .

 

4 - رکورد گلزنی به تمام تیم های لالیگا در یک فصل : 19 تیم !

 

مسی و رونالدو همیشه در بالای جداول و نمودار ها هستند . هر دو بازیکن یکدیگر را تحت فشار میگذارند و باعث بهتر شدن عملکرد هم میشوند .

 

رونالدو اولین بار این رکورد را به نام خود ثبت کرد . او در فصل 2011/12 موفق شد در لالیگا برابر تمام 19 تیم دیگر گلزنی کند . او در این فصل 7 هتریک نیز به نام خود ثبت کرد و در پایان فصل 46 گل به ثمر رساند . اما رونالدو با این حال آقای گل و برنده ی پی چی چی نشد . لیونل مسی با 50 گل برنده ی این جایزه شد !

 

اما مسی اجازه نداد رونالدو تنها بازیکنی باشد که این رکورد به نام اوست . در فصل بعد یعنی 2012/13 این لیونل مسی بود که این شاهکار را تکرار کرد و مقابل تمام 19 تیم لالیگا گل زد . او این فصل را با 46 گل به پایان برد و آقای گل هم شد .

 

 

3 - رکورد هتریک ها در یک فصل : 8 بار !

 

 

گلزنی در لالیگا کاریست که مسی و رونالدو خوب بلدند . این دو در مجموع 8 الی 9 فصل است که بالای 75 گل به ثمر میرسانند ( تعداد گلهای هر دو ) , و برنده ی جایزه ی آقای گلی لالیگا نیز میشوند ( در اکثر فصل های اخیر ) .

 

هر دو بازیکن در یک فصل اما نتوانسته اند بیشتر از 8 هتریک ثبت کنند . مسی در فصل 2011/12 هشت بار هتریک کرد و این رکورد بیشترین هتریک در یک فصل بود . رونالدو نیز در فصل 2014/15 موفق شد به این رکورد مسی دست یابد و او نیز 8 هتریک ثبت کرد .

 

 

4 - بیشترین حضور در فیف پرو : 10 بار

 

 

وقتی از بهترین بازیکنان جهان هستند شما ملزم هستید هر فصل آنها را در فیف پرو قرار دهید . این جای تعجب ندارد که این دو در تیم سال 2007 بودند .

 

اما این مسی بود که بیشتر باعث تعجب شد چرا که 2 سال از رونالدو کوچکتر بود و در واقع خیلی خیلی جوان بود . رونالدو قصد دارد تا 40 سالگی در رئال مادرید بازی کند اما به احتمال زیاد 3 الی 4 سال دیگر بیشتر نمیتواند . مسی نیز ممکن است 5 الی 6 سال دیگر در اوج باشد اما زمان برای آنها در حال به اتمام رسیدن است .

 

1 - بیشترین گل تعداد بازی ها در یک فصل لالیگا : 27 بازی

 

هر تیم در یک فصل لالیگا 38 بازی برگزار میکند . این تعداد در سری آ ایتالیا و لیگ برتر جزیره نیز که 20 تیم دارند برابر است . برخلاف لیگ های دیگر اما مسی و رونالدو تبدیل به یک سرگرمی در لالیگا شده اند .

 

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هر دو موفق شدند در 27 بازی از 38 بازی لالیگا در طول یک فصل گلزنی کنند . کریستیانو در فصل 2011/12 این رکورد را به نام خود ثبت کرد .

 

اما مسی خیلی صبور نبود و فصل بعد یعنی در 2012/13 این ستاره ی آرژانتینی نیز موفق شد در 27 بازی لالیگا گلزنی کند .

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.