پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گزارش اسپورت : چرا گابریل ژسوس و وینیسیوس جونیور از چنگ بارسلونا فرار کردند؟

کد خبر : 65893  |  زمان ارسال : سه شنبه 19 اردیبهشت 1396
کمتر از یک سال، بارسلونا در جذب دو جوان آینده دار برزیلی شکست خورد.

گابریل ژسوس و وینیسیوس جونیور، دو مهاجم 20 و 17 ساله اهل برزیل در حالی که ابتدا مورد توجه بارسلونا قرار داشتند، سرانجام آینده خود را خارج از نیوکمپ رقم زدند.

 

به گزارش اسپورت، بارسلونا نخستین باشگاهی بود که به وسیله آندره کاری، نماینده خود در برزیل جویای شرایط گابریل ژسوس، آقای گل تیم قهرمان لیگ برزیل شد و می خواست او را با پرداخت رقم فسخ قراردادش که بین 25 تا 40 میلیون یورو بود، آبی و اناری پوش کند. 

 

در اواخر ماه های ژوئن و ابتدای جولای پارسال بود که مدیریت بارسلونا تصمیم گرفت وسواس بیشتری به خرج داده و در نهایی کردن انتقال ژسوس دست نگه دارد. رابرت فرناندز و همکارانش، ژسوس جوان را بین گزینه های مهاجم چهارمی باشگاه نظیر کوین گامیرو و لوسیانو ویتو قرار دادند و به نوعی پروسه را پیچیده و معطل کردند. در این بین و با علاقه شخص پپ گواردیولا، چیکی بگیریستین با زیرکی خاصی در حالی که مسئولان بارسلونا در حال بر طرف کردن شک و شبهه خود به ژسوس در رقابت های المپیک بودند، انتقال ژسوس به منچسترسیتی را با رقم 32 میلیون یورو رسانه ای کرد. مدیریت بارسلونا همان 32 میلیون یورو را برای پاکو الکاسر پرداخت کردند اما دلشان با ژسوسی ماند که توانست در کنار نیمار طلای المپیک را کسب کرده و چند ماه بعد به شماره 9 موفق تیم ملی برزیل تبدیل شود.

 

گابریل ژسوس - پپ گواردیولا


عملکرد قابل توجه ژسوس در راه رساندن برزیل به جام جهانی 2018 به عنوان تیم نخست و زدن چند گل حساس برای منچسترسیتی توجه سران بارسا را به ژسوسی دیگر در لیگ برزیل معطوف کرد. نام این پدیده پر سر و صدا که شباهت عجیبی سبک بازیش به نیمار و رونالدینیو دارد، وینیسیوس جونیور بود.

 

به واسطه سن و سال، شک بارسلونا به وینیسیوس خیلی بیشتر از ژسوس بود. البته آن ها نمی خواستند اشتباهی دیگر را بپذیرند و پس از درخشش وینیسیوس در جام ملت های زیر 20 سال در آمریکای جنوبی با سلسائو، سرگرم جذب این بازیکن از فلامینگو شدند. باشگاه برزیلی برای دور کردن بارسلونا و سایر مشتریان، برچسب 30 میلیون یورویی روی مهاجم تکنیکیش گذاشت و عملا تلاش ها برای عقد قرارداد با پدیده خود تا بعد از جام جهانی 2018 را رد کرد. 

 

مدتی بعد از ملاقات وینیسیوس با نیمار و ابراز خوشحالی از دیدار با الگویش، در حالی که بسیاری فکر می کردند این وینگر در آینده ادامه دهنده راه هموطنش در نیوکمپ باشد، به ناگهان دیروز (دوشنبه) خبر رسید که با پرداخت رقم قابل توجه 61 میلیون یورو به فلامینگو و صاحبان حقوقی، باشگاه رئال مادرید توانسته ویسنیوس را به انتقال به مادرید متقاعد کند و انتقام شکست سال 2013 در جذب نیمار را از بارسلونا بگیرد.

 

منبع

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.