پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بررسی و تحلیل جامع ارنستو والورده؛ مربی جدید را بشناسید !

کد خبر : 66573  |  زمان ارسال : چهارشنبه 10 خرداد 1396
پس از منصوب شدن ارنستو والورده به عنوان جانشین انریکه روی نیمکت مربی گری بارسلونا، به بررسی این انتخاب خواهیم پرداخت.

اختصاصی بارسانیوز – با به پایان رسیدن سلطنت لوئیز انریکه، یک نماد دیگر از تاریخ باشگاه روی صندلی مربی گری بارسلونا خواهد نشست کسی که پا روی چمن نیوکمپ گذاشته وبا فلسفه باشگاه به خوبی آشنا است و رویکرد دفاع مستحکم او قطعا به بارسلونا برای پوشش ضعف فصل سپری شده کمک خواهد کرد.

 

هافبک سابق باشگاه بارسلونا با به پایان دادن دوره چهار ساله هدایت اتلتیک بیلبائو در سن 53 سالگی و اوج پختگی قطعا باید انتظارات بالای هوادارانی را برآورده کند که انریکه را پیر کرد!

 

 

دوران بازی

 

او به عنوان بازیکن کار خود را در آلاوز شروع کرد و پس از دو فصل برای یک فصل راهی سیاستو شد تا اینکه تابستان 1986 به تیم همشهری بارسلونا یعنی اسپانیول ملحق ش.

 

او پس از دو فصل حضور در اسپانیول به تیم بارسلونا پیوست دوره ای دوساله را در بارسلونا تحت هدایت یوهان کرایوف سپری نمود که بین سال های 1988 تا 1990 بود.

 

صبرکنید ! ، دوره یوهان کرایوف

 

بنابراین تکلیف این انتخاب مدیران باشگاه کاملا معلوم است که ارنستو والورده باید در بارسلونا در چه مسیری حرکت کند. بارسلونا همواره در انتخاب مربیان هماهنگ با فلسفه خود مشتاق بوده است و در سالیان اخیر همواره بارسلونایی ها هدایت تیم را به دست گرفته اند.

 

او پس از آن به مدت 6 فصل در بیلبائو توپ زد و درنهایت یک فصل در مایورکا بازی کرد که تجربه بازی در اسپانیا او را به نکته مثبتی برای امید هواداران تبدیل کرده است چون او فوتبال اسپانیا را به خوبی می شناسد.

 

 

دوران مربی گری

 

او دو دوره در المپیاکوس و بیلبائو و یک دوره در تیم های اسپانیول، ویارئال و والنسیا مربی گری کرد و سابقه هدایت تیم های اسپانیایی توسط او نشان می دهد که با جو لالیگا به خوبی آشنا است.

 

بنابراین حتی اگر والورده دوره برجسته ای از دوران بازی در بارسلونا نداشته باشد اما سابقه کار او در بیلبائو نشان می دهد که رویکرد او چیست و در ضمن به چه پیشنهادی پاسخ مثبت داده است.

 

بررسی فنی اسکای برای جانشینی انریکه؛ ارنستو والورده تایید شد !

 

 

تاکتیکی

 

او از لحاظ تاکتیکی روی سیستم های 3-3-4 موردنظر بارسلونا، 2-5-3، 1-4-1-4 و 1-3-2-4 کار می کند.

 

او در دوره دوم مربیگری در بیلبائو یعنی 4 سال اخیر از سیستم 1-3-2-4 با وجود مهاجمی چون آدوریز استفاده کرد و درصورت بهره بردن چنین سیتسمی در بارسلونا، نقش مهاجم نوک او را نیمار و لوئیس سوارز قادر به پر کردن خواهند بود که در این صورت مسی عقب تر و از عمق بازی خواهد کرد که این سیستم بیشتر به سمت 2-4-4 خواهد رفت.

 

قدرت مربی گری

 

او به تیم آشفته مارسلو بیلسا ثبات و نظم داد و با گروهی از بازیکنان اهل ایالت باسک نتایج خوبی گرفت که باتوجه به سیاست باشگاه نشان داد که بازی گرفتن از جوانان مستعد را به خوبی می داند.

 

او اولین مربی باشگاه بود که پس از 31 سال یک عنوان قهرمانی را به ارمغان اورد که نکته جالب ان غلبه بر بارسلونا در سوپر کاپ 2015 اسپانیا می باشد.

 

او در بیلبائو دردوره دوم مربیگری خود 102 پیروزی را کسب کرد که در مجموع دو دوره هدایت این تیم که دوره اول او به سال های 2003 تا 2005 باز می گردد 140 پیروزی کسب کرد که تنها یک برد برای رسیدن به رکورد خاویر کلمنته کم داشت.

 

 

بزرگ ترین جنبه قدرت مربی گری او مدیریت قوی اوست اگرچه که در بارسلونا با مجموعه ای از بازیکنان متفاوت و بزرگ کار خواهد کرد که احترام به عقاید ستاره هایی چون مسیف نیمار و سوارز در رختکن برای تکرار نشدن اتفاق انریکه در اولین فصل حضورش در بارسلونا حیاتی خواه د بود.

 

نقطه ضعف حریفان

 

برخلاف مربیانی که روی نقطه قوت تیمخود تمرکز می کنند، والورده به شدت روی نقاط ضعیف تمرکز دارد و متخصص یافتن آن هاست. این در کنار پرس از زمین حریف نشان می دهد که والورده روی جنبه های دفاعی تمرکز بیشتری نسبت به انریکه دارد.

 

نگرانی هواداران از والورده

 

قطعا عملکرد ضعیف بازی های خارج از خنه به همراه بیلبائو نمی تواند در مقایسه با تیمی که در بارسلونا خواهد داشت قابل قیاس شود اما در بارسلونا انتظار می رود که او در خارج از خانه نیز نتیجه بگیرد.

 

 

در این بین علی رغم اینکه جرارد پیکه و اینیستا از او حمایت کرده اند بزرگ ترین نگرانی هواداران عدم تجربه او در هدایت تیمی بزرگ چون بارسلوناست. اگرچه او با اسپانیول به فینال جام یوفا رسید و لیگ یونان را فتح کرد و عملکردی خوب در بیلبائو برجای گذاش، اما بارسلونا ویترین قهرمانی هاست ویترینی که گاهی لوئیز انریکه نیز با فتح 9 جام در آن کاملا رضایت هواداران را جلب نمی کند.

 

چالش های پیش رو در بارسلونا

 

ساختن خط هافبک

 

سلطه و شهرت بارسلونا در یک دهه اخیر خط هافبک ویرانگرش بوده است که به نظر می رسد پس از خروج زاوی هرناندز همچنان بازسازی نشده و با توجه به وضع موجود انتظار می رود که با خرید برطرف گردد نه با بازیکنان موجود در لاماسیا.

 

رویکرد کاهش وابستگی به خط هافبک انریکه باعث شد تا با پیر شدن ستاره های تیم هم اکنون نیاز مبرم به بازیکنان مستعد برای جان گرفتن مجدد احساس شود که قطعا بزرگ ترین چالش ارنستو والورده خواهد بود.

 

 

علی رغم اینکه استعداد فوق العاده گلزنی مسی، سوارز ونیمار انریکه را نجات داد اما شاید هواداران انتظار سبک گذشته را دارند تا بازی زیبای خط هافبک را نظاره گر باشندف زیبا چون پاس های مهندسی شده زاوی

 

یک دفاع راست مطمئن چون دنی آلوز

 

واقعیت تلخ خروج دنی آلوز هر چه که بود تما گشت و هم اکنون بارسلونا باید جایگزینی برای اوبیابد. پس از عملکرد بی نظیر دنی در یوونوس و یک رشته عملیات تحسین برنگیز سرجی روبرتو هم اکنون معضل دفاع راست جدی به نظر می رسد و باید دید که با رهایی یافتن الیکس ویدال از مصدومیت نظر والورده روی او چه خواهد بود.

 

اما دلیل دفاع راست در اینجاست کهوالورده در بیلبائو از طریق مدافعان کناری خود بزرگ ترین تهدید هر تیمی بود که دی مارکوس و میکل در این کار به او کمک می کردند اما این مدافع راست چه کسی خواهد بود؟

 

تیمی مناسب با نیمکتی قوی برای فتح تمامی جام ها

 

بارسلونا در تابستان 2016 طرح نیمکت قوی را برای پشتیبانی تیم اصلی اجرا کرد که به شدت از این ناحیه ضربه خورد. خرید های ناکارآمدی که نه تنها پشتیبان تیم نبودند بلکه ضعف اصلی تیم نیز شدند تا انریکه دست خالی بماند.

 

از 6 خرید صورت گرفته تنها ساموئل اومتیتی جواب داد و حال والورده یا باید این بازیکنان را قوی کند یا به بازسازی نیمکت با فروش آن ها بپردازد و این درحالی است که هواداران بارسلونا موفقیت تیم زیدان در فصل جاری را نیمکت قوی این تیم می بینند.

 

 

بنابراین والورده برایرقابت با رئال نه تنها به رویکرد بلکه به تیمی مناسب و کافی نیز نیاز دارد.

 

بهره بردن از مسی

 

انتظار می رود که مسی قراردادش را تمدید کند که حضور مسی در آستانه 30 سالگی قطعا بهترین غنیمت والورده برای موفقیت در بارسلونا است. شاید مربی پس از والورده در سال های بعد بزرگ ترین چالش را نبود مسی احساس کند اما والورده این شانس را خواهد داشت که از مسی نهایت استفاده رادر تاکتیک خود ببرد.

 

 

مسی در 29 سالگی هنوز هم بهترین بازیکن تیم و دنیای فوتبال و فاتح کفش طلای اروپا است.

 

توجه به لاماسیا

 

عملکرد والورده در بیلبائو جای بسیار امیدواری دارد که ستاره های جوانی را در ترکیب والورده شاهد باشیم. او کار مربیگری را از تیم جوانان بیلبائو شروع کردو سابقه خوب او در کار در اکادمی نظیر پرورش ایمریک لاپورته می تواند غفلت انریکه را جبران کند.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.