پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

توضیح کارشناس BBC در مورد روش خرید نیمار توسط پاری سن ژرمن !

کد خبر : 68308  |  زمان ارسال : یکشنبه 1 مرداد 1396
تفسیر جامع چگونگی خرید نیمار توسط پاری سن ژرمن از مفسری معروف.

اختصاصی بارسانیوز - راب ویلسون که مفسر بخش اقتصادی ورزش در دانشگاه شفیلد است ، پس از بالا گرفتن شایعات پیوستن نیمار به پاری سن ژرمن آن هم با مبلغ عذاب آور 222 میلیون یورو که به جز حقوق و پاداش و مالیات مربوط به آن است ، به توضیح این مسئله پرداخته که پاری سن ژرمن چگونه می‌تواند چنین خطری را به جان بخرد.

 

نوشته این مفسر که در BBC منتشر شده به صورت زیر است :

وقتی باشگاه‌ ها چنین بازیکن هایی می‌خرند که قیمتی زیاد دارند، معمولا پرداخت را قسط بندی می‌کنند. مثلا تصور کنید پاری سن ژرمن قراردادی 10 ساله با بارسلونا ببندد که در آن باید آنها هر ساله در زمانی مشخص مبلغ 22 میلیون یورو به حساب آنها واریز کند. اگرچه این دیگر دست بارسلونا است که قبول کند یا نه. منچستریونایتد زمانی که رونالدو را به رئال مادرید فروخت فروشنده درخواست کرده بود که تمام 89 میلیون یکجا و پیش از رسمی شدن انتقال به حسابش واریز شود.

 

من معتقدم اگر انتقال نیمار به پاری سن ژرمن جدی شد، آنها 111 میلیون یورو را پیش پرداخت کنند و بقیه را به صورت قسطی بپردازند. اما پاری سن ژرمن قطعا  بخشی از هزینه‌های جذب نیمار را به وسیله خود او جبران خواهد کرد. بلافاصله پس از جذب نیمار شرکت‌های تبلیغاتی و اسپانسرهایی که چه با نیمار قبلا همکاری داشته یا نداشته‌اند، به سمت این باشگاه می‌آیند و اینجاست که پاری سن ژرمن باید از همان ابتدا، تکلیفش را با مسئله حق پخش تصویر نیمار معلوم کند چرا که در چنین انتقالی باشگاه نمی‌تواند تمام درآمد حاصل از این راه را به خود بازیکن اختصاص دهد. اما چیزی که معلوم است، اسپانسرها و درآمد باشگاه با جذب بازیکنی مانند نیمار افزایشی چشم گیر خواهند داشت.

 

ویلسون در ادامه گفته است که :

اما فروش پیراهن ورزشی جزو این دسته نیست که باشگاه بتواند با آن هزینه خرید بازیکن را تامین کند. قراردادی که بسته شده میان اسپانسر و باشگاه نباید هیچ تغییری پیدا کند . به عنوان مثال تیم منچستریونایتد سالانه مبلغ 83.5 میلیون یورو از آدیداس دریافت می‌کند. این رقم به هیچ عنوان عوض نخواهد شد. حالا هر اندازه که پیراهن‌های این باشگاه فروش برود یا بازیکن جدیدی جذب شود  و افزایشی قابل توجه در فروش پیراهن به وجود آید. به باشگاه فقط همان رقم مورد توافق می‌رسد نه چیز بیشتری.  سود تنها برای اسپانسر است.

 

و اما در مورد موضوع قانون فیرپلی مالی یوفا. حقیقتا این مسئله ارتباط مستقیمی به بدهی باشگاه دارد. از حالا نیز مشخص نیست که خرید بازیکنی مانند نیمار، چقدر بدهی اضافه برای پاری سن ژرمن ایجاد خواهد کرد. این هم معلوم نیست که رئیس باشگاه تا چه اندازه می‌تواند مستقلا به باشگاه برای این انتقال کمک کند. اما اگر آنها بتوانند اسپانسرهایی جدید با مبالغی خوب جذب کنند که با وعده آمدن نیمار چندان هم بعید به نظر نمی‌رسد، آنگاه احتمال قانون شکنی کردن کم می شود. ولی  پاری سن ژرمن باید پیش از امضای قرارداد با بازیکن برزیلی جذب اسپانسرهای جدید را نهایی کرده باشد. نحوه بستن قرارداد و بندهای موجود در آن بسیار دقیق است و فیفا به دقت آن را بررسی خواهد کرد. اما من امیدوارم و معتقدم با فروش چند بازیکن بالانس مالی پاری سن ژرمن با جذب نیمار مختل نشود.

راب ویلسون - rob wilson

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.