پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

شرم؛ شست و شوی تاریخی مدیران بارسلونا توسط اسپورت !

کد خبر : 68833  |  زمان ارسال : پنجشنبه 12 مرداد 1396
همه چیز نیمار برای والورده دیر شده بود !

اختصاصی بارسانیوز – نیمار 9 ماه پس از تمدید قرارداد با بارسلونا راه خروج از باشگاه را درپیش گرفت اما چرا این ستاره برزیلی علی رغم ورود کادر مربی گری جدید بازهم از تیم خارج شد؟

 

نیمار در اکتبر 2016 برای اولین بار پس از پیوستن به بارسلونا در سال 2013 قرارداد خود را تمدید کرد اما وعده هایی را که به او در زمان انتقالش به بارسلونا داده شده بود را ندید وعده هایی که بابت ان برزیل را با وجود پیشنهاد رئال مادرید و بایرن مونیخ به مقصد نیوکمپ ترک کرد هرچند که پاداش 40 میلیون یورویی ساندرو راسل رئیس سابق باشگاه به پدرش بی تاثیر نبود.

 

نیمار با این وعده که به زودی شماره 1 بارسلونا خواهد شد و به مسی بعدی بارسلونا تبدیل خواهد گشت به دوران باشکوه خود به عنوان بهترین بازیکن جهان فوتبال خواهد رسید به بارسلونا پیوست و این ها جملاتی بودند که ساندرو راسل و حتی دنی آلوز به او بارها و بارها می گفتند و این رئیس سابق باشگاه چنین برنامه ای برایش داشت.

 

 

اما اوضاع چگونه پیش رفت؟

 

بدترین قسمت ماجرا برای نیمار آن جایی بود که ساندرو راسل باشگاه را ترک کرد تا بارتومئو ریاست را به دست بگیرد ریاستی که نتواسنت در تمدید سال گذشته نیمار حس بزرگی را به او منتقل نماید و در عوض قراردادی بزرگ با لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن جهان بست که دستمزد هفتگی 500 هزار پوند در هفته را برایش به ارمغان آورد ولی نیمار همچنان شماره 2 و شاید پس از سوارز نفر سوم تیم به شمار می رفت.

 

 اما با خروج راسل و همچنین دنی آلوز، کسی نتوانست جای خالی آن ها را برایش در بارسلونا پر کند و این دلیل نارضایتی نیمار در بارسلونا بود و این نگرانی برای او و گروه مشاورانش و به ویژه پدرش ایجاد شد که نیمار برای گرفتن توپ طلا و دریافت ارزش و منطلت بیشتر بارسلونا را باید هرچه سریعتر ترک کند به عنوان یک تئوری بزرگ که از وگنر ریبیرو مدیر برنامه سابق نشات گرفت.

 

 

اسپورت گزارش داد که آزار و اذیت هایی از سوی باشگاه منچستر یونایتد و شخص ژوزه مورینیو نیز وجود داشت که با تماس های مکرر با نیمار وعده آینده شگفت انگیز برای دریافت توپ طلا را به او داده بودند و او برای مدتی در منچستر سیر می کرد ولی همه چیز در گرو صعود منچستر یونایتد به لیگ قهرمانان اروپا بود که درنهایت آن را با فتح لیگ اروپا کسب کرد ولی خانواده گلیزر به عنوان مالک باشگاه از پرداخت 222 میلیون یورو برای نیمار منصرف شدند.

 

بنابراین نیماری که از حضور در بارسلونا حس خوب اول بودن را نداشت با شتاب بیشتر به دنبال یافتن مسیر خروج بود و حتی ورود مربی جدید نیز حس خوبی به او نمی داد. والورده تا زمان حضور در تمرینات تماسی با نیمار نداشت و زمانی که یکدیگر را دیدند دیگر دیر شده بود چون ارتباط نیمار با پاری سن ژرمن خیلی پیشرفت کرده بود.

 

طبق گزارش منابع اسکای نیز جلسه ای بین نیمار و پدر و مدیر برنامه اش پینی زهاوی در ماه می برای پذیرش پیشنهاد پاری سن ژرمن برگزار شده بود و نیمار در ابتدای ماه جولای یعنی یک ماه قبل تصمیم به ترک بارسلونا و پیوستن به پاریس گرفت و بنابراین جدایی او ناکامی برای والورده محسوب نمی شود.

 

درنهایت مذاکره پدر نیمار با پاریی سن ژرمن فرانسه با کمک ستون اقتصادی محکم باشگاه توسط گروه سرمایه گذاری قطری که برگزاری جام جهانی 2022 قطر را پیش می برد باعث شد تا پاری سن ژرمن به فکر پرداختن بند آزاد سازی 222 میلیون یورویی او فارغ از 20 درصد مالیات نماید.

 

چیزی که مشخص است هرچقدر که نیمار در اتخاذ تصمیم با حضور در تور ایالات متحده آمریکا شک داشت و پیشنهاد باشگاه پاریسی رابرای شرکت نکردن در تور پیش فصل رد کرد و بازیکنان درتلاش بودند تا او را برای ماندن متقاعد کنند، به نظر می رسد که پدر نیماربا دریافت مبلغی به عنوان پیش پرداخت این انتال شکی نداشت و تاثیر بزرگی روی نیمار گذاشت.

 

اسپورت اعلام کرد که زمانی که ما از نارضایتی نیمار و انتقال به پی اس جی خبر می دادیم از باشگاه بارسلونا بیانیه هایی نظیر اطمینان 200 درصدی از ماندن نیمار توسط جوردی مستره به گوش رسید. واقعا چه باید گفت؟ یعنی حتی وقتی چیزی هم که نمی دانیم باید صحبت کنیم؟ چگونه ممکن است روزنامه نگاری از اسپورت نارضایتی نیمار را متوجه شود اما اکثر مدیران باشگاه این را نمی دانند؟

 

کار بارسلونا ساده بود چون از همان ابتدا همه چیز را انکار کرد چون نمی دانست ولی درنهایت با خجالتی آن ها بابت درخواست بند آزاد سازی و تماس با باشگاه های اروپایی برای جلوگیری از پاری سن ژرمن همراه بود.

 

درنهایت تصویری که درنهایت باقی مانده است، ضعف مدیریتی باشگاه بارسلونا است چون نتوانست شرایط را کنترل کند آنهم با وجود هشدارهایی که از قبل توسط رسانه ها به ویژه اسپورت داده شده بود و ان هم با وجود دوپینگ مالی قذرتمندی چون گروه سرمایه گذاری قطری برای پاری سن ژرمن فرانسه و اگر مدیران باشگاه به هشدارها گوش ندادند پس مقصر اصلی بوده اند.

 

و حالا بارسلونا با داشتن 222 میلیون یورو نیز قدرت خرید ندارد چون همه وجود چنین پولی را برای اخاذی در جیب بارتومئو می بینند.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.