پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز مقایسه ای اسکای از دمبله و نیمار !

کد خبر : 70446  |  زمان ارسال : سه شنبه 21 شهریور 1396
نگاهی به پتانسیل عثمان دمبله

اختصاصی بارسانیوز – طبق گزارش اسکای اسپورتس، با خروج نیمار و جانشین شدنش توسط عثمان دمبله؛ کارشناس بخش فوتبال اسپانیایی اسکای اسپورتس نگاهی به پتانسیل عثمان دمبله انداخته است.

 

گیلم بالاگ در انالیز خود اینگونه وضعیت را شرح داد:

 

برکسی پوشیده نیست که بارسلونا تابستان خسته کننده ای را پشت سر گذاشت که خروج نیمار ضربه بزرگی بود در حال که جای تعجبی وجود نداشت که پیگیری اشتباهشان در جذب کوتینیو به شکست منجر شود.

 

رابرت فرناندز و آلبرت سولر پس از نقل و انتقالات ادعا کردند که لیورپول 200 میلیون یورو برای کوتینیو تقاضا کرده است اما فقط می خواستند هواداران عصبی بارسلونا را آرام کنند چون باشگاه لیورپول هرگز چنین چیزی را نگفته و روی کوتینیو قیمت نگذاشت و این تنها پیغام رابط به باشگاه بارسلونا بود.

 

 

و حالا با خروج نیمار و باقی ماندن کوتینیو در آنفیلد همه نگاه ها و امید ها به عثمان دمبله است.

 

بارسلونا 97 میلیون پوند به اضافه متغیراتی را برای ستاره 20 ساله دورتموند پرداخت کرد و آیا واقعا می توان انتظار داشت که جا پای نیمار بگذارد؟

 

یک نگاه اجمالی به میزان پتانسیلش پاس گل او به لوئیس سوارز مقابل اسپانیول است اما جانشین شدن نیمار مسئولیت بزرگی برای چنین بازیکن جوان و کم تجربه ای است.

 

به یاد داشته باشید که تا همین دو سال پیش دمبله نوجوانی ناشناخته بود که حتی برای باشگاه رن نیز بازی نکرده بود اما درنهایت پس از حضوری موفقیت آمیز در رن با 13 میلیون پوند راهی دورتموند شد اما کسی تصورش را نمی کرد که با رکورد خرید تاریخ بارسلونا راهی نیوکمپ شود.

 

دمبله با کمتر از 80 بازی در تیم بزرگسالان راهی بارسلونا شده استدرحلی که بارسلونا انتظارات زیادی از او دارد و والورده نیز درخصوص او گفت که او "قدرت تهاجمی بارسلونا را حفش می کند یعنی چیزی که ما با خروج نیمار از دستش دادیم و ما از او انتظارات زیادی داریم"

 

دمبله درحال حاضر دستور افزایش حجم عضلات خود و بحث استقامتی برای رقابت های طولانی فصل دریافت کرده است تا با انتظارات زیادی که از او می رود هماهنگ شود و در واقع توان برآورده کردن این مسئولیت سنگین را داشته باشد.

 

قدرتمندی برای پر کردن جای نیمار

 

فصل گذشته به هیچ وجه پرآوازه ترین فصل فوتبالی نیمار نبودو در واقع نیمار در هر دو فصل قبل از فصل گذشته گل های بیشتری را به ثمر رسانده بود ولی با این حال بازهم در قدرت بازی بارسلونا نقشی کلیدی داشت و بیشتر از گذشته نقش تغذیه گری را بازی کرد.

 

 

در فصل گذشته تنها مسی بیشتر از او پاس گل داده بود و با نگاه به آمار متوجه می شویم که نیمار بیشترین موقعیت گل را ایجاد کرده بود حتی بیشتر از مسیو صدرنشین لالیگا بود. نیمار همچنین بیشترین دریبل فصل را به نام خود ثبت کرد.

 

بنابراین امار دمبله چه چیز را نشان می دهد؟

 

اولین چیزی که متوجه می شوید این است که او کمتر از نصف نیمار در فصل گذشته تنها در لیگ باتوجه به تعداد دقایق متقاوت بازی گل زده اما آمار کلی او چشمگیر است چون دمبله پاس گل بیشتری نسبت به نیمار داشته است.

 

 

دمبله همچنین در دو بخش پاس کلیدی و دریبل موفق بهتر از تمامی هم تیمی هایش در دورتموند بوده است و دریبلینگ همان خصوصیت مورد علاقه هواداران بارسلونا است خصوصیت جذابی که جزو بارزترین خصوصیت نیمار نیز بود و نقشی مهم را در برنامه های تهاجمی انریکه ایفا می کرد.

 

بنابراین دمبله هم دارای همان میزان مهارت نیمار و به ویژه سرعت است.

 

آمار نشان می دهد که نیمار 168 دریبل موفق در فصل گذشته لالیگا داشته و برای دمبله نیز 104 دریبل ثبت شده است اما تفاوت در میانگین 90 دقیقه باتوجه به تعداد دقایق بیشتر بازی نیمار نسبت به دمبله زیاد نیست.

 

نیمار در میانگین لیگ های معتبر اروپایی رتبه سوم را از نظر میانگین دریبل با 5.7 دریبل موفق در 90 دقیقه داردو دمبله با 4.5 در رتبه پنجم قرار دارد.

 

 

بنابراین این آمار نشان می دهد که دمبله می تواند خروجی مشابهی با نیمار در انتهی فصل داشته باشدو به ویژه اینکه توانایی بازی در هر سه پست وینگر چپ و راست و پست مهاجم را دارا است.

 

با این حال جنبه هایی از بازی او نیاز به پیشرفت دارد و او نیاز دارد تا میل خود برای حرکت رو به جلو را کنترل کند که مشکل تمامی بازیکنان جوان و کم تجربه است. دمبله همچنین نیاز به تصمیم گیری های درست نیز باتوجه به سن خود دارد.

 

بنابراین مدیران بارسلونا امیدوار است که همچون دو سال گذشته او بازهم به رشد سریع خود ادامه دهد تا از پس مسئولیت سنگین پر کردن جای نیمار برآید و این فصل برایش کلیدی خواهد بود.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.