پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز؛ تاکتیک فراموشی نیمار و مثلث تهاجمی توسط والورده !

کد خبر : 70486  |  زمان ارسال : چهارشنبه 22 شهریور 1396
مثلث جدید و عجیب در بارسلونا

اختصاصی بارسانیوز – طبق گزارش اسپورت، خروج نیمار به کلی نگرش مثلث تهاجمی بارسلونا را تغییر داده است. در حالی که در دوران هدایت بارسلونا توسط انریکه رویکرد سبک بازی مستقیم و انتقال سریع در دستور کار بود و این تاکتیک باعث عذاب بوسکتس و اینیستا شده بود اما ارنستو والورده دست به تغییر تاکتیک و بازگشت به فلسفه دوست داشتنی باشگاه زده است.

 

سه گل بارسلونا مقابل یوونتوس این رویکرد را به خوبی اثبات می کند و تسلط روی مالکیت توپ و گردش آن توسط لوسکتس و اینیستا نشان می دهد که والورده روی ارائه فوتبال لذت بخش و زیبای بارسلونا اصرار دارد.

 

والورده تا به اینجا زمان زیادی را روی روانکاوی خط دفاع و خط هافبک بارسلونا با فراموش کردن دوران انریکه سپری کرده جایی که پاشنه آشیل بارسلونا بود ولی با درخشش مثلث MSNبرطرف می شد..

 

 

اما با این حال معضل دفاعی در اولویت کار والورده قرار گرفت و حالادروازه بارسلونا برای 4 بازی پیاپی بسته مانده است و از سوی دیگر مثلث خط حمله نیز تغییر کرده است.

 

فضاهای کمتری بین خطوط بارسلونا وجود داردو تعادل بیشتری در تیم حاکم است و از همه مهمتر هماهنگی بیشتر بین بازیکنان که این آغاز کار برای رسیدن به اهداف بزرگ است. نلسون سمدو روزانه در دفاع راست رشد می کند درحالی که جناح چپ سلاح کشنده و اصلی بارسلونا با حضور جوردی آلبا است.

 

ساختار دفاعی و تهاجمی

 

اومتیتی عملا به عنوان مدافع چپ و پیکه به عنوان تنها مدافع میانی کمک بوسکتس را دریافت می کند و ساختار تیم از آرایش ابتدایی تغییر یافته چون والورده نمی خواهد نقش نیمار را پر و با آن بازی کند و یک همکاری بین اینیستا، اومتیتی و آلبا شکل می گیرد.

 

نقشه حرارتی اومتیتی - نقش بیشتر جانبی به جای مدافع مرکزی

 

در زمان حضور نیمار این ستاره برزیلی از توانایی خود برای نفوذ از سد مدافع مقابل و شکستن خطوط دفاعی استفاده می کرد و نیازی به نفوذ جوردی آلبا نبود اما در زمانی که والورده در تلاش جهت پیدا کردن موقعیت ایده آل با بازی در وینگر راست است، لوئیس سوارز به چپ متمایل شده که این فضای خوبی را برای هنرنمایی جوردی آلبا فراهم کرده است.

 

زمانی که دلوفئو در وینگر چپ بازی می کرد موقعیت خیلی شبیه به وضعیت نیمار می شود اما تهاجم جوردی آلبا می تواند تعیین کننده باشد. روی گل بارسلونا به یوونتوس ، استورارو به سمت چپ متمالی و درگیر جوردی آلبا می شود و عمق یوونتوس خالی می گردد تا استورارو دیگر نتواند شوت مسی را بلوکه کند.

 

 

و حالا شاید دیگر دیگری در بارسلونا وجود نداشته باشد اما آلبا، اینیستا و اومتیتی مثلث جدید والورده هستند.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.