پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

نیوکمپ 60 ساله شد ! ؛ تاریخچه

کد خبر : 70870  |  زمان ارسال : یکشنبه 2 مهر 1396
استادیوم مهیج نیوکمپ شصتمین سال تاسیس خود را جشن می گیرد.

اختصاصی بارسانیوز – طبق گزارش موندو دیپورتیوو، نیوکمپ در تاریخ 24 سپتامبر 1957 درست 60 سال قبل تحت ریاست فرانسسک میرو سانس با انجام دیداری دوستانه مقابل تیم منتخب ورشو که با برتری 4-2 بارسلونا همراه بود افتتاح شد.

 

اولین گل به ثمر رسیده در نیوکمپ را الوگیو مارتینز بازیکن بارسلونا به ثمر رساند. (جزئیات بیشتر در اینجا)

 

صفحه تاریخچه بارسانیوز

 

پروژه ساخت نیوکمپ به معمار فرانسسک میتاناس میرو یکی از اقوام رئیس باشگاه و جوزپ سوتراس مائوری سپرده شده بود.

 

 

افتتاح نیوکمپ

 

ساخت و ساز نیوکمپ از سال 1954 آغاز شد و در طی سه سال کار، ساخت آن به پایان رسید. این استادیوم در دوران ریاست فرانسس میرو-سانس ساخته شد که از سال 1953 تا سال 1961 ریاست باشگاه بارسلونا را برعهده داشت. در روز افتتاح این استادیوم در تاریخ 24 سپتامبر 1957 یعنی در روز لامرس که روز جشن مذهبی بارسلونا بود، مراسم های مختلفی نظیر مسابقه فوتبال بین بارسلونا و منتخبی از بازیکنان ورشوی لهستان برگزار شد که بارسلونا اولین پیروزی خود را در همین دیدار با نتیجه 4-2 جشن گرفت که مارتینز گل اول آن بازی را به ثمر رسانده بود

 

 

بودجه اولیه ساخت نیوکمپ 400 هزار یورو به ارزش پول 60 سال قبل بود که دوره ای 18 ماهه برای ساخت داشت هرچند که ساخت آن 3 سال به طول انجامید و به این دلیل هزینه ساخت به 1 میلیون و 730 هزار یورو رسید که باعث شد تا باشگاه با بدهکاری زیادی مواجه شود.

 

استادیوم 93.053 نفری بارسلونا با ابعاد 107 در 72 متر که در حال حاضر 105 در 68 می باشد شاهد روزهای پر فراز و نشیب زیادی بوده است.

 

 

در سال 1982 پس از اولین بازسازی ظرفیت نیوکمپ به 115 هزار نفر افزایش یافت و در همان سال میزبان افتتاحیه جام جهانی فوتبال بود و 10 سال بعد نیز شاهد فینال المپیک 1992 بود که اسپانیا در آن به قهرمانی دست یافت.

 

نیوکمپ در طول این سال ها نمایشگاهی از جشنواره های گل با برتری های 5 گل مقابل رئال مادرید و کامبک 6-1 مقابل پاری سن ژرمن فرانسه بوده است جایی که تاریخ در ان رقم خورده است.

 

نیوکمپ همچنین شاهد کنسرت های بی شماری از هنرمندان بزرگ بوده است.

 

در سال 1994، بارسلونا با پیروی از مقررات یوفا برای الزام صندلی دار کردن برای همه تماشاگران درنهایت ظرفیت خود را 99354 نفر دید و حالا همه درانتظار ساخته شدن نیوکمپ جدید در سال 2022 هستند.

 

 

فرانسسک میرو-سانس ریاست باشگاه بارسلونا

 

او بین سال های 1953 تا 1961 به عنوان یکی از موفقیت ترین رئیس های باشگاه بارسلونا فعالیت کرد و با 311 رای به عنوان رئیس باشگاه منصوب شد. در طول دوران ریاست او بارسلونا موفق به فتح اولین عنوان اروپایی خود شد که دو قهرمانی Fairs Cups در کنار جام های داخلی جزو افتخارات دوران ریاست او می باشد که شامل دو قهرمانی لیگ و جام حذفی اسپانیا است.

 

 

بزرگ ترین فعالیت دوران ریاست او، ساخت و ساز 3 ساله استادیوم نیوکمپ بود که کماکان نیز زمین باشگاه فوتبال بارسلونا می باشد. او در سال 1958 نیز به عنوان اولین رئیس باشگاه بارسلونا لقب گرفت که مجددا به عنوان ریاست باشگاه منصوب شد اما در نهایت به دلیل به وجود آمدن برخی اختلافات که ناشی از تصمیمات او بود، او در سال 1961 یعنی پیش از اتمام دوره پنج ساله دوم خود استعفا داد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.