پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

خروج بارسلونا از لالیگا و پیامد های منفی بر اقتصاد اسپانیا !

کد خبر : 71349  |  زمان ارسال : سه شنبه 18 مهر 1396
هزینه گزاف از دست دادن دومین باشگاه ثروتمند جهان

اختصاصی بارسانیوز – طبق گزارش مجله فوربس، بارسلونا دومین باشگاه ثروتمند جهان است فاکتوری که روی درآمد دولت اسپانیا نیز تاثیرگذار می باشد.

 

ترس از احتمال جدایی کاتالونیا از اسپانیا منجر به تهدیداتی برای وضع اقتصادی دولت خواهد شد که باشگاه بارسلونا به میزان 0.11 درصد در کنار رئال مادرید روی تولید ناخالص داخلی دولت اسپانیا سهم دارند.

 

علی رغم اینکه خاویر تباس اعلام کرده که در صورت جدایی کاتالونیا روی مکانیزمی برای ادامه لالیگا بدون بارسلونا و تیم های این ایالت کار خواهیم کرد اما جدایی بارسلونا تاثیر بسیار جدی روی سطح اقتصادی لالیگا و همچنین دولت اسپانیا خواهد گذاشت.

 

 

ارزش 3 میلیارد و 250 میلیون یورویی باشگاه بارسلونا که طبق مجله فوربس در رتبه دومین باشگاه ثروتمند جهان قرار گرفته، روی تولید ناخالص داخلی اسپانیا از فوتبال که در مجموع 0.69 درصد است تاثیر گذار خواهد بود که یک مطالعه صورت گرفته توسط موسسه تجاری ورزشی، مجموع درآمد های بارسلونا و رئال مادرید را 0.11 درصد اعلام کرده یا 1.11 یورو به ازای هر 1000 یورو تولید از درآمد داخلی دولت اسپانیا است.

 

در آخرین بررسی سالیانه مالی فوتبال در اروپا از مقایسه 5 لیگ بزرگ اروپایی مشخص شده است که اسپانیا در رتبه سوم رنکینگ درآمد با 2 میلیارد و 347 میلیون یورو قرار دارد که 1 میلیارد و 382 میلیون یورو از آن یعنی بیش از نیمی از این درآمد حاصل درآمد زایی بارسلونا و رئال مادرید است.

 

 

در واقع باشگاه بارسلونا در سال مالی 2016/17 تا قبل از فروش نیمار درآمدی 708 میلیون یورویی را در شرایطی ثبت نمود که بیشتر از یک چهارم از کل درامد سال تیم های لالیگایی می باشد که برای سال مالی 2017/18 نیز به دنبال رسیدن به 900 میلیون یورو و حتی شکستن رکورد 1 میلیارد یورویی است.

 

قیمت از دست دادن الکلاسیکو

 

در کنار از دست دادن بارسلونا، لالیگا دیدار مهیجی در سطح جهانی به نام الکلاسیکو را نیز را از دست خواهد داد که درآمد پخش تلویزیونی و تبلیغاتی آن فراتر از هر بازی دیگری است که حداقل دو دیدار در طول یک فصل بین دو تیم در لالیگا برگزار می شود.

 

 

به عنوان مثال الکلاسیکوی دوستانه ماه آگوست در میامی 200 میلیون بیننده داشت و دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید در فصل 2016/17 برای لالیگا به صورت تخمینی به میزان 150 و 143 میلیون یورو فقط از طریق پخش تلویزیونی درآمدزایی کرده اند.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.