پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

اینیستا: من خودم را بهتر از کسی نمی دانم !

کد خبر : 71435  |  زمان ارسال : جمعه 21 مهر 1396
هرگز احساس بی احترامی نداشتم

اختصاصی بارسانیوز آندرس اینیستا همچنان پس از تمدید قرارداد بازنشستگی در بارسلونا مورد توجه رسانه ها برای مصاحبه ها قرار دارد با موندو به گفت و گو نشست.

 

اینیستا که در 33 سالگی به عنوان مهره کلیدی در تیم والورده به اتمام دوران حرفه ای خود در نیوکمپ می اندیشید به سوالات زیر پاسخ داد:

 

از پیشنهاد تمدید دائمی بارتومئو تعجب کردی؟

وقتی صحبت می کردیم می دانستم که این یکی از شرایط است و من از باشگاه بسیار سپاسگزارم، بابت اعتماد به من و ارزشی که برایم قائل شدند.

 

آیا احساس فراموش شدن یا نادیده گرفته شدن توسط باشگاه به تو دست داد؟

نه، چون هرگز تصورش را نمی کردم که همدیگر را درک نکنیم. من چیزی بجز حضورم در اینجا را درک نمی کردم و باشگاه این فرصت را به من داد. ما باید به توافق می رسیدیم. در دوره مذتاکره درخصوص همه چیز صحبت شد و هرکسی نظر خودش را بیان کرد اما اینگونه نبود که باشگاه نظر خودش را عوض کند.

 

بیشترین امید؟

همه چیز هست. به صورت کلی من همیشه به شاد بودن و سرگرم بودن توجه داشته ام و هنوز هم با همین حس باقی مانده ام که موتوری موثر برای من جهت ادامه مسیر بوده است.

 

اگر امروز 30 اوریل بود، به حضور یکساله دیگر در بارسلونا ادامه می دادی؟

بله مطمئنا؛ اما من الان درخصوص ماه اوریل یا می فکر نمی کنم بله تفکر من روی خودم است اینکه روب ه عقب نروم و همچنان لذت ببرم و با تیم به اهداف زیادی برسم و درانتها درخصوصش فکر می کردم. من امروز درخصوص احساسات آینده ام فکر نخواهم کرد.

 

 

آیا با اعتماد کنونی باشگاه فشار بیشتری حس می کنی؟

نه چون من همیشه در اینجا با فشار زیادی مواجه بوده ام چون این خاصیت بازیکن بارسلونا بودن است. من می خواهم فصل خوبی داشته باشم و عناوین قهرمانی را فتح کنم که مه م ترین چیز برایم است. من از باشگاه بابت این اعتماد بسیار قدردان و سپاسگزارم.

 

آیا از لیگ های کوچکتر پیشنهاد دستمزد بالاتر داشتی؟

مطمئنا چیزهایی وجود دارد اما زمانی که شما می خواهید در جایی که دلتان می خواهد باشید به چیزهای دیگر اهمیتی نمی دهید. فراتر از دستمزد کمتر یا بیشتر من هرگز این احساس را نداشتم که در اینجا من را نخواهند و به من بی احترامی کنند.

 

آیا دوست داشتی که به لیگ کوچک تر بروی؟

هدف من این بود که بتوانم بازی کنم اما هرگز درخصوص اینکه چه کاری یا بازی می توانم در باشگاهی دیگر انجام دهم فکر نمی کردم.

 

تو الان بازیکنی تک باشگاه هستی. می توانستی این را در 12 سالگی در زمان آمدن به لاماسیا تصور کنی؟

با گذشت زمان چنین تصوری را بدست می آورید و این را از علاقه خودتان و از راضی بودن از شرایطتان متوجه می شوید. این غیر قابل تصور بوده است چون کار آسانی نبوده است.

 

تو چه چیزی به باشگاه دادی و باشگاه چه چیزی به تو داد؟

من یکی از کسانی هستم که فکر می کند بارسلونا ما را به باشزیکنانی بزرگ تر تبدیل کرده است. من نمی دانم چه به باشگاه داده ام اما تلاش کرده ام تا بهترین عملکردم را ارائه کنم و فرصت ادامه دادنش را داشته ام. من روزهای منحصر بفردی را در بارسلونا تجربه کرده ام و رشد کردن در بارسلونا به عنوان یک بازیکن وشخصیت برایم افتخار است.

 

چه توصیه هایی در بارسلونا داشتی؟

من تلاش می کردم تا از تمامی مربیانی که داشتم چیزهای زیادی یاد بگرم و همیشه احترام زیادی برای همه آن ها قائل بودم. فراتر از توصیه من همیشه روی اعتماد به نفس خودم روی خودم برای رسیدن به موفقیت تمرکز داشتم که برای ماندن و موفقیتم کلیدی بود.

 

تو می خواستی در اینجا باشی و حالا یک بازیکن و شخصی بزرگ هستی. چگونه بدستش آوردی؟

هرکسی همان گونه هست که هست. من حتی خودم را بهتر از دیگران نمی بینم.

 

مردم تو را در برخی جنبه ها بیشتر از دیگران ستایش می کنند و دارای جذابیت بازی ذاتی شناخته شده ای در جهان هستی؟

بله اما هرکسی با شخص دیگر متفاوت است. من تلاش کرده ام تا خودم باشم و روی توانمندی های خودم استوار باشم و انچه را که می توان ارائه کنم. از اینجا به بعد مردم علاقه و محبت باورنکردنی خودشان را به شما نشان می دهند که این به عنوان یک ورزشکار بسیار باارزش است و من بابتش خیلی خوشحالم و امیدوارم این احساس ادامه دار باشد.

 

ادامه مصاحبه اینجا

اینیستا: فصل گذشته غیر عادی بود؛ برای ارتقای نام بارسلونا می جنگم !

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.